سفر آنگلا مرکل به اسرائیل و مذاکره درباره ایران

سفر آنگلا مرکل به اسرائیل و مذاکره درباره ایران

آلمان یکی از شرکای اصلی تجاری اسرائیل است
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان سفر سه روزه خود به اسرائیل را آغاز کرده و با اهود اولمرت، نخست وزیر این کشور دیدار کرده است.

آلمان یکی از شرکای اصلی تجاری اسرائیل است و سفر خانم مرکل به اسرائیل به همراه شماری از اعضای دولت این کشور برای تقویت روابط میان دو کشور صورت گرفته است.

مناقشه هسته ای ایران از جمله موضوعاتی است که در دیدار رهبران دو کشور مورد بحث قرار می گیرد.

قرار است صدراعظم آلمان از بنای یاد واشم برای قربانیان یهودی جنگ جهانی دوم دیدار کند. وی همچنین اولین رئیس یک دولت آلمان خواهد بود که در کنیست(پارلمان) اسرائیل سخنرانی خواهد کرد.

خانم مرکل در فرودگاه بن گوریون اسرائیل گفت: "سپاسگزارم از اینکه فصل جدیدی را در روابط دو کشور می گشاییم."

اهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل نیز آلمان را "متحدی استراتژیک" برای کشورش خواند و از خانم مرکل به خاطر حمایت های پایدار از اسرائیل تشکر کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیش از آغاز سفر خود از ایران خواست تا برنامه غنی سازی اورانیوم خود را به حالت تعلیق در آورد. خانم مرکل گفت: "تهدیدهای متوجه اسرائیل، تهدید علیه ما نیز هست."

سفر خانم مرکل در حالی صورت می گیرد که اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل ماه پیش به برلین سفر کرد و با مقام های آلمانی درباره آنچه اسرائیل، خطر ایران می نامد دیدار و مذاکره کرد.

آلمان به همراه پنج کشور عضو شورای امنیت که به گروه پنج بعلاوه یک معروف هستند، درصدد آن هستند تا ایران را به توقف فعالیت های حساس اتمی متقاعد کنند اما ایران دستیابی به انرژی هسته ای را حق خود طبق قوانین بین المللی می داند.

شورای امنیت اخیرا قطعنامه جدیدی علیه ایران وضع کرد. این سومین قطعنامه این نهاد است که طی دو سال گذشته به تصویب رسیده است. طبق این قطعنامه تحریم های جدیدی علیه ایران و برخی افراد و سازمان ها وضع شده است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.