سازمان اوقاف ایران مدارس معارف تاسیس می کند

سازمان اوقاف ایران مدارس معارف تاسیس می کند

سازمان اوقاف و امور خیریه ایران، مدارس اسلامی با عنوان "معارف" تاسیس می کند که از مقطع ابتدایی تا دبیرستان را در برمی گیرد.
وزیر جدید آموزش و پرورش بر تحول جدی در آموزش و پرورش و از جمله تفکیک کتاب های درسی دختران و پسران تاکید دارد

حیدر مصلحی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ایران به خبرگزاری مهر گفته است: "دو مدرسه در حوزه معارف تحت پوشش امام زاده ها تاسیس شده است و در نظر داریم با هزینه امام زاده ها فضای فرهنگی ویژه ای را در حوزه معارف به وجود آوریم."

رئیس سازمان اوقاف همچنین تاکید کرده که با آموزش و پرورش توافقی داشته ایم و در سال آینده تعداد زیادی از این مدارس را تاسیس خواهیم کرد.

آقای مصلحی درباره این مدارس اسلامی توضیح بیشتری نداده و مشخص نیست که چند مدرسه بر اساس این طرح ساخته می شود و این مدارس در چه مناطقی راه اندازی خواهد شد.

در دو سال و نیم گذشته و بعد از به قدرت رسیدن محمود احمدی نژاد انتقادهایی نسبت به مدارس موجود و شیوه های تدریس و محتوای کتاب های درسی مدارس مطرح شده است و مقامات آموزش و پرورش ایران بر ضرورت تغییرات بنیادی در نظام آموزشی تاکید کرده اند.

علیرضا علی احمدی، وزیر آموزش و پرورش ایران، که به تازگی به عنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس رای اعتماد گرفته در سه ماهی که به عنوان سرپرست این وزارتخانه فعالیت می کرد، بارها از تغییرات بنیادی در مدارس سخن گفته است.

وزیر جدید آموزش و پرورش ایران که جانشین محمود فرشیدی شده، تاکید دارد که باید محتوای کتابهای درسی دختران و پسران با هم متفاوت باشد، چون دخترها و پسرها با هم متفاوتند و دلیلی ندارد که آموزش و پرورش این تفاوت ها را در نظر نگیرد.

هنوز مشخص نیست که آموزش و پرورش چه برنامه ای برای تغییر در محتوای کتاب ها دارد اما این وزارتخانه طرح های مشترکی را با حوزه علمیه در دست اجرا دارد که بخشی از آن مربوط به برنامه ریزی در زمینه کتاب های درسی است.

برخی کارشناسان می گویند دولت فعلی ایران سیستم فعلی آموزش و پرورش را غربی می داند که بر مبنای فکری سکولار بنا شده است و بنابراین باید متحول شود.

 احتمال می رود نظام آموزش و پرورش غیرمتمرکز شده و تعلیم و تربیت اجباری همه کودکان که در قانون اساسی به آن اشاره شده، کنار گذاشته شود و شاید به عصر مکتبخانه و دوره های قبل از تاسیس دبستان بازگردیم.
 
شیرزاد عبداللهی، کارشناس آموزش و پرورش

از نظر این کارشناسان، ایجاد مدارس اسلامی مقدمه ای برای از بین بردن سیستم آموزش واحد آموزش و پرورش و سپردن کار تخصصی تعلیم و تربیت به نهادهای غیر تخصصی است.

شیرزاد عبداللهی کارشناس مسائل آموزش و پرورش به روزنامه سرمایه چاپ تهران گفته است: "احتمال می رود نظام آموزش و پرورش غیرمتمرکز شده و تعلیم و تربیت اجباری همه کودکان که در قانون اساسی به آن اشاره شده، کنار گذاشته شود و شاید به عصر مکتبخانه و دوره های قبل از تاسیس دبستان بازگردیم."

به گفته آقای عبداللهی، در زمان محمود فرشیدی وزیر سابق آموزش و پرورش سخن از مدارس جوار حوزه ای و واگذاری امتیاز مدارس به برخی نهادهای نامربوط بود و اکنون در زمان وزارت آقای علی احمدی، پای سازمان اوقاف که تخصص و صلاحیتی در حوزه آموزش و پرورش ندارد به میان کشیده شده است.

شهریار مشیری عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس ایران نیز از تصمیم دولت برای ایجاد مدارس معارف انتقاد کرده و گفته است: "سرمایه ای که قرار است برای این رشته ها صرف شود بهتر است برای تاسیس آزمایشگاه و موسسه های علمی هزینه شود."

به گفته این نماینده مجلس، تاسیس مدارس معارف ضرورتی ندارد و به جای این مدارس می توان انستیتوهای تکنولوژی به راه انداخت.

20258096 - ایران - امل
قابل توجه مزدوران جهان خوار که چشم پیشرفت ایران در سایه اسلام را ندارن ما جز معدود کشور هایی هستیم که قادر به تولید مدرسه معارف می باشن و در این زمینه به هیچ ابر قدرتی وابسته نیستیم اخه خاک بر سرتون یه کم به فکر اون جوونایی باشین که این همه هزینشون میکنین مدرک میگیرن میرن خارج جالبه که استاد ما در مورد رفتگان دانشگاه میگفت به اینان بها داده میشه ولی شکمه که سیر نمیشه وقتی توی دانشگاه یه بچه بسیجی هر جور دلش میخواد تو اموزش و حراست و همه جا به من میتونه گیر بده چرا باید باشم اگه هستم لابد لیاقتم همینه خوب دخترا ... دارن و پسرا .... این همه تفاوت یعنی کتابا نباید فرق کنن از نظر ملاها فرق دختر و پسر در التشونه
پنج‌شنبه 9 اسفند 1386

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
املی دمت گرم.
یکشنبه 12 اسفند 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.