تاکید رایس بر ادامه ارایه مشوقها به ایران

تاکید رایس بر ادامه ارایه مشوقها به ایران

روز گذشته کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا در جریان یک اجلاس پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت کشورهای قدرتمند جهان همچنان به ارائه مشوقهایشان برای راضی کردن ایران به تعلیق غنی سازی اورانیوم، ادامه می دهند.
"با تعلیق فرایند غنی سازی اورانیوم توسط ایران، ایالات متحده به عنوان بخشی از گروه (5+1) آماده است رو در رو با ایران گفتگو کند"

خانم رایس گفت کشورهای موسوم به گروه (5+1) همچنان بر استراتژی دوگانه شان شامل موارد تصریح شده در قطعنامه های شورای امنیت و پیشنهاد مذاکره، پافشاری می کنند.

سخنان خانم رایس درحالی مطرح شد که هفته گذشته ایران با اتخاذ موضعی تند در قبال این کشورها، از ادامه گفتگو با خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سرباز زد.

اما خانم رایس به رغم مخالفت ایران با انجام گفتگوهای خارج از چارچوب آژانس بین المللی انرژِی اتمی، گفت مشوق های زیادی برای ایران در نظر گرفته شده که می توان اطلاعات بیشتر و دقیق تری در مورد آنها را به اطلاع این کشور رساند.

وزیر خارجه آمریکا مشخصا گفت در میان این مشوق ها، یکی هم تغییر سیاست 28 سال گذشته آمریکا در قبال این کشور است.

او گفت: "با تعلیق فرایند غنی سازی اورانیوم توسط ایران، ایالات متحده به عنوان بخشی از گروه (5+1) آماده است رو در رو با ایران گفتگو کند. ما به صراحت گفته ایم که آماده این کار هستیم. من خودم آماده ام هر زمان این شرایط فراهم شد این کار را انجام دهم."

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی اش عامل انزوای ایران را سیاست های خود این کشور اعلام کرد و گفت اگر همچنان خواسته روشن شورای امنیت برای تعلیق غنی سازی را برآورده نکند، همچنان در انزوا خواهد ماند.

خاویر سولانا به نمایندگی از شش کشور قدرتمند جهان بیش از 18 ماه تلاش کرده تا ایران را به پذیرش درخواست شورای امنیت برای توقف غنی سازی و بازگشت بر سر میز مذاکره راضی کند. وی درمقابل مشوق های گوناگون سیاسی، تجاری و اقتصادی را به این کشور پیشنهاد کرده است.

در مقابل ایران بشدت با این پیش شرط مخالف است و می گوید برنامه اتمی اش را صرفا با اهداف صلح آمیز دنبال می کند.

javadremix - ایران - تهران
بابا این همجنس باز سیاه کی میخواد از دست از سر ملت ورداره یه ذره هم خجالت نمی کشه بی شوهر مونده خواسته کلاس بذاره که آره ما متمدنیم هم جنس بازیم و....
شنبه 18 اسفند 1386

iran zamen - نروژ - روگنان
شما غضه بی شوهری یا همجنس بازی ایشان را نخورید ببینید چه مغزی دارد و در چه مقامی است و تحصیلات او در چه سطحی است و شما درچه سطحی.یک زن توانسته به این قدرت برسه تا به من وشما بگوید زندگی شخصی افراد ربطی به کار روزانه ندارد.
شنبه 18 اسفند 1386

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
دمت گرم ایران زمین . درود بر زنانی اینچنین که ثابت کردن که کسی شدن کاری به زن بودنو مرد بودن نداره همانطور که کسی نبودن !
شنبه 18 اسفند 1386

shayan96 - ایران - تهران
ما نمی دونمیم باید طرف کی رو بگیریم واقعا نمی دونه ادم باید گریه کنه یا بخنده چیزی که اینجا پایمال میشه حق مردمه.
یکشنبه 19 اسفند 1386

m_javad - ایران - تهران
بحول وقوه الهی ُ شش کشور قدرتمند جهان بزودی درمقابل قدرت علمی وفرهنگ ایران اسلامی سر تعظیم فرود میاورند .
ایرانی اصیل این نظریه را یقین دارد .
دوشنبه 20 اسفند 1386

iran zamen - نروژ - روگنان
جواد از تهران.اگر فرهنگ اسلامی این است که ما در این 30 سال دیدیم .یا در ان 300 سالی که انها بر نسل گذشته ما حگومت کردن است.این فرهنگ با شگوه را برای خود نگاه دارید و بکسی با زور ندهید.و جواد بازی دوره اش تمام شده داداش
دوشنبه 20 اسفند 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.