پدیده عجیب: کاندیداتوری مجلس بدون استعفاء از سمت دولتی

پدیده عجیب: کاندیداتوری مجلس بدون استعفاء از سمت دولتی

صلاحیت مدیر کل تربیت بدنی استان تهران برای کاندیداتوری انتخابات مجلس هشتم درحالی مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفته است که وی با نقض قانون انتخابات تا پنجشنبه گذشته با رد هر گونه استعفا از مدیریت دولتی در محل کار خود حضور داشته است .

به گزارش خبرنگار پارسینه ، جمشید تقی زاده مدیر کل تربیت بدنی استان تهران کاندیدای انتخابات مجلس هشتم از حوزه انتخابیه تبریز است ، دهم ماه جاری در نشستی خبری در واکنش به اخباری مبنی بر برکناری اش از این سمت در جمع خبرنگارانی که از ثبت نام وی در انتخابات بی اطلاع بودند ، گفته بود: کماکان مسئولیت تربیت بدنی استان
تهران با من است و اگر این شایعات صحت داشت امروز اینجا نبودم.

وی که علنی شدن کاندیداتوری خود و ترک مسئولیت دولتی را به بعد از تائید صلاحیت ها در شورای نگهبان موکول کرده بود ، داوطلب نمایندگی از حوزه انتخابیه تبریز است .

این در حالی است که طبق ماده 29 قانون انتخابات کشور "ریاست و سرپرستی سازمان های دولتی" از مسئولیت های 39 گانه ای است که داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس باید 6 ماه قبل از انتخابات آن را ترک و متن استعفا نامه و گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا پیش از مهلت یاد شده را در روز ثبت نام ارائه کنند. همچنین طبق این قانون عدم هر گونه اشتغال در پست های مورد استعفا الزامی است و در بررسی صلاحیت ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد .

azadi - ایران - کرج
این اتفاق جدیدی نیست در زمان انتخابات ریاست جمهوری خاتمی(دوره اول)اقای ناطق نوری هم بعد از این که رای نیاورد مجددا به مجلس برگشتند و رئیس مجلس شدند در حالیکه قانونا باید از مجلس استعفا و سپس کاند ید ریاست جمهوری میشدند.
دوشنبه 29 بهمن 1386

ali-vienna - اتریش - وین
پدیده عجیب؟؟؟
بابا یکی بیاد جلوی این الهام را بگیره! این بابا که بیشتر از یه مستخدم مدرسه بودن بهش نمیخوره چهار تا شغل دولتی داره!
ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزیر دادگستری، سخنگوی دولت و عضو حقوقدان شورای نگهبان!!!
یکی نیست بگه اهای ملت، این قوه ها با همدیگه کاری ندارن، اصلاً غیر قانونی هست که یه نفر توی هر قوه یه شغل داشته باشه!
حالا کدومش عجیب تر بود؟
دوشنبه 29 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.