همه ستاره های سینما در اکران نوروزی

همه ستاره های سینما در اکران نوروزی

جشنواره فیلم فجر که به پایان می رسد، یک دوره کوتاه رکود، سینماهای ایران را فرا می گیرد تا زمان اکران نوروزی که فصل رونق نسبی سینماهاست. همواره فیلم های زیادی علاقه مند حضور در اکران نوروزی هستند چون معمولا فروش این فیلم ها تا حدی تضمین شده است.
نمایی از فیلم مجنون لیلی

در دو سال گذشته فیلم هایی که در این ایام اکران شدند، رکورد فروش را شکستند. فیلم های "چهارشنبه سوری" و "اخراجی ها" در این دو سال با استقبال زیاد مردم روبه رو شدند و جلوی سینماها صف های طولانی تشکیل شد.

امسال نیز با آمدن فیلم های "دایره زنگی" و "زن دوم" و با توجه به مولفه های سینمای تجاری فیلم "مجنون لیلی" استقبال ازفیلم های اکران نوروزی سینما از اکنون حتمی به نظر می رسد.

برخی از مطبوعات از هم اکنون پیش بینی کرده اند که فیلم "دایره زنگی" می تواند رکورد "اخراجی ها" ساخته مسعود ده نمکی را بشکند. البته این روزها مسعود ده نمکی درحال پیش تولید قسمت دوم این فیلم است.

"پایان سنتوری!"

از همان روزهای بعد از جشنواره که فیلم "سنتوری" ساخته داریوش مهرجویی در بازار قاچاق عرضه شد، کارگردان و تهیه کننده مدام درخواست اکران آن را داشتند. در این میان حتی مهرجویی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران درخواست کرد تا به یمن ۴۰ سال فعالیت در سینمای ایران، اجازه اکران نوروزی آن را بدهد. اما درخواست های مکرر تهیه کننده و کارگردان به جایی نرسید. سرانجام با جواب قاطع صفارهرندی که "این فیلم هرگز نمایش داده نمی شود" پرونده اکران این فیلم مختومه شد.

خیل متقاضیان

اما تعداد زیادی از فیلم ها مانند "تیغ زن" به کارگردانی علیرضا داودنژاد، "هم خانه" به کارگردانی مهرداد فرید، "کنعان" سومین فیلم مانی حقیقی، "به همین سادگی" به کارگردانی رضا میرکریمی، "زن دوم" ساخته سیروس الوند، "زنها فرشته اند" دومین فیلم شهرام شاه حسینی، "مجنون لیلی" از قاسم جعفری، "حس پنهان" نخستین ساخته مصطفی رزاق کریمی، "سیاهی روشن است" به کارگردانی محمد کاسه ساز، "قرنطینه" ساخته منوچهر هادی، "همیشه پای یک زن در میان است" یازدهمین فیلم کمال تبریزی از متقاضیان اکران نوروزی بودند.

برنده های اکران نوروزی

سرانجام پس از چند بار تشکیل شورای صنفی اکران، فیلم‌های "به همین سادگی"، "مجنون لیلی"،‌ "زن دوم" و "دایره زنگی" قرار شد که در نوروز ۸۷ در گروه های سینمایی مختلف اکران شوند، اما هنوز تکلیف فیلم گروه سینمایی سینما عصرجدید معلوم نشده است.

اکران تاریخی در آزادی

زن دوم

ازامروز دوشنبه ۲۷ اسفند با اکران فیلم "زن دوم" ساخته سیروس الوند نمایش فیلم برای مردم در سینما آزادی آغاز می شود. عصر روز یکشنبه این سینما برای دومین بار با حضور بخشی از سینماگران افتتاح شد. این سینما پیش از این در ایام جشنواره با نمایش فیلم "آن مرد آمد" افتتاح شده بود.

رقابت ستاره ها

اگر از فیلم "به همین سادگی" بگذریم، بقیه فیلم ها، عرصه حضور ستاره های سینما و تلویزیون ایران است. فیلم "مجنون لیلی" که یک فیلم تجاری است، از حضور ستاره های قدیم و جدید سینما و به خصوص تلویزیون ایران بهره گرفته است تا فیلمی پرفروش عرضه کند.

محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست، حمید گودرزی و حامد بهداد که از بازیگران پولساز سینمای ایران هستند، در کنار نیما شاهرخشاهی، السا فیروزآذر، یوسف تیموری، گلاره عباسی، احمد پورمخبر، رامین راستاد، ابوالفضل پورعرب و رضا رویگری کلکسیون ستاره های این فیلم را تشکیل می دهند.

محمدرضا فروتن، نیکی کریمی، آناهیتا نعمتی، امیر آقایی، سحر زکریا و مهتاج نجومی بازیگران فیلم "زن دوم" هستند.

"به همین سادگی" با بازی هنگامه قاضیانی ساخته شده است که بازیگر قدیمی اما ناشناخته ای برای عموم مردم است.

به همین سادگی

در میان این فیلم ها، "دایره زنگی" هم ضمن این که کلکسیونی از ستاره های تلویزیون و سینما را گرد آورده است، موضوعی جذاب و بکر را دستمایه قرار داده است و با بهره گیری از طنز فیلمی پر کشش و پرفروش را عرضه کرده است.

مهران مدیری، باران کوثری، صابر ابر، امین حیایی، بهاره رهنما، امید روحانی، نگار فروزنده، حامد بهداد، محمدرضا و ملیکا شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، نیلوفر خوش‌خلق، سروش گودرزی، نیما شاهرخشاهی، اکرم محمدی، امیر نوری، محسن قاضی‌مرادی، کیانوش گرامی و آفرین چیت‌ساز بازیگران اصلی این فیلم پر بازیگر هستند که پس از عبور از هفت خوان ممیزی اجازه اکران گرفته است.

ممیزی و فیلم های نوروزی

امسال جدول نمایش فیلم های اکران نوروزی دیرتر از هر سال آماده شده است و این برای تبلیغات و اطلاع رسانی فیلم ها مشکل ساز خواهد شد. این مشکل از آن جا ناشی می شد که برخی از این فیلم ها علیرغم حضور در جشنواره فیلم فجر پروانه نمایش عمومی نداشتند و صدور پروانه نمایش برای این فیلم ها با تاخیر انجام شد.

دایره زنگی

فیلم "زن دوم" نیز که در جشنواره شرکت نکرده بود، علیرغم این که از دی ماه برای دریافت پروانه نمایش ارائه شده بود، به تازگی مجوز نمایش گرفته است، اما وضعیت "دایره زنگی" از این بغرنج تر بود و این فیلم پس از این که فیلم اصلاحیه هایی خورد و با تغییرات در جشنواره به نمایش در آمد، بار دیگر و هنگام نمایش جشنواره ای با اصلاحیه های تازه رو به رو شد و از جشنواره کنار کشیده شد، تا این که سرانجام توانست مجوز نمایش عمومی و حضور در اکران نوروزی را بگیرد .

mah1 - ایران - تهران
از ازادی در ایران بارها گفتیم و گفتیم ولی بعضی رو خوش نیومد. بیاین این خط رو که در باره اکرانه سنتوریه دوباره بخونیم: جواب قاطع صفارهرندی که "این فیلم هرگز نمایش داده نمی شود.
به امید روزی که صداهادر گلو خفه نشه.
سه‌شنبه 28 اسفند 1386

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
سنتوری واقعیتهای پنهان جامعه .
چهار‌شنبه 29 اسفند 1386

morteza70 - فرانسه - پاریس
فیلم علی سنتوری هم قشنگه هم از خیلی فیلمهای اب دوغ خیاری که که میسازند با معنا تره واقعا جای تاسف داره برای اقای وزیر ارشاد!
چهار‌شنبه 29 اسفند 1386

آذربهدخت - ایران - تهران
سنتوری رو می بینیم و پولش رو هم به حساب آقای مهرجویی می ریزیم. به قول اصفهونیا
::::: تا چشدون درآد !!!
خارج از شوخی مهرجویی بی همتاست. مرام داشته باشید و حلال و حروم سرتون بشه ! پولشو به همون شماره حسابی که اعلام کرد واریز کنید.
چهار‌شنبه 29 اسفند 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.