درخواست سازمان های پزشکی از پارلمان بریتانیا

درخواست سازمان های پزشکی از پارلمان بریتانیا

بیش از ۲۰۰ سازمان خیریه پزشکی در بریتانیا از اعضای پارلمان این کشور خواسته اند که از لایحه تحقیقاتی جنجالی دولت درباره "جنین پیوندی" حمایت کنند.
جنین پیوندی از ترکیب دی ان ای (DNA) انسان و تخمک حیوانات پدید می آید

این سازمان ها که عضو انجمن سازمان های پزشکی خیریه بریتانیا هستند، شامل بنیاد قلب و سازمان تحقیقات سرطان این کشور می شوند.

آن ها در حمایت از لایحه تحقیقاتی جنین پیوندی دولت به تمام اعضای پارلمان نامه نوشته اند.

جنین پیوندی که که نوعی سلول پایه است، از ترکیب دی ان ای (DNA) انسان و تخمک حیوانات پدید می آید.

اما چنین اقدامی حتی در سطح آزمایشگاهی بسیار بحث برانگیز است.

حامیان آن می گویند که این کار هرچند ریسک هایی در بر دارد، در سطح آزمایشگاهی و محدود می تواند به یافتن دارو برای بیماری های غیر قابل درمانی مانند پارکینسون منجر شود.

اما گروه های مذهبی به ویژه برخی از سیاستمداران کاتولیک بریتانیا به شدت با ترکیب دی ان ای انسان و تخمک حیوان مخالفند و این اقدام را غیر اخلاقی می دانند.

شماری از اعضای کاتولیک حزب کارگر- یعنی حزب گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا، هم از جمله مخالفان لایحه یاد شده هستند.

اما آلن جانسون، وزیر بهداشت بریتانیا، ابراز امیدواری کرده است که امکان یافتن راهی برای جلب رضایت مخالفان وجود دارد.

مقام های ارشد کلیسای کاتولیک بریتانیا از دولت خواسته اند که به هوادارانش در پارلمان اجازه دهد که آزادانه و بدون قید و شرط های حزبی به لایحه پیشنهادی دولت رای بدهند.

موضوع تحقیق بر روی سلول های پایه در آمریکا هم بسیار جنجالی است.

جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، دست کم دو بار یک مصوبه کنگره که بودجه فدرال به تحقیقات درباره سلول های پایه اختصاص می داد را وتو کرده است.

عمده ترین منبع تولید سلول پایه، جنین انسان تا قبل از رسیدن به هشت هفتگی است که به علت نابودی جنین در این فرآیند با مخالفت شدید افراد مذهبی از جمله جورج بوش مواجه است.

سلول های پایه قابلیت بدل شدن به انواع سلول های بدن را دارند. اما از آن جایی که آن ها باید در در جریان آزمایش نابود شوند، گروه های مذهبی این کار را مثابه کشتن انسان می دانند و با آن مخالفند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.