احتمال طرح پرونده زهرا بنی یعقوب در تهران

احتمال طرح پرونده زهرا بنی یعقوب در تهران

پرونده زهرا بنی یعقوب، پزشک جوانی که مهر ماه سال پیش به طرز مشکوکی درگذشت، به دستور رئیس قوه قضائیه در دیوانعالی کشور مورد بررسی قرار می گیرد.
زهرا در یکی از روستاهای همدان دوران طرح خدمت پزشکان در مناطق محروم را می گذرانده است

زهرا بنی یعقوب که در یکی از روستاهای همدان دوران طرح خدمت پزشکان در مناطق محروم را می گذراند، روز بیستم مهر سال گذشته هنگامی که در لوناپارک همدان همراه نامزد خود بود به دست نیروهای بسیجی که ضابطان امر به معروف و نهی از منکر خوانده می شوند دستگیر و به بازداشتگاه این نیروها انتقال داده شد.

دو روز بعد مأموران بازداشتگاه اعلام کردند که زهرا خود را در راهروی ‏طبقه دوم بازداشتگاه با استفاده از پارچه پلاکارد تبلیغاتی حلق آویز کرده و جان باخته است.‏

پزشک قانونی نیز مرگ وی را "‎فشار بر عناصر حیاتی گردن توسط جسم رشته‏‎ ‎مانند و قابل انعطاف و عوارض ناشی از آن" دانست و زمان مرگ را حدود ساعت نه شنبه شب (بیست و یکم مهر) اعلام کرد.

زهرا هنگام مرگ در آستانه 27 سالگی قرار داشت. وکیل و خانواده زهرا احتمال خودکشی او را رد می کنند.

آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی موضوع ارجاع رسیدگی به پرونده زهرا بنی یعقوب به دادگستری استان تهران را در دستور کار دیوانعالی کشور قرار داده است.

در صورت موافقت دیوانعالی کشور، ادامه رسیدگی به این پرونده از دادگستری استان همدان به دادگستری استان تهران منتقل خواهد شد.

طبق قوانین آئین دادرسی ایران، در شرایط خاص و به تشخیص رئیس قوه قضائیه و موافقت دیوانعالی کشور، پرونده های کیفری برای ادامه رسیدگی، قابل احاله به سایر مراجع قضایی است.

وکیل خانواده زهرا بنی یعقوب پیش از این خواهان نبش قبر این پزشک جوان زن شده بود.

روزنامه اعتماد روز سه شنبه نوشت که مقام های قوه قضائیه پس از نزدیک به پنج ماه با درخواست نبش قبر زهرا بنی یعقوب موافقت کرده اند.

شیرین عبادی، وکیل مدافع خانواده زهرا بنی یعقوب به این روزنامه گفته است که به همراه سه وکیل دیگر از محل بازداشت خانم بنی یعقوب بازدید کرده که این بازدید ادعای خانواده زهرا بنی یعقوب را که می گویند وی به علت خودکشی نمرده، تائید می کند.

مسئولان بازداشتگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همدان علت مرگ زهرا بنی یعقوب را خودکشی اعلام کرده اند اما خانواده وی چنین دلیلی را برای مرگ وی رد کرده و علیه این ستاد به مراجع قضائی شکایت کرده اند.

بر اساس این شکایت، دادسرای همدان سه نفر را متهم تشخیص داده و برایشان قرار وثیقه صادر کرده است.

مرگ سؤال برانگیز زهرا بنی یعقوب اعتراض بسیاری از مقامات و تشکلهای مدنی و سیاسی را برانگیخت، از جمله گروهی از نمایندگان پیشین مجلس شورای اسلامی که در تشکلی تحت عنوان مجمع نمایندگان ادوار گردآمده اند، اعتراض خود را در قالب نامه ای به رئیس قوه قضائیه مطرح کردند.

زهرا در مدرسه تیزهوشان درس خوانده و در آزمون سراسری دانشگاهها رتبه بیست و شش را کسب کرده بوده و یک سال و نیم پیش از مرگ، از دانشگاه تهران در رشته پزشکی عمومی فارغ التحصیل شده بود.

دریا-بابایی - ایران - اهواز
زهرا در مدرسه تیزهوشان درس خوانده و در آزمون سراسری دانشگاهها رتبه بیست و شش را کسب کرده بوده و یک سال و نیم پیش از مرگ، از دانشگاه تهران در رشته پزشکی عمومی فارغ التحصیل شده بود.

نوشتن این جملات هیچ دردی رو دوا نمی کنه فقط قاتلشو رسوا کنین تو رو خدا
چهار‌شنبه 8 اسفند 1386

پری دریائی - ایران - تهران
خوبه که حد اقل یه بابای پاسداری داره کمی هم شده حقشو بگیره اگه این اتفاق برای امثال ما بیوفته چی میشه؟؟؟
شنبه 11 اسفند 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.