احمدی‌نژاد: خارج از آژانس، مذاکره نمی کنیم

احمدی‌نژاد: خارج از آژانس، مذاکره نمی کنیم

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران قطعنامه شورای امنیت علیه ایران را هدیه ای به این کشور خواند و گفت که ایران از صدور این قطعنامه ناراحت نیست.
احمدی نژاد
آقای احمدی نژاد گفت که ایران به همکاری های خود با آژانس ادامه خواهد داد

آقای احمدی نژاد، امروز چهارشنبه پانزده اسفند، در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت که ایران نه از این قطعنامه استقبال می کند و نه از آن نارحت است.

در همین حال بریتانیا، فرانسه و آلمان طی بیانیه ای دوباره خواهان تعلیق فعالیت های غنی سازی اورانیوم از سوی ایران شده اند. این کشورها در این بیانیه خواهان همکاری ایران در این زمینه شده اند.

این کشورها پاسخ ایران به سئوال های آژانس بین المللی انرژی اتمی را قانع کننده ندانشته و گفته اند که سابقه ایران در زمینه اجرای درخواست های شورای امنیت و آژانس "به شدت منفی" است.

سفیر ایران در آژانس در پاسخ به این بیانیه گفته است که این بیانیه با انگیزه های سیاسی صادر شده و "بی ارزش" است.

شورای امنیت سازمان ملل طی قطعنامه ۱۸۰۳ که سومین قطعنامه این شورا علیه فعالیت های هسته ای ایران است، تحریم های جدیدی را علیه برخی افراد و شرکت های ایرانی به دلیل دست داشتن در برنامه هسته ای ایران وضع کرده است. ایران این قطعنامه را رد کرده است.

آقای احمدی نژاد در این مصاحبه گفت: "اینکه بگویند صدور این قطعنامه برای مذاکره است، اشتباه است، چون ایران با زور چماق کاری را انجام نمی دهد."

رئیس جمهور ایران تاکید کرد که ایران از این پس "در خارج از چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی، مذاکره هسته ای نمی کند."

او این سخنان را در پاسخ به سوالی در مورد ادامه مذاکره ایران با خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطابق با تاکیدات قطعنامه جدید شورای امنیت بیان کرد.

آقای احمدی نژاد گفت که ایران به همکاری های خود با آژانس ادامه خواهد داد و از این پس هم در چارچوب پیمان بین المللی منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای (ان پی تی) با دیگران مذاکره می کند.

او افزود که ایران با کسی در مورد مسایل هسته ای خارج از چارچوب آژانس صحبت نمی کند. آقای احمدی نژاد تاکید کرد: "اینکه در قطعنامه آمده سولانا مامور مذاکره با ایران است، باید تاکید کنم که با هیچ فرد و نهادی خارج از آژانس، مذاکره هسته ای نمی کنیم."

ایران قطعنامه جدید شورای امنیت را نیز همچون قطعنامه های پیشین غیرقانونی و ناعادلانه خوانده و محکوم کرده است.

قطعنامه ۱۸۰۳ شورای امنیت که علیه ایران به تصویب رسیده، از کشورهای جهان خواسته است دارایی سیزده شرکت و مؤسسه و سیزده تن از مقاماتی که مرتبط با برنامه اتمی ایران شناخته شده اند را مسدود کنند و اگر کسی از این سیزده نفر وارد قلمروشان شد، مراقبش باشند.

در این قطعنامه از دولتها خواسته شده که در اعطای اعتبار و تسهیلات تجاری به بخش خصوصی برای مبادلات بازرگانی با ایران مراقبت بیشتری به خرج بدهند و در مورد همکاری مؤسسات مالی در کشورشان با بانکهای ایرانی، بخصوص بانکهای صادرات و ملی وشعب خارجی شان هوشیار باشند.

در قطعنامه اخیر شورای امنیت برای نخستین بار به دولتها اجازه داده شده که در بنادر و فرودگاههای خود به بازرسی کشتیها و هواپیماهایی بپردازند که مشکوک به حمل مواد و تجهیزات ممنوعه برای ایران شناخته می شوند.

aghakian - ایران - یزد
طبیعی بهترینه همیشه
چهار‌شنبه 15 اسفند 1386

ali-vienna - اتریش - وین
آقا کیان!فکر کنم این نظرت مال بخش زایمان بود!
اشتباه شد D:لووووووووووول
چهار‌شنبه 15 اسفند 1386

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
داخلشم مالی نیستی.
چهار‌شنبه 15 اسفند 1386

Mahan20 - ایران - تهران
محمود خوفناک
این ره که تو می روی به ترکستان هم نمی رسد!
اتفاقاً حاج کاظم (پرویز پرستویی) هم خارج از آژانس شیشه ای حاضر به مذاکره نبود و همه ملت را در آژانس کاکتوس گروگان گرفته بود ولی آخرش چی؟
تو هم با گروگان گرفتن ما ایرانیان به کجا میخوای برسی؟
این راهش نیس محمود! از خر شیطون بیا پایین
چهار‌شنبه 15 اسفند 1386

mah1 - ایران - تهران
ali-vienna - اتریش - وین :)))).ماهان واقعا درست گفتی.
پنج‌شنبه 16 اسفند 1386

بابک - ایران - سیزوار
سرنوشت صدام پیش رویت
پنج‌شنبه 16 اسفند 1386

Kaveh_Ahangar - ایران - مشهد
همین هفته پیش احمدی نژاد گفت : " اگر شورای امنیت نسبت به تصویب قطعنامه جدید اقدام کند ، جهان شاهد واکنش غیر منتظره ایران خواهد بود . " . بابا واکنش " ایران نه از این قطعنامه استقبال می کند و نه از آن نارحت است " تو که کشتی اینا رو محمود . جون من کوتاه بیا . حالا یک غلطی کردند شما به بزرگواری خودتون ببخش . بابا یکی بیاد جلوی محمود رو بگیره داره دنیا رو میکشه ....... خجالت بکش . حرف اندازه دهنت بزن که بعد اینطوری ضایع نشی .
پنج‌شنبه 16 اسفند 1386

zpirooz - آلمان - آخن
بابا یکی زنجیر نداره ببندیم در دهن این دیوونه آخه کدوم احمقی رفته به این رای داده
پنج‌شنبه 16 اسفند 1386

sarami - ایران - خرم آباد
راست میگه میرن داخل پشت پرده کی میدونه آن پشت چه خبره!!!
اینو من تازه کفش کردم .آه ببخشید کشف عمدی نبود
شنبه 18 اسفند 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.