طرح ضربتی پلیس راه از فردا اجرا می شود

طرح ضربتی پلیس راه از فردا اجرا می شود

فرمانده پلیس راه کشور از طرح ویژه و ضربتی پلیس‌راه که قرار است از فردا در سراسر جاده های کشور اجرا شود خبر داد.

به نظر می رسد که کشته شدن بیش از چهل تن در مسیر بازدید از مناطق جنگی در فاصله کمتر از ۲۰ روز و نیز کشته شدن بیش از ۱۳۰ تن در سایر محور ها و جاده های کشور در ایام نوروز، مقامات پلیس را وادار به اتخاذ تدابیر جدیدی کرده است به طوریکه فرمانده پلیس راه کشور پس از اعلام تلفات روز ششم فروردین، از طرح ویژه و ضربتی پلیس‌راه کشور در جاده‌ها خبر داد. طرحی که قرار است از فردا در سراسر جاده های کشور اجرا شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا اسماعیلی در باره این طرح گفته است: این طرح به صورت شبانه‌روزی و به منظور کاهش تصادفات و خسارات جانی و مالی ناشی از آن و تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌های اصلی و فرعی کشور و جلوگیری از وقوع حوادث تلخ و ناگوار اجرا می‌شود.

وی در تشریح این طرح گفت: در کلیه استان‌ها تعداد زیادی از تیم‌های ضربت و ویژه نامحسوس به طور شبانه‌روزی ضمن تردد در کلیه معابر اصلی و فرعی با تخلفات رانندگان وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت به شدت برخورد خواهند کرد.

فرمانده پلیس‌راه کشور افزود: همچنین 2 هزار نفر بازرسان ویژه نامحسوس ناوگان عمومی مسافربری به طور شبانه‌روزی در پوشش مسافر وسیله نقلیه عمومی مسافربری ضمن مسافرت با اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها و سواری‌های کرایه تخلفات رانندگی را ثبت و اقدامات لازم را جهت برخورد با متخلفان و شرکت‌های مسافربری تحت پوشش انجام خواهند داد.

وی با اشاره به بکارگیری 5 هزار بازرس نامحسوس افتخاری پلیس راهنمایی و رانندگی برای اجرای این طرح افزود: این بارزسان به طور شبانه‌روزی در کلیه معابر درونشهری و برونشهری تخلفات رانندگان را ثبت و به مرکز کنترل نامحسوس راهنمایی و رانندگی ناجا گزارش می‌کنند که در اسرع وقت قبوض جریمه تخلفات این افراد صادر و به نشانی محل سکونت مالکین خودروها ارسال می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به به تجهیز و دسترسی کلیه پاسگاه‌های پلیس‌راه به بانک اطلاعات تخلفات رانندگان تصریح کرد: به محض رویت تخلف هر یک از رانندگان در جاده‌ها بلافاصله سابقه تخلفاتی راننده توسط ماموران پلیس‌راه بررسی و در صورت وجود سابقه تخلفات حادثه‌ساز ضمن اعمال قانون، گواهینامه رانندگان متخلف ضبط یا ابطال و وسیله نقلیه آنان نیز توقیف و از ادامه رانندگی آنان جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین در گفت و گو با شبکه خبر تلویزیون ایران از اعلام وضعیت فوق العاده و آماده باش نیروهای پلیس راه سخن گفته است.

king_irooni - ایران - سربندر
بازم میگم که من طرفدار هر طرحی هستم که بتونه آمار کشته شدن هموطنان عزیزم رو کمتر و کمتر کنه تا انشا... به صفر برسه.
چهار‌شنبه 7 فروردین 1387

arashk_fara - انگلیس - لندن
بجای این طرح ها بیان جاده ها رو درست کنند و آموزش رو بیشتر کنند نه اینکه چند تا چماق بدست رو بذارن مردم رو تو این وضعیت بد اقتصادی جریمه مالی کنند...به جای تنبیه و جریمه پیشگیری باید کرد اما اینا هدفشون چیز دیگست
چهار‌شنبه 7 فروردین 1387

pakzad - ایران - آذربایجان
ما که در منطقه خودمون شاهد افتتاح و ایجاد آزاد راه و بزرگ راه هستیم انصافا جاده های آذربایجان (به استثنای اردبیل) امن و خوب هستش جاده های کردستان هم که تو دل کوه ها هستش فوق العاده کم عرض و خطرناک هستش
چهار‌شنبه 7 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.