انتقاد از پلیس ایران به دلیل تجاوز به حریم شخصی

انتقاد از پلیس ایران به دلیل تجاوز به حریم شخصی

برخورد با میهمانی ها تحت عنوان "مبارزه با فساد" صورت می گیرد
سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار خبری مبنی بر دستگیری بیش از 30 مرد شرکت کننده در یک مهمانی خصوصی در اصفهان، آن را نشانه "شکنندگی حقوق اولیه" در کشوری دانست که در آن قدرت پلیس "همواره تضعیف کننده حریم شخصی است."

این سازمان در بیانیه ای که روز جمعه منتشر کرد، از مقام های ایران مصرانه خواست این افراد را، که مدعی است در اواخر فوریه دستگیر شده اند، آزاد کنند و اتهام های آنها مبنی بر روابط همجنسگرایانه، نوشیدن مشروبات الکلی و سایر اعمال "غیراخلاقی" را کنار بگذارند.

جو استورک، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر، گفت: "وقتی پلیس برای اجرای نوعی اخلاقیات دائما درب منازل را می شکند، این بدان معناست که حدود را زیر پا می نهد و در هر لحظه به حریم خصوصی مردم تجاوز می کند."

او که نظام ایران را نظامی سرکوبگر خواند، افزود این نظام "با کنترل لباس، رفتار و زندگی شخصی مردم ناقض حقوق بنیادین است."

ظاهرا منابع داخل ایران به این سازمان که مقر اصلی آن در نیویورک است گفته اند در روزهای 28 و 29 فوریه پلیس در اصفهان به منازل شخصی هجوم برده و بیش از 30 مرد را در یک مهمانی دستگیر کرده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر مدعی است این افراد حدود چهار هفته است که بدون دسترسی به وکیل و تفهیم اتهام در حبس بسر می برند و پلیس آنها را برای یافتن "شواهد همجنسگرایی" به پزشکی قانونی ارجاع داده است.

این سازمان در بیانیه ای که جمعه 28 مارس منتشر کرد به موارد دیگری از حمله پلیس به خانه های شخصی و ضرب و شتم مهمانان به اتهام "تسهیل اعمال جنسی و منافی عفت" اشاره می کند.

این سازمان در بیانیه خود درباره مجازات همجنسگرایی در ایران می نویسد: "آخرین احکام مستند شده مجازات اعدام در ایران برای روابط همجنسگرایانه مورد توافق طرفین در مارس 2005 صادر شد. هنوز معلوم نیست آیا این احکام به مورد اجرا گذارده شدند یا خیر. دیده بان حقوق بشر طی مصاحبه های وسیع با مردان و زنان داخل و بیرون از ایران اسنادی از دستگیری و شکنجه های وسیع و خودسرانه بدلیل گرایش های جنسی و یا هویت جنسیتی افراد تهیه کرده است."

منابع غربی گفته اند که در نظام قضایی ایران اتهام رفتارهای همجنسگرایانه مورد رضایت طرفین تبدیل به اتهام تجاوز می شود. اما دیده بان حقوق بشر تاکنون هیچ مدرکی در این باره نیافته است.

جو استورک گفت: "در ایران برای برخی مردم، جاسوس پشت پنجره اتاق خواب و یا صدای در ممکن است به معنای خطر حکم مرگ باشد."

او افزود: "حریم شخصی، آزادی از حبس های خودسرانه و آزادی از شکنجه جزء حقوق بشر محسوب می شوند. پلیس و قضات باید به این حقوق احترام بگذارند."

برخورد با میهمانی ها یکی از مواردی است که از سوی دولت ایران تحت عنوان "مبارزه با فساد" صورت می گیرد و مقام های انتظامی ایران مدعی شده اند این اقدامات امنیت اجتماعی را افزایش داده است.

