۲۲ دانشجو در جریان تصادف اتوبوس زنده در آتش سوختند

۲۲ دانشجو در جریان تصادف اتوبوس زنده در آتش سوختند

در یک حادثه رانندگی که در محور اندیمشک - خرم آباد بوقوع پیوست یک دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان آتش گرفت و ۲۲ دانشجو زنده در آتش سوختند.

بر اساس گزارش منابع خبری ایران، این تصادف در ۳۵ کیلومتری محور اندیمشک در استان خوزستان و خرم آباد در لرستان و بین دو دستگاه اتوبوس کاروان راهیان نور از دانشگاه خیام مشهد و یک تانکر حامل سوخت بوقوع پیوست که به گفته پلیس راه ایران، در جریان ۲۲ نفر کشته و هفت نفر نیز مجروح شدند.

کاروان راهیان نور در ایران به سفرهایی اطلاق می شود که نهادهای وابسته به بسیج سپاه پاسداران در ادارات و دانشگاه ها، کارمندان و دانشجویان را برای بازدید از مناطق جنگی در غرب و جنوب غربی ایران به استان های مرزی ایران با عراق اعزام می کنند.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور زمان وقوع این تصادف را ۲۲ و ۳۵ دقیقه شنبه شب اعلام کرد و گفت: تخطی راننده تانکر سوخت از سرعت مطمئنه و همچنین خستگی و خواب آلودگی، باعث انحراف به چپ این وسیله نقلیه شده و در برخورد با اتوبوس دچار آتش سوزی می شود.

حسین علیشاهی گفته است: «۳۰ دقیقه بعد از حادثه خودرو آتش نشانی به محل می رسد که به دلیل گستردگی آتش سوزی موفق به نجات مسافران نمی شود.»

وی افزود: در پی برخورد تانکر سوخت با اتوبوس، هر دو وسیله نقلیه دچار آتش شدند که بر اثر آن ۲۲ تن از مسافران اتوبوس کشته و هفت نفر نیز مجروح شدند.

جاده های ایران از خطرناک ترین جاده های جهان برای سفر و رانندگی توصیف شده  و در پنج سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند.

تصادف روز شنبه یکی از شدیدترین حوادث رانندگی در ایران بوده که به فاصله کمتر از دو ماه جان چندین دانشجو را گرفته است.

در آذرماه گذشته، تصادف دو اتوبوس حامل ۸۰ دانشجوی دانشگاه علوم پایه دامغان سبب کشته شدن هفت دانشجو و مجروح شدن بیش از ۲۹ دانشجوی دیگر شد.

روز پنج شنبه، ۲۰ اردیبهشت سال جاری نیز خبرگزاری دانشجویان از برخورد یک دستگاه کامیون با اتوبوس حامل ۳۷ تن از دانشجویان زمین شناسی دانشگاه پیام نور ساری حین بازگشت از اردوی علمی در ۳۵ کیلومتری جاده کیاسر به ساری خبر داد. آن سانحه نیز دست کم به کشته شدن پنج دانشجو و مجروح شدن ۱۵ تن دیگر منجر شد.

جاده های ایران از خطرناک ترین جاده های جهان برای سفر و رانندگی توصیف شده و در پنج سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند.

روز یکشنبه، نهم دی ماه ۸۶، بر اثر واژگون شدن یک دستگاه مینی بوس حامل دانش آموزان حوالی شهر خوی در استان آذربایجان، دو دانش آموز کشته و پنج تن دیگر مجروح شدند.

در ۲۲ آذر سال جاری نیز بر اثر برخورد مینی بوس حامل ۳۰ تن از دانش آموزان دبیرستان دخترانه «کاظم آباد» کرمان با یک دستگاه تریلی حداقل چهار دختر دانش آموز به همراه دبیر شیمی این دبیرستان کشته شدند.

