گروگانگیری پنج ساعته شوهر اول برای انتقام جویی از شوهر دوم

گروگانگیری پنج ساعته شوهر اول برای انتقام جویی از شوهر دوم

مرد مسلح با یورش به خانه همسر سابقش، 5 ساعت برادر او را گروگان گرفت تا دست به انتقام جویی خونین بزند.

به گزارش خبرنگار ما این مرد جوان که مجتبی نام دارد ساعت 30/10 صبح روز سه شنبه در حالی که یک قبضه کلت کمری همراه داشت به خانه خانواده همسر سابقش در خیابان کارگر شمالی رفت و پس از به صدا درآوردن زنگ در ورودی از پشت آیفون ادعا کرد مامور نیروی انتظامی است و باید سوالاتی از وی بپرسد. این مرد پس از گشوده شدن در با هجوم به مادرزن پیشین خود به زور وارد خانه شد و سلاحش را به سوی وی نشانه گرفت. در این هنگام پسر خانواده به نام حمید که همراه مادرش در منزل حضور داشت به نشانه اعتراض با مجتبی درگیر شد اما مرد خشمگین با تهدید، وی را وادار به سکوت کرد. او سپس از مادرزنش به نام زهرا خواست آپارتمان را ترک کند و هرچه سریع تر به مردی که با همسر او ازدواج کرده اطلاع بدهد خودش را به آنجا برساند.

مجتبی که به شدت عصبی بود تهدید کرد اگر به خواسته اش عمل نکنند گروگان خود را به قتل می رساند. پس از خروج زهرا از خانه وی به سرعت ماجرا را به پلیس اطلاع داد و از ماموران درخواست کمک کرد. دقایقی بعد خانه مورد نظر تحت محاصره درآمد و تیم ویژه عملیاتی تلاش کرد مجتبی را به آرامش دعوت و وی را وادار به تسلیم کند اما این مرد با امتناع از مذاکره با ماموران هر لحظه تهدیدهایش را شدیدتر می کرد و می گفت اگر شوهر جدید همسرش به آن خانه نیاید حتماً ابتدا حمید و سپس خودش را با شلیک گلوله به قتل می رساند.

ماموران که می دانستند در صورت پذیرفتن درخواست مجتبی شاهد جنایتی تلخ خواهند بود و این مرد به احتمال زیاد شوهر جدید همسر سابقش را به قتل می رساند، همچنان به تلاش خود ادامه دادند تا از طریق گفت وگو و مذاکره به غائله پایان دهند. در حالی که لحظات به سختی سپری می شد، کارآگاهان با بازجویی از مادر گروگان متوجه شدند مجتبی در پی اختلافات شدید خانوادگی همسرش را طلاق داده و از مدت ها قبل با این خانواده مشکل داشته است.

در حالی که حمید لحظه به لحظه به مرگ نزدیک تر می شد، ماموران عملیاتی پس از 5 ساعت گفت وگو سرانجام توانستند مجتبی را آرام و وادار به تسلیم کنند. پس از دستگیری این مرد از وی یک قبضه کلت کمری و 10 تیر فشنگ جنگی کشف شد.

مجتبی صبح دیروز پس از انتقال به دادسرای جنایی تهران از سوی بازپرس توکلی - دادیار شعبه دوم - تحت بازجویی قرار گرفت و درباره انگیزه اش از گروگانگیری مسلحانه گفت؛ از چندی قبل با همسرم به اختلاف برخوردم. کارمان به جنگ و جدال کشیده شد. دیگر نمی توانستیم همدیگر را تحمل کنیم و در این شرایط هرچه فکر می کردم اطمینان می یافتم که مقصر تمام این مشکلات همسرم است و او است که سر ناسازگاری گذاشته و نمی خواهد با من زندگی کند. هر چند اوایل در برابر طلاق مقاومت می کردم و معتقد بودم باید زندگی مان را به هر نحو ممکن حفظ کنم ولی تلاش های من در این زمینه با شکست مواجه شد و بالاخره چاره یی نیافتم جز اینکه به طلاق رضایت بدهم.

جوان متهم افزود؛ پس از طلاق داشتم به آرامش روحی و روانی می رسیدم و خود را با شرایط جدید زندگی ام تطبیق می دادم که چند ماه بعد خبری به گوشم رسید و فهمیدم همسرم با مردی دیگر ازدواج کرده است. پس از آن بود که این فکر به ذهنم خطور کرد که زنم به خاطر ازدواج با آن مرد از من جدا شده است. بارها به این مساله فکر کردم. اختلافات من و همسرم به صورت ناگهانی و از جانب او شروع شده بود و هرچه در این وقایع دقت می کردم اطمینان می یافتم هیچ دلیل منطقی برای به هم خوردن زندگی ما وجود نداشت. به تدریج به این یقین رسیدم که شوهر جدید همسرم پس از آشنایی با وی و ایجاد علاقه برای اینکه بتواند او را تصاحب کند، زنم را برای درگیری با من و در نهایت طلاق ترغیب و وسوسه کرده است. پس از آنکه در افکار خودم نسبت به این موضوع مطمئن شدم، تصمیم گرفتم از آن مرد انتقام بگیرم. به همین خاطر نقشه یی طراحی کردم و به خانه زهرا رفتم و حمید را در آنجا گروگان گرفتم. قصد داشتم با این ترفند شوهر همسر سابقم را به خانه بکشانم و وی را بکشم اما پیش از رسیدن به هدفم دستگیر شدم.

بنا بر این گزارش متهم هم اکنون در بازداشت به سر می برد و تحقیقات از وی ادامه دارد.

mobina999 - سو ئد - استکهلم
مردک خیالاتی بوده.به نظر من مشکل روانی داشته.بیچاره زنه
شنبه 18 اسفند 1386

pakzad - ایران - آذربایجان
مرد خشمگینی که گفتین همون مرد خشمگین خودمون نیست؟؟؟
شنبه 18 اسفند 1386

پری دریائی - ایران - تهران
چه عقده ای! می خواستی عرضه داشته باشی زنتو نگه داری! خلایق هر چه لایق!
دوشنبه 20 اسفند 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.