واکنش ایران به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه

واکنش ایران به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه

ایران اظهارات نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه را در این مورد که برنامه هسته ای ایران تهدیدی برای کشورهای دیگر است، رد کرد و آن را بی اعتبار خواند.

محمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت ایران کانون صلح طلبی و ثبات منطقه است و سیاست خارجی آن کاملاً منطبق بر موازین بین المللی است.

آقای حسینی گفت: "اظهارات رئیس جمهور فرانسه فرصت طلبانه است و با هدف تامین اهداف افراطگرایان آمریکایی و رسانه های اسرائیلی و نیز افزایش فروش سلاح در منطقه مطرح شده است".

نیکولا سارکوزی گفته بود فرانسه برای مقابله با تهدید فزاینده موشکی کشورهایی همچون ایران نیاز به سیستم بازدارنده هسته ای دارد.

وی روز جمعه هنگام به آب انداختن زیردریایی جدیدی مجهز به تسلیحات هسته ای گفت: "در حالی که نسبت به برنامه هسته ای ایران سوء ظن جدی وجود دارد، این کشور در حال تقویت برد موشکهای خود است".

نیکولا سارکوزی پس از رسیدن به قدرت در حدود ده ماه پیش، در مقابل برنامه اتمی ایران موضع سرسختانه تری نسبت به سلف خود، ژاک شیراک در پیش گرفت.

آقای سارکوزی همچنین در ماه نوامبر در نخستین دیدار خود از واشنگتن به عنوان رئیس جمهور فرانسه، همراه با جورج بوش در کنفرانسی خبری گفت که دو کشور برای قانع کردن ایران به انصراف از برنامه اتمی اش مشترکاً تلاش خواهند کرد.

جورج بوش نیز همان زمان گفت که آن دو توافق کرده اند "برای قانع کردن رژیم ایران به دست کشیدن از نیات اتمی اش برای حفظ صلح با هم کار کنند".

آقای سارکوزی نیز به خبرنگاران گفت: "این غیرقابل قبول است که ایران به سلاح اتمی دست یابد اما ایران حق برخورداری از انرژی اتمی برای مقاصد غیرنظامی را دارد".

وی قبل از آن نیز هنگام سخنرانی در کنگره آمریکا به نمایندگان این کشور گفته بود آنها می توانند برای مهار برنامه اتمی ایران روی فرانسه حساب کنند.

aghakian - ایران - یزد
سار گوزی ....برودنبال خانم بازی و اس ام اس بازیت کوچولو...دنبال بهونه میگردی که هم پیمان بوش کثیف بشی ...واقعا خلایق هر چه لایق ...تو به درد همون آشغال هم می خوری ....مواظب کارهای جلف خودت باش که توی دنیا معروف شدی به ریس جمهور هوسران
ریس جمهوری قبلی فرانسه خیلی بهتر از این بچه خل و چل بود خدایی
یکشنبه 4 فروردین 1387

Amir_australia - استرالیا - سیدنی
دوست عزیز اقاکیان از یزد...
اقای سار کوزی یا هر رئیس جمهور دیگه ای زندگی خصوصی خودشون به من و تو مر بوط نیست... در حال حاضر دنیا با برنامه اتمی ایران مشکل داره و این دودش تو چشم من و شما میره مگر اینکه تو هم دستت تو اخور اخوندا باشه.
ایران میتونست با یک دیپلماسی منطقی این مشکل رو حل کنه نه با گردن کلفتی
دوشنبه 5 فروردین 1387

Sh.Motekallem - روسیه - مسکو
عمو جون؛
سارکوزی فارسی بلد نیست. با کی حرف میزنی و برای کی؟؟؟!
دوشنبه 5 فروردین 1387

ahangebiseda - سو ئد - نوزشو پینگ
aghakian - ایران - یزد : کاملا موافقم
دوشنبه 5 فروردین 1387

فاروق - دبی - دبى
برای ملتهای فرانسه و ایران که گرفتار دو دیوانه شده اند باید تاسف خورد
دوشنبه 5 فروردین 1387

masoumeh - ایران - تهران
برو بابا دنبال لاشی بازی خودت چیکار به دیگرون داری . من نمی دونم این آقا کی وقت می کنه راجع به سیاست فکر کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 5 فروردین 1387

sarv_e_chamaan - ایران - تهران
مثل اینکه مقامات ایرانی متوجه نیستند که سارکوزی بیمار روانی هست و نباید حرفهاش رو جدی گرفت.
دوشنبه 5 فروردین 1387

parand2008 - فرانسه - نانسی
این قدر بی سوادید که خبر را درست هم نمی خونید اصلا درکی هم از اخبار ندارید فقط میخواهین نظر بدید کاش درست هم بگین ..بعضی ها هم این جا را با محلشون چاله میدون اشتباهی گرفتند مطالعه بد نیست ....دلتون هم برای فرانسوی ها نسوزه این ها فهمیدن و راه حل اش را پیدا کردن ...تو ایران که مردم اصلا نقشی تو ارا ندارند همه اش تقلبه ...کور خود بینا مردم نباشید
سه‌شنبه 6 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.