متصدی صندوق: شناسنامه معصومه ابتکار را بده ببینیم چند بار ازدواج کرده؟

متصدی صندوق: شناسنامه معصومه ابتکار را بده ببینیم چند بار ازدواج کرده؟

وارد حوزه که شدم چند نفری مرا شناختند. بعضی سلام و علیک می کردند و بعضی ایماء و اشاره  به یکدیگر. لحظاتی بعد از اینکه در صف ایستادم، صدای  یکی از مسئولین حوزه رای را شنیدم که بلند بلند می گفت: ابتکار کیه؟ هر کی می خواد باشه؟...  و این را چند بار تکرار کرد.

نمی دانستم موضوع چیست. در همین گیرو دار نوبتم شد و در مقابل آن فرد که پشت میز نشسته بود قرار گرفتم. کنجکاوی باعث شد بپرسم: ابتکار منم، چی شده؟ مشکلی پیش آمده؟

یک دفعه موضع فرد مورد بحث 180 درجه تغییر کرد. خندید و گفت: ما ارادت داریم، شما را در سیما می بینیم و...

برگه هایم را گرفتم و در گوشه ای مشغول نوشتن اسامی شدم که یکی از همراهانم آمد و دو نفر دیگر از آن طرف میزی ها را نشان داد و گفت: آن یکی آهسته به دیگری گفت شناسنامه خانم ابتکار را بده ببینیم چند بار ازدواج کرده؟ شاید یه خبر داغی ازش دربیاد. اما وقتی شناسنامه را دید سری تکان داد و گفت نه بابا یک بار بیشتر ازدواج نکرده دو تام بچه داره. چیزی از توش در نمی آد.

 از این اتفاقات جالب در روزهایی از این دست زیاد رخ می دهد. اما امروز نکته دیگری نیز بنظرم جالب آمد. در چند نوبت اخیر انتخابات الگویی از رای دادن مردم در شهر تهران قابل احصاست. در این الگو اصولگرایان که براساس تکلیف رای می دهند بیشتر در ساعات آغاز رای گیری به حوزه های اخذ رای مراجعه می کنند. اما اصلاح طلبان ومستقل ها که به مداقه و چند وچون زیاد و «من شک می کنم، پس هستم» دچارند بیشتر پاسی از عصرگذشته پای صندوق ها حضور می یابند. 

 در هر صورت انتخابات 24 اسفند پیروزی دیگری برای ملت سرافراز ایران است. اگر چه بی قانونی های جناح صاحب قدرت مثل استفاده از رسانه های دولتی برای تبلیغ، چاپ و الصاق پوسترهای غیرقانونی دارای عکس کاندیداها، تعرض و برخورد با جناح رقیب در سطوح و اشکال مختلف مانند رد صلاحیت های گسترده، انتشار لیست مجعول در روزنامه جام جم و ... علاوه بر دلسردی، سبب تاخیر در فعالیت های اصلاح طلبان شد و شرایط را برای آنان ناعادلانه تر کرد. اصلاح طلبان در مظلومیت کامل و با توجه به این که در حدود دو سوم کرسی ها به طور مطلق امکان رقابت نداشتند در انتخابات حضور یافتند و برخلاف آن که می گفتند هیزم انتخابات نمی شوند، فداکاری کرده و برای مقابله با تضعیف جمهوریت نظام وارد این عرصه شدند.

اکنون مسئولین موظفند پاسداری کامل از رای مردم را با رعایت همه اصول اخلاقی، انسانی و شرعی برعهده گیرند و بدانند رای مردم یعنی حق الناس. آن هم مردمی که به رغم همه سختی ها و دشواری ها و جدالی جدی با  تردیدها، به میدان آمدند. این مردم انتظار دارند نتایج وجود تنوع دیدگاهها را در منتخبین ببینند؛ که اساسا یکی از مولفه های اصلی حکومت های دموکراتیک، امکان تغییر و جابجایی قدرت به صورت مسالمت آمیز و با رای مردم است. در واقع اگر تغییری در آرایش سیاسی کشور رخ دهد، دیگر نیازی به شعار و اصرار بر دموکراتیک بودن انتخابات نخواهد بود. زیرا جابجایی و تغییر خود نشان دهنده نافذ بودن اکثریتی است که از گرانی، نابسامانی های اجتماعی و اقتصادی ناراضی و خواهان اصلاح امور هستند.

