سوریه: قراری با ایران برای تحقیقات مشترک درباره ترور مغنیه نداریم

سوریه: قراری با ایران برای تحقیقات مشترک درباره ترور مغنیه نداریم


سوریه تحقیقات مشترک با ایران را در رابطه با ترور فرماندۀ ارشد حزب الله،مغنیه را تکذیب کرد. سوریه  ،اظهارات مقامات  ایرانی را که اعلام کرده بودند، دو کشور تحقیقات مشترکی را در رابطه با ترور عماد مغنیه،فرماندۀ ارشد حزب الله که در اثر بمب گذاری سه شنبه شب در دمشق،کشته شد،آغاز خواهند کرد را رسماً تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از اینترنشنال هرالد تریبون؛بنا به گزارش خبرگزاری های رسمی ایران،معاون وزیر امور خارجۀ ایران،علیرضا شیخ عطار، روز جمعه اعلام کرد که تحقیقات مشترکی را با سوریه در این رابطه  آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه جمعه شب به نقل از یکی از مقامات سوری،اظهارات مقامات ایران را بی اساس خوانده و اعلام کرد که سوریه خود تحقیقات را بر عهده خواهد گرفت.

حزب الله لبنان و ایران ،اسرائیل را مسئول ترور مغنیه اعلام کرده اند .رهبر شبه نظامیان حزب الله لبنان،حسن نصرالله،روز پنج شنبه  اعلام کرد که حامیان او، تمام مواضع رژیم صهیونیستی را در هرجای دنیا که باشد،مورد هدف قرار خواهند داد.

رژیم اسرائیل ،اعلام کرده است که نقشی در ترور مغنیه نداشته و سوریه نیز در این مورد اظهار نظری نکرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از اینترنشنال هرالد تریبون؛منوچهر متکی،وزیر امور خارجۀ ایران،روز پنج شنبه و جمعه با مقامات سوری در دمشق دیدار و دربارۀ ترور مغنیه گفتگو کردند.

خبرنگار انتخاب می افزاید؛ گفتنی است که قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی روزهای گذشته از تشکیل هیئت تحقیق ایران و سوریه درباره ترور عماد مغنیه خبر داده و گفته بود: در دیدار اخیر منوچهر متکی با مقامات سوری قرار شد هیئت تحقیقی برای بررسی ترور عماد مغنیه تشکیل شود.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.