تقدیر از ماموری که جان تعداد زیادی مسافر را نجات داد

تقدیر از ماموری که جان تعداد زیادی مسافر را نجات داد
پلیس وظیفه شناس که با فداکاری جان تعداد زیادی مسافر محاصره شده در برف را نجات داده بود به دستور وزیر کشور ارتقای درجه گرفت.

استوار دوم مجتبی جعفرنیا که پیش از این گروهبان دوم بود دی ماه سال جاری با نجات جان مسافران سالمند که دو مسافر فرانسوی هم در میان آنها بودند، آنها را از یخ زدگی نجات داد.

فداکاری این مامور پلیس در روزهایی که سرما و برف کشور را فراگرفته بود طی نامه یی که 170 مسافر خطاب به رئیس پلیس راه استان تهران نوشتند، مشخص شد. در این نامه آمده بود؛ گروهبان دوم مجتبی جعفرنیا که در زمان برف و بوران دی ماه سال جاری در محور بوئین زهرا- ساوه انجام وظیفه می کرد، وقتی متوجه شد تعدادی از مسافران پیر ممکن است نتوانند سرما را تحمل کنند آنها را شخصاً به دوش گرفت و به پایگاه پلیس منتقل کرد و باعث نجات جان آنها شد.

نامه این مسافران که جان خود را مدیون پلیس فداکار می دانستند باعث شد نحوه انجام وظیفه وی مورد بررسی قرار گیرد و همین امر از جان گذشتگی مامور پلیس را بیشتر نشان داد و فرمانده پلیس راه بوئین زهرا متوجه شد مجتبی جعفرنیا مسافران سالمند را یک به یک به دوش گرفته و با طی مسافتی حدود 500 متر آنها را به مرکز پلیس انتقال داده و جان آنها را نجات داده است.

این در حالی بود که حتی مسافران از رشادت های پلیس فداکار عکس نیز تهیه کرده بودند. از سویی جعفرنیا با پیگیری هایی که با بیسیم انجام داد، بعد از ساعت ها موفق شده بود مسوولان را از گرفتار شدن 400 مسافر دیگر در برف مطلع کند و در یک روز سخت و دشوار به آنها آذوقه برساند.نامه 170 مسافر و پیگیری هایی که در فرماندهی پلیس راه بوئین زهرا- ساوه انجام گرفت، باعث شد گروهبان دوم جعفرنیا مورد تقدیر فرماندهی پلیس راه بوئین زهرا و فرماندهی پلیس راه ناجا قرار گیرد.

وی همچنین در مراسم ویژه یی از سوی وزیر کشور نیز مورد تقدیر قرار گرفت و با ترفیع درجه از گروهبان دومی به استوار دومی ارتقا یافت.

استوار دوم جعفرنیا در مراسم تقدیرش گفت به پلیس بودن خود افتخار می کند و از اینکه جانفشانی برای مردم شغل اوست، خوشحال است. استوار دوم جعفرنیا همچنین درباره نجات دو توریست فرانسوی گفت؛ خوشحالم از اینکه دو توریست فرانسوی با خاطره یی خوش ایران را ترک کردند.
fati - انگلیس - لندن
اخه نازی خدا خیرش بده اخه توو این زمانه کم پیدا میشه...!
یکشنبه 19 اسفند 1386

iranppp - آلمان - دوسلدورف
اون حضراتی که تمام خدمات نیروهای انتظامی رو بخاطر چند نفر نادرست زیر سئوال می برن توجه بفرمایند.
یکشنبه 19 اسفند 1386

mah1 - ایران - تهران
اقای استوار دوم مجتبی جعفرنیا وجود عزیزانی مثله شما به ما یاداوری میکنه مردی ومردانگی همیشه بوده وخواهدبود. ما به شما افتخار میکنیم. خدا حفظتون کنه.
یکشنبه 19 اسفند 1386

javadremix - ایران - تهران
آخه استوار دوم هم شد ارتقا درجه چطور بعضی یه شبه از گرو هبانی سر لشکر میشن این بدبخت فقط همون روز که این کارش نبوده حتما دو سه سالی خدمت میکرده تازه اسمش در رفته
یکشنبه 19 اسفند 1386

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
به امید عوض شدن جای خوبا وغیر خوبا.
یکشنبه 19 اسفند 1386

sarami - ایران - خرم آباد
شاید اشتباهی رخ داده من باور نمی کنم بعزی از دوستان دو باره نگویند
من منفی بافم ولی تا به چشم خودم نبینم باور نمی کنم!!!وقتی که سر دسته شون دخترای لخت را وادار به نماز جماعت می کنه آیا تو هم باور می کنی؟؟؟؟
یکشنبه 19 اسفند 1386

farahani - کانادا - تورنتو
iranppp - آلمان - دوسلدورف نه اقا اونها فقط بدیهارو می بینند.اینجا کار ندارند.
یکشنبه 19 اسفند 1386

ehsanusa - امریکا - جرسی
نیروی انتظامی در خدمت حکومته نه مردم. ولی هستند کسانی که به فکر مردم هستند. خدا به این مامور فداکار و زحمتکش عوض خیر بده. ایشالا اگه رفت به رده های فرماندهی فقط مصلحت نظام رو در نظر نگیره و مصلحت مردم رو هم مثل حالا در نظر داشته باشه.
دوشنبه 20 اسفند 1386

ehsanusa - امریکا - جرسی
ایران پ پ پ آلمان دوسلدورف!

یه سری به لینک زیر بزن بعد از نیروی انتظامی دفاع کن! لطفا!
https://iranianuk.com/article.php?id=26014

ویدیوی کوتاه کردن و آتش زدن موی یک جوان ایرانی توسط نیروی انتظامی!!!
دوشنبه 20 اسفند 1386

بابک جان احمد - روسیه - روسیه
من شخصا باور نمیکنم سردار زارعی این کارو کرده باشه
احتمالا قضیه یه چیز دیگه اس اینا یه پاپوشه
دوشنبه 20 اسفند 1386

kaveh_ahangar - ایران - مشهد
درود به شرفت ای سرباز وطن
با توجه به مسافت 500 متر باید اذعان کرد که کار بسیار بزرگی انجام داده . امیدوارم دیگران نیز پندی هر چند کوچک از این دلاور وطن بگیرند .
دوشنبه 20 اسفند 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.