استقبال آمریکا از سفر احمدی نژاد به عراق

استقبال آمریکا از سفر احمدی نژاد به عراق

گوردون جاندرو، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، با صدور بیانیه ای گفت دولت آمریکا از روابط خوب ایران و عراق حمایت می کند.
آقای جاندرو مجددا از ایران خواسته به حمایت از "افراطیون" در عراق پایان دهد

آقای جاندرو افزود سریع ترین راه برای تقویت روابط دو کشور این است که ایران از حمایت آنچه او "افراطیون" در عراق خواند، پایان دهد.

گوردون جاندرو گفت این افراطیون در کشتن مردم بی گناه عراق و نیز نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور شرکت دارند.

سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که رئیس جمهور ایران دوم مارس (دوازدهم اسفند) به عراق سفر می کند.

محمود احمدی نژاد نخستین رئیس جمهور ایران است که به عراق سفر می کند، در حالی که جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق طی دو سالی که به ریاست جمهوری رسیده چند بار به ایران سفر رسمی کرده است.

آقای احمدی نژاد در سفر دو روزه خود به بغداد، با جلال طالبانی رئیس جمهور و نوری مالکی نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

همچنین بعضی پایگاه های خبری عراقی از احتمال دیدار آقای احمدی نژاد با آیت الله علی سیستانی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، خبر داده اند.

همزمان با اعلام تاریخ سفر رئیس جمهور ایران به بغداد، از وزیر خارجه عراق نقل شده که دور تازه مذاکرات ایران و آمریکا در مورد عراق که قرار بود جمعه این هفته (پانزدهم فوریه) انجام شود لغو و به تاریخ نامعلومی در آینده موکول شده است.

آمریکا اعلام کرده که تعویق مذاکره با ایران به درخواست ایران انجام گرفته اما مقامات ایرانی هنوز دلیلی برای تعویق این مذاکرات اعلام نکرده اند.

به گفته وزیرخارجه عراق، این چهارمین باری است که تاریخی برای این دور تازه مذاکرات ایران و آمریکا تعیین شده اما ایران مذاکره را به تعویق انداخته است.

نمایندگان دو کشور ایران و آمریکا در سال گذشته میلادی طی سه دور مذاکره، چگونگی برقراری ثبات در عراق را مورد بررسی قرار دارند.

آمریکا ایران را به حمایت از شورشیان در عراق متهم کرده اما ایران ضمن رد این اتهام، تاکید دارد که نقشی مثبت را در عراق ایفا می کند.

javadremix - ایران - تهران
وای چقدر رمانتیک چقدر ایران محبوب شده آمریکاییها باید مواظب باشند از خوشحالی شب قبل از سفر احمدی نژاد خودشون خیس نکنند برای رفع حاجت می توانند از افغانستان و کشور های عربی استفاده کنند.
جمعه 26 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.