همین حالا که مشغول نوشتن این یادداشت هستم در خبرها خواندم وزارت کشور اعلام کرده نتایج انتخابات یک جا و پس از اتمام قرائت آرا – و نه به صورت تدریجی - اعلام می شود. این خبر بسیار نگران کننده ای است. متدینینی که برای حلال و حرام مته به خشخاش می گذارند بدانند همین جا محکی برای داعیه اصولگرایی آنهاست. اصولگرایان در مراحل بررسی صلاحیت ها و نیز تبلیغات یعنی در آزمون اول و دوم که «اصلی» را باقی نگذاشتند. امید است در این مرحله یعنی در آزمون سوم پروا کنند و تقوای الهی را در پیش گیرند.

منبع : وبلاگ سبز - وبلاگ معصومه ابتکار

aghakian - ایران - یزد
اکنون مسئولین موظفند پاسداری کامل از رای مردم را با رعایت همه اصول اخلاقی، انسانی و شرعی برعهده گیرند و بدانند رای مردم یعنی حق الناس. آن هم مردمی که به رغم همه سختی ها و دشواری ها و جدالی جدی با تردیدها، به میدان آمدند. این مردم انتظار دارند نتایج وجود تنوع دیدگاهها را در منتخبین ببینند؛ که اساسا یکی از مولفه های اصلی حکومت های دموکراتیک، امکان تغییر و جابجایی قدرت به صورت مسالمت آمیز و با رای مردم است.
من هم این پیروزی بزرگ را به همه ایراندوستان عزیز ومسلمان تبریک میگویم
شنبه 25 اسفند 1386

sarami - ایران - خرم آباد
نون به نرخ روز بخورید ای مردم !!!که ما کجا خوابمان برد .البته به استاد گرامی حسین پناهی.
شنبه 25 اسفند 1386

مهشید گل - ایران - خرم آباد لرستان
aghakian - ایران - یزد -منم همینطور به شما و همه اونایی که با دید باز و بدون عینک تعصب واقعیت های ایران اسلامی رو تو 24 اسفند به عینه مشاهده کردند تبریک میگم
انقلاب زنده است چون حرف اول رو هنوز ملت میزنن ملتی که نمره اش مثل همیشه بیسته
شنبه 25 اسفند 1386

dandy - امارات - امارات
اولان اگر 10 مرتبه هم ازدواج کرده باشه چه ربطی داره فقط مردها میتونند چندینبار ازدواج کنند؟!واااااااااااااااااااااای از مردمی که اینقدر دنده پهن هستند وای
شنبه 25 اسفند 1386

parand2008 - فرانسه - نانسی
حالا یعنی چی دلش میخواست طلاق می گرفت اون سرهنگ یا سردار زارعی می اومد خواستگاریش...........مسخره ها فکر میکنند کی هستند این همه به اصطلاح تو محیط زیست بود چی کار کرد ........
یکشنبه 26 اسفند 1386

larsa - ایران سربلند - مشهد
با سلام...واقعیت ایران اسلامی این است: اسفند 86نفت 100 دلار...تورم 26درصد...آبان 76 نفت 8-9 دلار(زیر قیمت استحصال) تورم ...16 درصد
از 46 میلیون واجد شرایط نزدیک به 23 میلیون رای دادند.از 4 میلیون واجد رای تهران فقط6/1 میلیون رای دادند.
این است معنای واقعی عدالت...دموکراسی...!!!
میدانم...پیشرفت و توسعه هزینه می خواهد.قبول هم داریم.اما این هزینه را چه کسانی پرداخت می کنند؟!

دوشنبه 27 اسفند 1386

DokhtarIrooni - ایران - مشهد
aghakian - ایران - یزد
اینا رو که خودمون خوندیم. اگر دقت میکردین تو همین مطالبی که شما تکرارشون کردین می فهمین که اینا ربطی به تبریک شما نداره. تذکر معصومه ابتکار به شمارش آرا یعنی امکان تقلب بالاست و حتی ابتکار هم میدونه که چه خبره و می خواد با دلیل تراشیدن و نصیحت مانع این کار بشه.
سه‌شنبه 28 اسفند 1386

nanaz1 - ایران - شیراز
گذشته از همه این حرفااا
دوستان میدونن که درامد ماهیانه کمتر از 3000 دلار زیر خط فقر محسوب میشه؟
من که شخصا خیلی وقته از اینکه اوضاع کشور بهتر بشه قطع امید کردم!
انتخابات هم شرکت نکردم! ( اون قبلیا که رفتن چه گلی به سر ما زدن که دیگه این جدیدا بخوان بزنن!!!
پنج‌شنبه 1 فروردین 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.