کمیته مزد استان تهران خط فقر را ۶۰۰ هزار تومان اعلام نمود

کمیته مزد استان تهران خط فقر را ۶۰۰ هزار تومان اعلام نمود

کمیته مزد استان تهران خط فقر را ۶۰۰ هزار تومان و سبد هزینه خانوار را ۴۶۹ هزار تومان اعلام کرده است.

این گزارش درکمیته حقوق و دستمزد کانون هماهنگى شوراهاى اسلامى کار استان تهران براى تعیین حداقل دستمزد کارگران، با حضور نمایندگان شوراى عالى کار تهیه شده است.

موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیشتردر این باره گفته بود، در قانون بودجه وزارت رفاه و تامین اجتماعی موظف به تعیین خط فقردر ایران شده اما این وزارتخانه تاکنون تنها خط فقر نیمه اول سال ۱۳۸۴ را اعلام کرده است.

خط فقر مطلق برای سال ۸۴، برای یک خانواده چهار و شش دهم نفری شهری یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و برای خانوار روستایی یک میلیون و ۱۳۰ هزار ریال درآمد ماه اعلام شده بود.

عبد الرضا مصرى، وزیر رفاه بارها درمصاحبه اش اعلام کرده است که اعلام خط فقر دردى را دوا نمى کند.

آقای مصرى معتقد است که مسائل و مشکلات جدى ترى درجامعه وجود دارد که پرداختن به آنها مؤثرتر از توجه به مسائل فرعى است وتعیین واعلام خط فقر، جامعه را به موضوعات فرعی می کشاند.

تا کنون آمارمختلفی درباره جمعیت زیر خط فقر در رسانه های ایران منتشر شده است. به عنوان مثال خبرگزاری دانشجویان ایران چندى پیش اعلام کرد که نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت ایران زیر خط فقر مطلق زندگى مى کنند.

babaktoronto - کانادا - تورونتو
قابل توجه بعضیها(برای اینکه خودشونو به موش مردگی نزنن ویرا): خانم شما که با افتخار گفته بودی سبددرامد در ایران 360هزار تومنه پس چی شد؟ این که زیر خط فقر شد. حالا اگه زنه خونه دار بود چی؟ شوهره با این پول چیکار کنه؟ این امار که به امارهای سازمان ملل بسیار نزدیکه از طرف خود دولت اعلام شده نه مشت غضنفر. البته خدارو شکر که تو یکی از این 30 میلیون نفر مجزایی و همیشه صدات از جای گرم در میاد.
جهت شادی روح شهدای فلسطین و حزب الله لبنان و گسترش بیشتر ردای حمایتی رهبری از بیت المال ایران بر سر بازماندگانشان صلوات.
پنج‌شنبه 9 اسفند 1386

sheypoorchi 63 - ایران - نوشهر
ببینم 600هزار تومن خط فقر تو تهرانه؟ یا همه شهرستان ها؟ بابا تو خیلی از شهرستا نها یه خانواده 4 نفری با600تومن حال می کنن. شاید هم من خیلی قانعم....
جمعه 10 اسفند 1386

aynaza - ایران - تبریز
بابک می دونی چیه ؟ اینا خودشون همه چی رو می دونن و می بینن ... ولی چون دردشون رو نمی تونن بفهمن اینه که انکار می کنن ... درآمد تو ایران آنقدر پایینه که حتی اونی که با هزار مشکلات یه کارخونه 200 نفری رو راه انداخته اگه بخواد فقط 50 درصد به حاقل حقوق الان (که 180000 تومانه) اضافه کنن . باید در کارخونه رو تخته کنه ... به خدا اون دفعه که تو خط تولید از یه کارگر شنیدم که دختر کوچیکش 3 هفته است بهش التماس میکنه یه ذره گوشت ببره خونه ...چشمام پر از اشک شد ...
حالا این درد دل اون کارگری بود که آخر ماه اون 180 تومن رو داشت ولی کسایی هستند که اینم ندارند ....
اینا میخوان انرژی هسته ای رو بدن مردم بذارن لای نان و بخورند ...
جمعه 10 اسفند 1386

nimaaa - امریکا - اوهایو
یکی از اصلهای حکومت دیکتاتوری اینکه که برای حکومت بر جامعه باید مردم رو در فقر نگه داشت.که اخوندها این اصل رو خوب میدونن.به امید ازادی
جمعه 10 اسفند 1386

mah1 - ایران - تهران
aynazaجان چی بگم که حرفت دلمو سوزوند. خدا حفظت کنه.
جمعه 10 اسفند 1386

sabahalamot - بلژیک - گنت
روزی ز سر سنگ عقابیبه هوا خواست..........
از ماست که بر ماستتتتتتتتتت دوستان.
جمعه 10 اسفند 1386

God - ایران - لندن
دیروز – پنجشنبه – احمدی نژاد در هشتمین کنگره سرداران شهید سخنرانی کرد و گفت ایران به قدرت اول جهان تبدیل شده است. باید به ایشان گفت اگر ملت ایران نخواهد اول باشد ولی گرسنه نباشد چه باید بکند؟ البته ایشان زیاد حساب سرش نمی شود چون 150 میلیارد دلار درآمد نفت در دوسال گذشته را که بانک مرکزی اعلام کرده است می گوید که 90 میلیارد بیشتر نیست!!! بر همین مبنا شاید منظور ایشان از اول, آخر می باشد. تا وضع چنین است خط فقر ظرفیت حداقل 60 میلیون نفر را دارد.اصل سرکوب و حفظ حکومت است که انجام می شود.
جمعه 10 اسفند 1386

vira - ایران - تهران
بابک جان من نگفتم سبد درامد ! در ایران 360 تومنه ٬ بلکه گفتم حقوق یه کارگر معمولی تقریبا اینقدره . اگه طرف مهارتی هم داشته باشه مثل بنایی یا کاشیکاری یا گچکاری و غیره درامدش از این رقم خیلی بیشتره . تازه معمولا کارگران ساده کار دوم یا اضافه کار هم دارن . در ثانی من نگفتم مردم ایران مرفه ان ! ولی گفتم اوضاع کار اونقدرها هم که شما میگید خراب نیست . منتها بعضی جوونای مدرک گرفته ما ( البته خیلی هاشون هم مدرک هاشون به درد خودشون میخوره ٬ از مدرک نگرفته ها بیسواد ترن ! ) عارشون میاد از انجام بعضی کارا .
جمعه 10 اسفند 1386