«مشکل کمبود اتوبوس و مینی بوس»، «فرسودگی سیستم حمل و نقل دانشگاه های کشور»، «برگزاری بدون برنامه ریزی اردوهای دانش آموزی و دانشجویی» و«خطای انسانی» از جمله مواردی است که کارشناسان  از آن ها به عنوان عوامل سوانح اخیر برای دانش آموزان، دانشجویان و معلمان نام می برند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اخیرا از کاهش ۲۰ درصدی آمار تصادفات رانندگی در کشور و کاهش ۱۵ درصدی تلفات ناشی از تصادفات خبر داد.

اما محمد رویانیان، فرمانده راهنمایی و رانندگی خبر داده است که تصادفات، روزانه بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می کند.

وی در اظهاراتی که خبرگزاری های رسمی آن را منتشر کردند، با اشاره به آمار سازمان بهداشت جهانی در خصوص افزایش حداقل ۸۰ درصدی تعداد کشته های ناشی از تصادفات در ایران تا سال ۲۰۲۰، گفت: « باید پذیرفت چنین آمار و ارقامی که به واسطه واقعیات موجود در جامعه اعلام می شود، فاجعه وحشتناکی است که طی ۱۴ سال آینده لاجرم در کشور رخ می دهد.»

hoormazd - امریکا - تگزاس
مملکت اتوبوس میخواد چیکار?جون ادمها چه ارزشی داره?عراق و لبنان و اندونزی و سنگال و ونزوئلا بیشتر گناه دارن. انرژی هسته ای رو دریاب. مرمت حرمین مطهر تکلیف الهیه. اول باید اسلام رو صادر کنیم. اخه رئیس جمهورمون محبوب ترین ادم دنیاست.اخه مجلسمون هم با امام زمان ارتباط داره.اخه ما مملکتمون اسلامیه...اخه ملت ایران شما به چه حقی زنده اید و نفس میکشین????
یکشنبه 26 اسفند 1386

m_r - المان - مینز
جای تاسف و غم انگیز جاده نداریم میلیارد میلیارد وام به این کشور و ان کشور میدهند
یکشنبه 26 اسفند 1386

koorosh.2007 - ایران - سنندج
با درود بر روان پاکشان و ارزوی صبر وشکیبایی برای بازماندگان و خانواده های محترمشان.اما تصادف و کشته شدن این دانشجوها مشکوک به نظر میرسد
یکشنبه 26 اسفند 1386

sarami - ایران - خرم آباد
می گویند :بنی آدم اعزای یک دیگرند چون عزوی به درد آورد روزگار
بقیه عزو ها کنند فرار (ببخشید دیگر )
یکشنبه 26 اسفند 1386

jimbo - ایران - ناکجااباد
چه واقعه دلخراش و وحشتناکی خدا به خانواده انها صبر بده
یکشنبه 26 اسفند 1386

maral-sh - ایران - تهران
واقعا متاسفم که هیچ کنترلی بر راننده های ماشینهای سنگین اعمال نمیشه .
البته صبر کنید الان بابک تورنتو میاد کلی برامون صحبت میکنه!
یکشنبه 26 اسفند 1386

dandy - امارات - امارات
مشکل کمبود اتوبوس و مینی بوس»، «فرسودگی سیستم حمل و نقل دانشگاه های کشور»، «برگزاری بدون برنامه ریزی اردوهای دانش آموزی و دانشجویی» و«خطای انسانی» ...بدترین جادها رو ایران داره....چرا به جادها رسیدگی نشه چرا 10 سال پیش اسفالت کردیدی تا الان اسفالت نشده؟ چراها زیاده اتوبوس و مینی بوس هست ولی جادها مثله بلا نسبته جمیع بی لنگه و بازه اول جادها و خیابانها بعد مواردی که گفتید.... و اکثر ماشینهای سنگین بیمه شده هستند یاد گرفتند بیمه کند حمایت.. در امارات هم هفته بیش 200 ماشین در جاده ابوظبی دبی بعلت مه الودگی شدید صورت کرفت که متاسفانه اولین ماشین که سوخت حدود 10 یا 12 ماشین پشت سرش سوختند بقیه یا اکثر ماشینها خورد شدند .. و کشته چند نفری وبقیه شدید زخمی شدند..... 95 ماشین امبولانس اونجا بود
یکشنبه 26 اسفند 1386

nimaaa - امریکا - اوهایو
hoormazd - امریکا - تگزاس کاملا با حرفات موافقم.بدبختی ما ایرانیا یکی دو تا نیست. نفرین به این روزگار
یکشنبه 26 اسفند 1386

