پرسپولیس از شکست گریخت

پرسپولیس از شکست گریخت

داور گل دقایق آخر پاس همدان مقابل پرسپولیس را مردود دانست تا نتیجه تساوی 1-1 پرسپولیس را در صدر جدول لیگ برتر ایران نگه دارد.
پرسپولیس در نیمه اول مسابقه مقابل پاس مغلوب عملکرد این تیم شد

در این مسابقه هفته 24 لیگ برتر ایران که در استادیوم آزادی تهران برگزار شد، پرسپولیس به امید تکرار پیروزی دور رفت مقابل پاس به میدان رفت.

اما تیم پاس موقعیت استفاده از شرایط بازی خانگی را از پرسپولیس گرفت و در نیمه اول به سرعت بر بازی مسلط شد.

پدالله اکبری، مهاجم پاس در دقیقه 7 بازی مقابل دروازه خالی پرسپولیس فرصت داشت تا تیم خود را پیش بیندازد، اما پاس نه در این موقعیت و نه در دقیقه 19 که بار دیگر موقعیتی مناسب برای گل زنی مقابل دروازه پرسپولیس ایجاد شد، نتوانست توپ را درون دروازه پرسپولیس قرار دهد.

با این حال ادامه فشار تهاجمی پاس در دقیقه 29 بازی نتیجه داد و ناتوانی مدافعان پرسپولیس برای آفساید گیری بار دیگر یدالله اکبری را رو در روی حسن رودباریان، دروازه بان پرسپولیس قرار داد که اکبری سومین موقعیت مسلم گل زنی تیم پاس را از دست نداد.

پرسپولیس پس از دریافت گل تهاجمی تر بازی کرد و با آغاز نیمه دوم شدت حملات این تیم افزایش یافت.

اما عملکرد بدون اشکال مدافعان پاس امکان نتیجه گیری را از پرسپولیس گرفت و در دقیقه 64 بازی هم دروازه بان پاس ضربه سر کریم باقری را در راه ورود به دروازه اش دفع کرد.

با این حال کمتر از 12 دقیقه مانده به پایان وقت قانونی بازی، کارنامه دفاعی تیم پاس، با اشتباهی از سوی مدافعان و دروازه بان خدشه دار شد.

در شرایطی که توپ در محوطه جریمه پاس در هوا سرگردان بود، خروج دروازه بان پاس، که به نظر می رسید بدون هماهنگی با مدافعان صورت گرفته، و ناتوانی مدافعان در دفع کامل توپ، به علیرضا نیکبخت واحدی امکان داد تا با ضربه سر توپ را درون دروازه پاس قرار دهد.

پاس: محتاج به برد

وینکو بگوویچ مربی و منصور پورحیدری مدیر فنی پاس به شدت به عملکرد داور و رد گل دوم پاس اعتراض کردند

پاس که در دور برگشت تنها یک پیروزی در کارنامه خود دارد، به قصد کسب پیروزی دوم پس از نیم فصل، بازی را ادامه داد و دو موقعیت برای گل زنی را از دست داد.

اما در نهایت سماجت محمد غلامی بازیکن پاس برای عبور از مدافعان پرسپولیس به داخل محوطه جریمه این تیم نتیجه داد تا حسن رودباریان، دروازه بان پرسپولیس برای متوقف کردن او متوسل به خطا شود.

در لحظات حساس وقت تلف شده، یدالله اکبری ضربه پنالتی را به تیر افقی دروازه پرسپولیس کوبید و با هجوم به مقابل دروازه پرسپولیس بازگشت توپ از زمین را با ضربه سر درون دروازه میزبان قرار داد.

با این حال علیرضا فغانی، داور بازی پس از مشورت با کمک داور، گل را (به واسطه آنکه زننده پنالتی نمی تواند بر توپ در صورت بازگشت احتمالی تاثیر بگذارد) مردود دانست، هرچند آنطور که تصاویر تلویزیونی نشان می داد، توپ پس از بازگشت از تیر افقی و پیش از ضربه سر مجدد یدالله اکبری، از خط دروازه پرسپولیس عبور کرده بود.

در صورت قبول شدن گل پاس می توانست تا مکان هفتم جدول صعود کند، اما نتیجه تساوی پرسپولیس را با یک امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان در صدر جدول نگه داشت و پاس نیز از مکان دوازدهم به رتبه دهم صعود کرد.

پس از مسابقه افشین قطبی سرمربی تیم پرسپولیس از بازیکنان پرسپولیس انتقاد کرد و گفت آنها بازی را در نیمه اول "تماشا کردند."

با این حال او اذعان کرد که دلیل برتری پاس در نیمه اول غیبت یک بازیکن در پست هافبک مرکزی پرسپولیس بود.

در دیگر دیدار این روز نیز مس کرمان که در نیم فصل دوم با حضور امیر قلعه نویی در سمت مربی این تیم دچار تحول شده است، با پیروزی 3-0 مقابل شیرین فراز، انتقام باخت دور رفت را گرفت و از مکان چهاردهم جدول به رتبه هشتم، یک رتبه پایینتر از سایپا صعود کرد.

مس کرمان در هفت بازی خود در دور برگشت، چهار پیروزی، دو تساوی و تنها یک باخت (14 امتیاز) کسب کرده است، در حالی که در دور رفت، در مقابل همین هفت تیم، تنها دو برد و دو تساوی (8 امتیاز) به دست آورده بود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.