دکتر حسین - ایران - تهران
با این حساب درصد زیادی از مردم در وضعیت زیر خط فقر خانواده‌ی (بعضا پرجمعیت) خود را اداره می‌کنند. ولی مهم این است که مردم در هر وضعی که باشند معمولا به آن عادت می‌کنند و صدایی ازشون در نمیاد.
جمعه 10 اسفند 1386

aynaza - ایران - تبریز
ویرای عزیز ! اینکه مدرک خیلی ها فقط ارزش همون کاغذ باطله اندازه خودش رو داره حرفی توش نیست و باهات شدیدا موافقم... ولی یه واقعیته ... وقتی تو هر ده کوره ای یه دانشگاه آزاد یا یه پیام نور یا یه غیر انتفاعی تاسیس بشه غیر از هم نباید انتظار داشت...
اما اینکه حقوق یه کارگر معمولی 360 تومانه ...باید به عرضتون برسونم که ظاهرا هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارین ... چون اگه داشتین حتما می دونستین که حداقل حقوقی که دولیت تعیین کرده (180000 تومان ) حداکثر حقوقی هستش که به یه کارگر به قول شما معمولی تعلق می گیره.... در ضمن کل مملکت رو با اقلیتی که از کارخانجات دولتی بعد از چند سال سابقه کار 300 تومن حقوق می گیرند رو مقایسه نکنید ...
شنبه 11 اسفند 1386

vira - ایران - تهران
ایناز جان والله ما اینجا اگه به کارگر زیر 300 تومن بدیم قهر میکنه میره . برای یه تمیز کردن راهرو که فقط یه نصف روز وقت میبره کارگر 8 الی 10 هزار تومن میگیره . دو تا از کارگرهای ما ( در کارگاه ساختمانی ) به دلیل اینکه 360 هزار تومن حقوق براشون کم بود رفتن دنبال کار جای دیگه با حقوق بهتر و نموندن . تا جاییکه من میدونم حقوقی که برای کارگر ساده تعیین شده روزی 8 هزار تومنه . البته الان با 10 هزار تومن هم کسی راضی نمیشه و ما 12 هزار تومن میدیم ( تازه میگن کم میدی ) والله من در تبریز نمیدونم روال چه جوریه ٬ تو تهرون که اینجوریه ! تازه دوست عزیزم کارگرهای که فن بلد هستن همونطور که در بالا عرض کردم درامد خیلی بیشتری دارن . نمیدونم شاید کارگر های کارخانه جات فرق داشته باشن . من در زمینه کار خودم چون اطلاع کامل دارم ! عرض کردم .
شنبه 11 اسفند 1386

khanande - ایران - ایران
ببخشین این کمیته مزد یعنی چی؟
یکشنبه 12 اسفند 1386

bahram1 - ایران - تبریز
ویرا خانوم با دیدن چندتا مثال کلی حرف نزن . من کارمند یکی از ادارات دولتی تو تبریزم و تازه امسال حقوقم شده330 تومن. حالا فک کن اگه خانومم با حقوق 200 تومن کار نمیکرد چطور زندگیمونو میگذروندیم. واقعا نفصت از جای گرم بلند میشه
یکشنبه 12 اسفند 1386

vira - ایران - تهران
دوست عزیز بهرام خوب خوبه که خانومتون کار میکنه . حالا اگه خانومتون کار نکنه هیچ چی ٬ اگه 2 نفری کار نمی کردین ببین چی میشد ! از شوخی گذشته ٬ دیگه شرایط طوریه که زن و مرد باید با هم کار کنن . والله پدر بزرگ من هم با مدرک لیسانس و با 88 سال سن بازنشستگی ای که میگیره زیر 300 تومنه . رقمی که من گفتم مال کارگرهای روزمزده .
یکشنبه 12 اسفند 1386

bahram1 - ایران - تبریز
خب پس قبول کن که گند زدن به مملکت. مخصوصا این محمود نفتی
دوشنبه 13 اسفند 1386

aynaza - ایران - تبریز
ویرای عزیز به گمانم شما منظورتون از کارگر کارگرهای ساختمانی هستند که هر روز صبح وقتی از همین سر محله مون تو میدان شاهگلی از جلوشون رد می شم باید خیلی مواظب باشم که بهشون نزنم ... تا اونجا که می دونم هر روز به امید انتخاب شدن برای کار با نذرو نیاز میان اونجا .... معلوم نیست شاید نصف ماه رو بیکار باشن و نصف بقیه اش رو فقط سر کار باشن .. که اینجوری هم فکر میکنم آخر ماه حتی اون حداقل حقوقی که تو قانون کار اومده و 180000 تومانه هم گیرشون نیاد ...
به هر حال من خودم تو کارخونه ای هستم که 200 تا کارگر داره ... حرفی هم که زدم چیزی بود که دارم می بینم و لمسش میکنم.
در ضمن همه جای ایران تهران نیست.
دوشنبه 13 اسفند 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.