DERAKHT - نروژ - kristiansand
تاسف !!!! واقعا این کلمه کافیست ! جنایته
یکشنبه 26 اسفند 1386

بهدین - آمریکا - نشویل
واقعا براشون متاسف شدم .درسته‌ که‌ نظیر این اتفاقها همیشه‌ و همه‌ جا ممکنه‌ بیافته‌ ولی اینجا درصدش خیلی کمتره‌.چون هم جاده‌هاش بهترن و بین همه‌ شهرا اوتوبان هستش هم قوانین بیشتر و پیچیده‌ تری دارن
که‌ باید رعایت بشه‌ و پلیسا همه‌ جا تو کمینن و خیلی فعالن .ا
یکشنبه 26 اسفند 1386

مهشید گل - ایران - خرم آباد لرستان
maral-sh - ایران - تهران
موافقم دوست عزیز منتظر باش الان آقای بابک همه دان تو نقش مهندس راه سازی و کارشناس امور حمل و نقل وارد میشن و همه رو به فیض میرسونن
دقت کردی اظهار نظرها رو میبینی بعضی ها چقدر سطحی و پوچ و بی ربط اظهار نظر میکنن مشکوک بوده چرا به غریبه وام دادیم؟یآخه یکی نیست بگه بابا ...
یکشنبه 26 اسفند 1386
rad - انگلستان - لیدز
maral-sh - ایران - تهران ../اگه میتونی مایه ازخوت بگذار وگر نه شکی نیست اقابا بک ادم بسیار با سواد ودلسوزی هستند.ایشان مشخصئا ایرانی اصیلی هستند.خداوند(نه الله)حفضشون کند.
یکشنبه 26 اسفند 1386

Kaveh_Ahangar - ایران - مشهد
خیلی دوست دارم بدونم آقایون و خانوم هایی که معمولا در چنین موضوعاتی نسبت به کامنت های منتقدین به دولت به تمسخر و استهزاء می پردازند و عمدتا نیز به دوستان عزیزی چون بابک می تازند ، اگر از این دست حوادث برای خود آنها و یا بستگان نزدیکشان اتفاق می افتاد باز چنین بی شرمانه به حمایت کورکورانه خویش از سیاست های دولت ادامه می دادند . خب مسلما این حق ماست که تا زمانیکه هموطنان ما در این جاده ها قربانی می شوند سرمایه های ملی مان صرف ساخت جاده در لبنان نگردد .
دوشنبه 27 اسفند 1386

bahram1 - ایران - تبریز
خدا بیامرزتشون! اما میدونید چه هزینه هایی برای این سفرهای مسخره سالانه انجام میشه؟ اونوقت با این اتوبوسهای فکسنی ورمیدارن بچه های مردمو میبرن اردو. آخه این چه صیغه ایه؟ وای اگه بدونید تو ارگانهای دولتی چه حیف و میلی سر این راهیان نور میشه. الهی همشون به روز سیاه بشینن
دوشنبه 27 اسفند 1386

میترا - ایران - ایران
sarami - ایران - خرم آباد
اگه می خوای زبان فارسی رو از بین ببری که کور خواندی اگر هم سواد نداری که احتمالا همینه نظر نده. تو همه کامنتات غلط املایی داری.
بنی آدم اعضای یک دیگرند ...
چون عضوی به درد آورد روزگار
دوشنبه 27 اسفند 1386

