هفتمین دوسالانه ملی نقاشی معاصر ایران -عکس

هفتمین دوسالانه ملی نقاشی معاصر ایران

هفتمین دوسالانه نقاشی ایران با چهار سال تاخیر از ۲۳ بهمن ماه در مجموعه گالری های صبا در حال برگزاری است.

حبیب الله آیت اللهی انجمن نقاشان نیز داوطلب برگزاری دوسالانه هفتم شد، اما به گفته دبیر دوسالانه، انجمن نقاشان برآورد مالی بالایی برگزاری دوسالانه اعلام کردند، برای انجمن نقاشان نیز داوطلب برگزاری دوسالانه هفتم شد، اما به گفته دبیر دوسالانه، انجمن نقاشان برآورد مالی بالایی برای برگزاری دوسالانه اعلام کردند، ضمن آنکه فضای نمایشگاه به صورت رایگان و عدم نظارت وزارت ارشاد را تقاضا کرده بودند. در حالی که تامین هزینه های دوسالانه بر عهده وزارت ارشاد است و لذا حق دارد مسیر دوسالانه را مدیریت کند و نمی توانست بپذیرد که آثار بدون هماهنگی و نظارت، انتخاب و داوری شده و به نمایش درآید."

حبیب الله صادقی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنرهای معاصر نیز دلایل زیر را در باره تاخیر چهارساله برشمرده است: "تغییر دولت، تغییر سیاست های وزارت ارشاد و اختلاف شورای سیاستگذاری و مدیران برنامه."

موضوع نقاشی های دو سالانه هفتم به سه بخش ایران خانه ما، اندیشه روشنایی و تاریکی در فرهنگ ایران و آزاد تقسیم شده است.

در گالری های صبا به ترتیب آثار هنرمندان درگذشته، آثار پیشکسوتان و سپس آثارشرکت کنندگان در این دوسالانه به نمایش گذاشته شده است.

شرکت کنندگان به دو گروه سنی زیر چهل سال و چهل سال به بالا تقسیم شده اند و داوری بین آثار هنرمندان کمتر از چهل سال انجام می شود.

دبیری هفتمین دوسالانه ملی نقاشی معاصر ایران را حبیب الله آیت اللهی به عهده دارد.

هیات انتخاب و داوری این دوسالانه خانم ایران درودی و آقایان محمدعلی ترقی جاه، جلال شباهنگی، غلامعلی طاهری، عبداالحمید قدیریان، مصطفی گودرزی، احمد وکیلی هستند و در مرحله داوری آقای اکسو نقاش فرانسوی الجزایری تبار به داوران می پیوندد.

طبق معمول سال های گذشته تعداد بازدیدکنندگان زن بر تعداد بازدیدکنندگان مرد فزونی دارد.

سی اثر از هنرمندان برگزیده پیشکسوت در ابتدای نمایشگاه قرار دارد. تماشای این آثار توقع بیننده را نسبت به آثاری که در مسابقه شرکت کرده اند، بالا می برد.

اکثر بازدیدکنندگان جوان و دانشجو هستند. روبروی تابلوها می ایستند و با دقت به جزییات کار نگاه می کنند و با هم در باره اثری که می بینند، صحبت و گاه قضاوت می کنند.

به گفته سرپرست موزه هنرهای معاصر این نمایشگاه به نام و یاد هنرمندان پیشکسوت و بزرگی چون استادان ضیا‌پور، قندریز، اصغر محمدی، سهراب سپهری، مارکو گریگوریان،‌ حسین کاظمی، فرامرز پیلارام،‌ یکتایی، مام‌بیگی، روح‌بخش، شهوق، اسپهبد، اسماعیل‌زاده، ایرج کریم‌خان‌زند و زنده‌یاد تازه گذشته ژازه تباتبایی برگزار می‌شود.

هنوز تاریخ اهدای جوایز اعلام نشده است.

30min - ایران - ایران
بعضیاشون قشنگن.مرسی
دوشنبه 29 بهمن 1386

dandy - امارات - امارات
چقدر قشنگ بودن..مرسی عشقولانه بود
دوشنبه 29 بهمن 1386

arashk_fara - انگلیس - لندن
بعضی عکسا با روسری بودن درسته ؟ فریاد هنرمندامونم از اثرهاشون میشه فهمید ...یکی از فامیلامون بخاطر کشیدن زنی بیحجاب با دامنی تا زیر زانو دشتگیر کردن میگن ایرانی هارو خواستی بی قید و بند نشون بدی و اینجور چیزا ... از کی تاحالا حجاب نشانه شعور و ...شده
سه‌شنبه 30 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.