طرز تهیه پیتزای سبزی

پیتزای سبزی

مواد لازم برای 2 نفر

سس پیتزا :

یک دوم قاشق غذاخوری

مرزن جوش و یا اورگانو

یک سوم قاشق چایخوری

پودر سیر

یک دوم قاشق غذاخوری

روغن زیتون

به مقدار کم

پودر فلفل و نمک

یک دوم فنجان

سس گوجه فرنگی

طرز تهیه:

ابتدا کلیه مواد سس را مخلوط کنید و کنار بگذارید ( توجه داشته باشید چنانچه سس گوجه فرنگی شور بود، نمک را از مخلوط فوق حذف کنید). سپس پیاز، قارچ، فلفل سبز و گوجه فرنگی را خرد کرده، کنار بگذارید. خمیر پیتزا را روی تخته باز کنید. برای جلوگیری از چسبندگی خمیر ، قدری آرد روی تخته بپاشید. سپس سس را روی خمیر بمالید و پنیر پیتزا را روی آن بریزید. سبزی های خرد شده( پیاز ، فلفل سبز و...) را روی آن بپاشید. در فر به مدت 25-20 در دمایF ْ450 قرار دهید. مدت طبخ این غذا، 40 دقیقه است.

نکات تغذیه ای:

این غذا مملو از انواع ویتامین های A,B,C می باشد. و برای کسانی  که رژیم گیاهخواری دارند مناسب است . پودر سیر هم غذا را خوش طعم کرده و ضمناً دارای خواص ضد عفونی کننده و کاهش دهنده فشار خون است.

talin - اسراییل - اسراییل
من هوس پیتزاهای تهران رو کردم!!!!!!!!!!!!
چهار‌شنبه 15 اسفند 1386

ufo - Danmark - وایله
با اجازه شما دلیل بر بی ادبی نباشه من نظر کوتاهی بدم. اورگانو را هرگز با سوس گوجه مخلوت نکنید و در داخل فر نگذارید چون مزه پیتزا بسیار بد خواهد شد.اورگانو بعداز اتمام کار روی پیتزا ریخته شود بهتر است.دوم.معمولان درفرهای خانگی حد اکثر درجه حرارت 300درجه سانتیگرادبایدباشد که یک مقدار کم است .فر راقبلان باید کرم نموده تادرمدت تقریبا 10 دقیقه که کاملان کناره خمیر قهوای مایل به تیره شوددقت نماید زیر پیتزا هم سفید نباشد.گوارای وجود.
جمعه 17 اسفند 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.