رد گفتگوی مستقیم ایران و آمریکا در پاریس

رد گفتگوی مستقیم ایران و آمریکا در پاریس

وزارت خارجه ایران می گوید هیچگونه گفتگوی مستقیمی میان مقامات این کشور و آمریکا در پاریس صورت نگرفته است.
ایران می گوید کشورهای زیادی، از جمله آمریکا، در نشست پاریس حضور داشتند

محمدعلی حسینی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت نشست پاریس، در باره پولشویی برگزار شده بود و کشورهای مختلفی، از جمله آمریکا در آن حضور داشتند.

روز جمعه (26 بهمن) خبرگزاری آسوشیتدپرس از "دیدار مقامات مالی ایران و آمریکا در پاریس" در روز 24 ژانویه (حدود سه هفته پیش) خبر داده بود.

داوود دانش جعفری وزیر اقتصاد ایران، پیشتر با تایید شرکت کشورش در این اجلاس، گفته بود تعدادی از مقامات بانکی ایرانی در سطوح پایین در نشست یک نهاد بین المللی به نام "گروه کاری اقدامات مالی" (FATF) شرکت کرده اند.

به گزارش ایرنا خبرگزاری دولتی ایران، سخنگوی وزارت خارجه این کشور نیز، روز یکشنبه 28 بهمن، در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: " آنچه که در این زمینه مطرح شده در چارچوب این اجلاس بوده است".

'مقابله با پولشویی'

پیشر داوود دانش جعفری به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود که مقامات ایرانی حاضر در اجلاس پاریس دیدار خاصی با مقامات آمریکایی نداشته اند و فقط در جلسه گروه کاری که برای بررسی قوانین ایران در زمینه مقابله با پولشویی تشکیل شده بود، شرکت کرده اند.

آقای دانش جعفری گفت: "ما برای روند اجرای کار قانون پول شویی در ایران دعوت شدیم و در این اجلاس تعدادی از نمایندگان بانک مرکزی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی شرکت داشتند. و بحث هایی در زمینه قانون (مقابله با) پول شویی، چه قانون جدید و چه قانونی که به تصویب رسید، داشتیم."

وزارت خزانه داری آمریکا گفته است که نشست پاریس محرمانه نبوده و با درخواست ایران نیز انجام نشده است

به گزارش آسوشیتدپرس این جلسه با درخواست تهران برگزار شد تا به ادعاهایی که می گوید حکومت جمهوری اسلامی در پولشویی و تامین فعالیت های تروریستی دست دارد پاسخ گوید.

اما وزارت خزانه داری آمریکا نیز ضمن تایید انجام این دیدار، تاکید کرده است که این نشست محرمانه نبوده و با درخواست ایران نیز انجام نشده است.

به گفته اندرو دی سوزا، سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا، این گفتگوها در ستاد گروه کاری اقدامات مالی برای بحث درباره نگرانی ها نسبت به عملکرد ایران در زمینه پولشویی و تامین مالی فعالیت های تروریستی انجام شد.

وی گفت: "هیچ چیز مخفیانه ای درباره آن ملاقات وجود نداشت. آن نشست یک نشست چند ملیتی گروه کاری اقدامات مالی (اف ای تی اف) بود و با ابتکار این نهاد برگزار شد و نه ایران، و وزارت خزانه داری نیز به عنوان رئیس مشترک این گروه کاری در آن حضور یافت."

وی گفت که هدف آن دیدار بحث درباره عدم همکاری ایران با استانداردهای بین المللی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بود.

به گفته وی نمایندگانی از بیش از 10 کشور دیگر در آن نشست حضور داشتند.

"اف ای تی اف" در روز 11 اکتبر برای اولین بار نسبت به عدم هماهنگی ایران با استانداردهای بین المللی برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم ابراز نگرانی کرده بود.

chi_chast - ایران - ارومیه
سلام بر هموطنان عزیزیم در اقصی نقاط دنیا
خبر خوبی بود ولی 29 سال قبل بایستی انجام میشد اما هنوز هم دیر نیست چرا که جلوی ضرر را هر وقت بگیری دیر نیست البته اگر بگیری!!!!!
یکشنبه 28 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.