پریا - ایران - تهران
مهشید از خرم اباد بابک هر چی باشه اطلاعاتش از تو خیلی بیشتره تو برو خودتو درست کن که حرف همه رو پوچ و بی ربط میبینی
دوشنبه 27 اسفند 1386

پریا - ایران - تهران
خدا بیامرزدشون امیدوارم دیگه شاهد چنین حوادثی نباشیم با hoormazd از امریکا هم کاملا موافقم
دوشنبه 27 اسفند 1386

shakiba1 - ایران - تهران
مهشید گل - ایران - خرم آباد لرستان احتیاجی نیست که آقای بابک کسی رو به فیض برسونه اگر ذره ای عقل داشته باشی و انسانیت حتما لازم نیست کسی توجیهت کنه که بابا اون کسانی هم که مردن مثل خودت انسان بودن و آرزو داشتن شاید اگر خدایی نکرده برادر یا خواهر خودت تو اون اتوبوسها بود الان خودت به این فکر میکردی که ای کاش به جای وام دادن به کشورهای دیگه حداقل جاده های خودمونو درست میکردیم احتمالا بی ربطی نوشته های کاربران از نظر شما به این خاطر هستش که متن رو نخوندی فقط نظرها رو خوندی
دوشنبه 27 اسفند 1386

Neda.Dubai - امارات - دبی
خدا به خانوادهاشون صبر بده....
آره دندی منم جریان اون تصادفو شنیدم خیلی ناراحت شدم 25 نفر کشته شدند...
اتفاقا من نطرات آقای بابک رو خیلی قبول دارم البته اونایی رو که تا حالا خوندم فکر میکنم اطلاعات مفیدی دارند من موندم چرا اینقدر دیگران انتقاد میکنید......
به نطرم کارتون زیاد جالب نیست....
حالا دیگه خود دانید........
دوشنبه 27 اسفند 1386

Nima 1 - سوئیس - زوریخ
این خبر اینقدر مهم بود که روزنامه های سوئیسی هم امروز آنرا چاپ کرده بودند.
ویرا خانم پس محمود نفتی کجا اون جاده ها و اتوبانها را ساخته ؟ نکنه منظورت فلسطین و لبنان بود ؟
دوشنبه 27 اسفند 1386

DokhtarIrooni - ایران - مشهد
آمار تصادفات با لکه گیری آسفالت چند تا جاده کم نمیشه اگه می خوایم به آمار پیش بینی شده سال 2020(که احتمالا بخشی از چشم انداز بیست ساله هست)نرسیم باید کارهای اساسی تری کرد.به عنوان مثال قطار ایمن ترین راه حمل و نقله اما ما در کشورمون چقدر راه آهن داریم؟چند درصد حمل و نقل ما از این طریقه؟و خیلی از راه حل های دیگه که مسءولین بیشتر واقف اند.
سه‌شنبه 28 اسفند 1386

rastad - ایران - تهران
دوستان عزیز
میخواستم یه چیزی بگم . هیچ توجه کردین الان چند سالی هست که درست شب عید اتوبوس دانشجویان یا تو دره میافته یا به کوه میخوره یا تو رودخونه و یا با تریلی تصادف میکنه ای خدا به داد دل خانواده های داغدارشون برس من که دیونه شدم شب عیدمون زهر شد
روحشون شاد .
سه‌شنبه 28 اسفند 1386

parand2008 - فرانسه - نانسی
مهشید گل - ایران - خرم آباد لرستان مضخرف ترین نظرها را تو میدی همیشه همه از این حادثه غم انگیز ناراحت شدن اما تو ...امیدوارم این سال تو خدایت به تو یک عقل درست حسابی بده به هر حال ایرانی هستی من نمی خوام هم وطن عقب مانده داشته باشم ..برو کمی مطالعه ات را زیاد کن دوا و درمان ادامی مثل تو مطالعه و دانش است
چهار‌شنبه 29 اسفند 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.