بازداشت مدیرمسئول سایت اهانت کننده به حسن خمینی

بازداشت مدیرمسئول سایت اهانت کننده به حسن خمینی

مدیر مسئول سایت نوسازی که با انتشار مطلبی علیه نوه آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، اعتراضات فراوانی برانگیخته بود با قرار بازداشت موقت به زندان اوین منتقل شد.
انتشار مطلبی علیه سید حسن خمینی اعتراض شدید شخصیت های سیاسی از دو جناح ایران را در پی داشت

حسین نوبختیان، مدیرمسئول سایت نوسازی، روز دوشنبه در جلسه بازپرسی در شعبه 12 دادسرای عمومی تهران حاضر شد و با قرار بازداشت موقت به زندان رفت. خبرگزاری ایرنا گزارش داده که این قرار را سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، صادر کرده است.

سایت نوسازی در مطلبی که حدود دو هفته پیش منتشر کرد به انتقادی بی سابقه از سید حسن خمینی، نوه آیت الله خمینی، پرداخت. سید حسن خمینی در اظهارات جداگانه ای به رد صلاحیت گسترده داوطلبان نمایندگی مجلس و دخالت نظامیان در سیاست اعتراض کرده بود.

در این مطلب علاوه بر شعری طنزآمیز با عنوان "راز لپهای گل ‌انداخته سیدحسن خمینی"، نوشته شده بود: "جناب آقای سیدحسن خمینی، شاید ما نیز اگر در زمان دولت اصلاحات قدرت آن را داشتیم که به نحوی برایمان یک ماشین ب ام و هشتاد میلیون تومانی (قیمت همان موقع) خریداری شود که بحمدالله برای شما شد و از هوای بالای شهر تهران تنفس می‌ نمودیم و احیاناً سونای بخارمان ترک نمی‌ شد... توفیق آن را می‌ داشتیم که با لپهای گل انداخته درد مستضعفین و محرومین را رصد کنیم و راه حضرت روح‌ الله را در دفاع از محرومین ادامه دهیم و مواظب باشیم خدای ناکرده حق یاران و یاوران همیشگی انقلاب مانند حزب مشارکت ضایع نگردد و بازهم خدای ناکرده لطمه‌ ای به جمهوریت نظام وارد نشود، سخن بسیار است و مجال کم ...".

چاپ این مطلب در سایت نوسازی با اعتراض شخصیت های سیاسی مختلف از جناح های مختلف کشور روبرو شد و حدود ده روز پیش دادستانی تهران اقدام به بستن این سایت کرد.

از جمله مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتمادملی هشدار داد که اگر این "بی حرمتی" تکرار شود، "فرزندان انقلاب و یاران امام جوابی به اهانت‌ کنندگان خواهند داد که هم خود آنها پشیمان شوند و هم کسانی که پشت پرده اینان را می‌ گردانند".

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان که هوادار اصولگرایان و منتقد سرسخت اصلاح طلبان است طی یادداشتی در این روزنامه، مطلب سایت نوسازی را شرم آور خواند و نوشت که بعید نیست "نفوذیهای مخالف دولت و امام و اصولگرایی" در سایت نوسازی "رخنه و جا خوش کرده باشند".

چند روز پس از انتشار این مطلب آیت الله توسلی، رئیس دفتر آیت الله خمینی و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نطق پیش از دستور خود در حال اعتراض به اهانت به بیت آیت الله خمینی و نیز رواج اندیشه های خرافی درباره امام زمان بود که ناگهان دچار حمله قلبی شد و بلافاصله فوت کرد.

فوت آقای توسلی اعتراضات به توهین به خانواده آیت الله خمینی را شدیدتر کرد. آیت الله مهدوی کنی، روحانی بلندپایه محافظه کار، در حاشیه مراسم بزرگداشت آقای توسلی گفت: "مردم هرگز توهین به حضرت امام و بستگان ایشان را تحمل نخواهند کرد."