دیده بان حقوق بشر کمتر از یک سال پیش نیز با صدور بیانیه ای مشابه، از برخورد نیروهای پلیس در اردیبهشت ماه سال گذشته به ویژه با جوانان و تحت پوشش "مقابله با شئون غیراخلاقی" انتقاد کرده بود.

iran zamen - نروژ - روگنان
30 سال است که مردم گرفتار این موجودات اسلامی هستند.کثافت کاری خودشان بیشتر از همه دنیا است و از مردم ایراد می گیرند.زنده باد مردم ایران و نابود باد حکومت زور گوی اسلامی ایران
شنبه 10 فروردین 1387

پریا - ایران - تهران
اخه یکی نیست به اینا بگه مگه شما فضولید خودشون از همه اشغالترن بعد به مردم بدبخت و بی دفاع حمله میکنن به امید ازادی ایران از دست این ملاها که خودشون منبع فساد و فحشا هستن نمونه ش سردار زارعی دیر وزود داره ولی سوخت وسوز نداره یک روزی میزسه ما هم انتقاممونو میگیریم
شنبه 10 فروردین 1387

dandy - امارات - امارات
30 سال نه 8 سال جنگ . حساب نکن... از بس مردمو ما ترسو هستند... ما یک مهمونی رفتیم ...خلاصه ریختند..پدر انکسی که مهمونی گرفته بود رفت زیز تخت غایم شد.....همه رو بردن هیچ دخترش هم همراهمون بود...قبلنها میریختند بدجور اتفاقا تو خود اصفهان هم بودیم مهمونیهای اصفهان زود لو میره....باید بزرگانمان در برابرشون بیستند.....یکروز دیگه هم توی باغمون مهمونی داشتیم خلاصه اومدن وارد باغ بشن پدرم و عموم نزاشتند گفتند اگر وارد باغ شدید امشب خون راه میفته چون همه خانواده هستند..خلاصه خون بختیاریه بابام بچوش اومد ولی انها کاری نکردند گفتند میریم و بی سیم میزنیم که چند خانم بیان و ببینند...ولی رفتند که رفتند...یکبار دیگه هم نه نه بسه زیادیتون میشه....دفعه بعد همه خاطرات و براتون میگم...میدونم خاطرات من براتون شیرینه.....
شنبه 10 فروردین 1387

حسن کچل - ایران - زاهدان
حقشونه پدرانشون غلط کردن انقلاب کردند الان دارند تقاص پس میدن
اگه گفتین چی تو ایران جرم نیست
شنبه 10 فروردین 1387

bagdagulan - ایران - تبریز
سلام.اولا تا وقتی که کار غیر قانونی یه جمعی علنی نباشه کسی کاری با اون نداره بگذریم که در گذشته در این مورد اندکی زیاده روی شده.ثانیا ما اگر شرع را هم کنار بگذاریم در فرهنگمان اعمال همجنس گرایانه زشت و نا پسند هست.لذا خود مردم این اعمال را اجازه نمی دهند.
یکشنبه 11 فروردین 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
چرا به ملت تهمت میزنید و میگید همجنس بازند.مگه میشه تو یک خونه که چهل پنجاه تا جوان نشستن و دارن با هم صحبت میکنند همه همجنس باز باشن و یا اگر میرقصند و موزیک گوش میکنند اون موقع از در و دیوار مثل آپاچیها حمله میکنید و حتی تو شهرک غرب چند سال پیش شنیدم که از طبقه نمیدودنم بیستم و یا چندم جوانها را پایین انداختید !!!آخه کی اسلام اینو گفته ارشاد!! و یا کجای دنیا اینو میگن عمل اسلامی؟این دستورات کدام امام بود!!!!آخه همین وحشی بازیهارو انجام میدین که یک مشت بی شعور تر از خودتون هم میان برای پیامبر خدا فیلم درست میکنند.جوانها بیرون که جایی ندارن تو خونه هم که میان دور هم باشن میگین هم جنس باز هستن و حمله میکنید یعنی تو ایران همه جوانها همجنس بازند که در سراسر ایران از این حملات و وحشی بازیها در میاورید؟!!پس جوانها چیکار کنند؟فقط برن مسافرت راهیان نور!!ای خاک بر سرتون با این مملکت داری و تجاوزات به حقوق ملت ایران.هر بلایی که داره سر مسلمانها و اسلام میاد از عمل شما ملاهای کثافت و طرفدارن مزدور رژیم پست است .مثلا شما اسلامیها (حزب الله یها)که با این کارهای وحشیگری و تجاوز به حقوق ملت که ریشه اسلام را خشک کردین.از رسول خدا خجالت بکشید که بر سرش آتش خاکستر میریختند.ای خاک بر سرتان با این نوع مسلمانی بعد از انقلاب.
یکشنبه 11 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.