حضور گسترده شخصیت های دولتی در مراسم بزرگداشت آقای توسلی نیز می تواند به عنوان نشانه ای دیگر از حمایت گسترده از بیت آیت الله خمینی تعبیر شود. در مراسم تشییع جنازه و سپس ختم هایی که برای آقای توسلی برگزار شد، تقریبا همه شخصیت های سیاسی ایران جز محمود احمدی نژاد رئیس جمهور شرکت داشتند.

نزدیک به دولت؟

در زمانی که سایت نوسازی به انتشار مطلبی علیه سیدحسن خمینی دست زد از این سایت با عنوان سایت منسوب به هواداران دولت محمود احمدی نژاد یاد شد و مدیرمسئول روزنامه کیهان نیز نوسازی را وابسته یا نزدیک به دولت خواند و نوشت که این سایت و از آغاز راه اندازی تاکنون به حمایت از دولت و دفاع از مواضع و عملکرد آن مشغول بوده است.

حسین شریعتمداری در یادداشت خود در کیهان به محمود احمدی نژاد هشدار داد که مراقب اطراف خود باشد و به "نفوذی های دشمن امام و دولت اصولگرا و به آخر خط رسیده که خود را به سیم آخر می زنند" و "افراد ساده لوح و کم دان اما پرمدعا، یعنی دوستان نادان" فرصت حضور در پوشش حمایت از دولت اصولگرا را ندهد.

اما دو تن از مشاوران رئیس جمهور طی نامه سرگشاده ای به وزیر ارشاد، هرگونه نسبت سایت های اینترنتی با دولت را به شدت تکذیب کردند.

در این نامه که با امضای مهدی کلهر مشاور فرهنگی و علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی آقای احمدی نژاد منتشر شده آمده است: "برخی افراد و تعدادی از رسانه‌ های ارتباط جمعی بر اثر بی ‌توجهی یا خدای ناکرده غرض‌ ورزی، دولت را به ارتباط با تعدادی از سایت های اینترنتی متهم می ‌کنند و به ‌رغم تکذیب چندباره‌ موضوع از سوی مسئولان ذی ‌ربط، متأسفانه با تکرار این اتهام ناصواب و خلاف واقع، تشویش و نگرانی را به اذهان عمومی تزریق می‌ نمایند ... بجز دو پایگاه اطلاع ‌رسانی ریاست جمهوری و سخنگوی دولت، هیچ سایت دیگری منسوب به دولت نیست و هرگونه نسبتی مبنی بر ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم میان دولت با سایت های خبری، نادرست و بی‌ اساس است و به عنوان اتهام دروغین باید مورد پیگرد قضائی قرار گیرد".

سایت نوسازی نیز پیش از آنکه مسدود شود بیانیه ای انتشار داد و اعلام کرد که رسانه ‌ای مستقل و فارغ از مرزبندیهای سیاسی است.

hoormazd - آمریکا - تگزاس
یادتونه یکی از همین تایر به سرها گفته بود ایران اسلامی ازادترین کشور دنیاست?حالا این دموکراسی رو دارن به خودشون حقنه می کنن. واقعا باعث ننگ که چنین حرامزاده هایی واسه من و توی ایرانی تصمیم می گیرن. احمقانه نیست که به اون هندی الاصل بیمار روانی میگن حضرت امام?واقعا که این حکومت یه قلعه حیوانات بیش نیست.زنده باد ازادی جاوید ایران زمین...
-------------------
کاربر گرامی لطفا نام شهر و کشور محل زندگی خود را به فارسی درج نمائید.
با تشکر
سه‌شنبه 7 اسفند 1386

دریا-boushehr - ایران - بوشهر
این تهمتها به دکتر نمی چسبد
---------------
کاربر گرامی لطفا نام شهر و کشور محل زندگی خود را به فارسی درج نمائید.
با تشکر
سه‌شنبه 7 اسفند 1386

دریا-بابایی - ایران - اهواز
برین جمع کنید کاسه کوزتونو مرده شور اون لپهای گل انداختتو ببرن ...
سه‌شنبه 7 اسفند 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.