توقیف سایت اهانت کننده به سیدحسن خمینی

توقیف سایت اهانت کننده به سیدحسن خمینی

سایت اینترنتی نوسازی که با انتشار مطالبی علیه نوه آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی اعتراضات فراوانی برانگیخته بود، به دستور مقامات ایرانی مسدود شد.

سیدحسن خمینی، نوه آیت الله خمینی، هفته گذشته به انتقاد از ردصلاحیت گسترده داوطلبان اصلاح طلب برای نامزدی در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی پرداخته بود که در پی آن، مطلبی علیه سیدحسن خمینی در سایت اینترنتی نوسازی درج شد.

در این مطلب علاوه بر شعری طنزآمیز با عنوان "راز لپهای گل ‌انداخته سیدحسن خمینی"، نوشته شده بود: "جناب آقای سیدحسن خمینی، شاید ما نیز اگر در زمان دولت اصلاحات قدرت آن را داشتیم که به نحوی برایمان یک ماشین ب ام و هشتاد میلیون تومانی (قیمت همان موقع) خریداری شود که بحمدالله برای شما شد و از هوای بالای شهر تهران تنفس می‌ نمودیم و احیاناً سونای بخارمان ترک نمی‌ شد... توفیق آن را می‌ داشتیم که با لپهای گل انداخته درد مستضعفین و محرومین را رصد کنیم و راه حضرت روح‌ الله را در دفاع از محرومین ادامه دهیم و مواظب باشیم خدای ناکرده حق یاران و یاوران همیشگی انقلاب مانند حزب مشارکت ضایع نگردد و بازهم خدای ناکرده لطمه‌ ای به جمهوریت نظام وارد نشود، سخن بسیار است و مجال کم ...".

این مطلب انتقادات تندی در هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا برانگیخت، مهدی کروبی دبیرکل حزب اصلاح طلب اعتمادملی هشدار داد که اگر این "بی حرمتی" تکرار شود، "فرزندان انقلاب و یاران امام جوابی به اهانت‌ کنندگان خواهند داد که هم خود آنها پشیمان شوند و هم کسانی که پشت پرده اینان را می‌ گردانند".

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان که هوادار اصولگرایان و منتقد سرسخت اصلاح طلبان است طی یادداشتی در این روزنامه، مطلب سایت نوسازی را شرم آور خواند و نوشت که بعید نیست "نفوذیهای مخالف دولت و امام و اصولگرایی" در سایت نوسازی "رخنه و جا خوش کرده باشند"

دفتر سیدحسن خمینی طی اطلاعیه ای نوشته های سایت نوسازی را فاقد ارزش پاسخگویی دانست اما در عین حال احتمال پیگیری قضائی را مطرح ساخت و اعلام کرد: "در خصوص اعطای ماشین ب ام و به یادگار گرامی امام لازم است به اطلاع عموم مردم شریف ایران و دوستداران امام راحل عظیم ‌الشأن برسانیم جناب حجت‌ الاسلام و المسلمین آقای حاج سیدحسن خمینی در طول عمر خویش هیچ نوع ماشین ب ام و و غیر آن و نه هیچ وسیله‌ مشابه از هیچیک از دولتهای محترم و از هیچیک از نهادهای عمومی دریافت نکرده ‌اند".

 بعید نیست نفوذیهای مخالف دولت و امام و اصولگرایی در سایت نوسازی رخنه و جا خوش کرده باشند
 
مدیرمسئول کیهان

در زمانی که سایت نوسازی به انتشار مطلبی علیه سیدحسن خمینی دست زد از این سایت با عنوان سایت منسوب به هواداران دولت محمود احمدی نژاد یاد شد و مدیرمسئول روزنامه کیهان نیز نوسازی را وابسته یا نزدیک به دولت خواند و نوشت که این سایت و از آغاز راه اندازی تاکنون به حمایت از دولت و دفاع از مواضع و عملکرد آن مشغول بوده است.

حسین شریعتمداری در یادداشت خود در کیهان به محمود احمدی نژاد هشدار داد که مراقب اطراف خود باشد و به "نفوذیهای دشمن امام و دولت اصولگرا و به آخر خط رسیده که خود را به سیم آخر می زنند" و "افراد ساده لوح و کمدان اما پرمدعا، یعنی دوستان نادان" فرصت حضور در پوشش حمایت از دولت اصولگرا را ندهد.

اما دو تن از مشاوران رئیس جمهور طی نامه سرگشاده ای به وزیر ارشاد، هرگونه نسبت سایتهای اینترنتی با دولت را بشدت تکذیب کردند.

در این نامه که با امضای مهدی کلهر مشاور فرهنگی و علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی آقای احمدی نژاد منتشر شده آمده است: "برخی افراد و تعدادی از رسانه‌ های ارتباط جمعی بر اثر بی ‌توجهی یا خدای ناکرده غرض‌ ورزی، دولت را به ارتباط با تعدادی از سایتهای اینترنتی متهم می ‌کنند و به ‌رغم تکذیب چندباره‌ موضوع از سوی مسئولان ذی ‌ربط، متأسفانه با تکرار این اتهام ناصواب و خلاف واقع، تشویش و نگرانی را به اذهان عمومی تزریق می‌ نمایند ... بجز دو پایگاه اطلاع ‌رسانی ریاست جمهوری و سخنگوی دولت، هیچ سایت دیگری منسوب به دولت نیست و هرگونه نسبتی مبنی بر ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم میان دولت با سایتهای خبری، نادرست و بی‌ اساس است و به عنوان اتهام دروغین باید مورد پیگرد قضائی قرار گیرد".

سایت نوسازی نیز پیش از آنکه مسدود شود بیانیه ای انتشار داد و اعلام کرد که رسانه ‌ای مستقل و فارغ از مرزبندیهای سیاسی است.

در این سایت علاوه بر سیدحسن خمینی، مطالبی علیه اصلاح طلبان و بویژه مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتمادملی و قدرت الله و محمد علیخانی، نمایندگان بوئین زهرا و قزوین در مجلس انتشار داده و اتهاماتی متوجه آنان ساخته است.

نوسازی در مورد مهدی کروبی نوشته که "لقمه مالهای معلوم الحال شهرام جزایریها در گلویش گیر کرده" و "فریادهای امروزش از بابت در معرض خطر دیدن خود" است که با دوری از سیره آیت الله خمینی، "در کاخ خود آرمیده است".

این سایت خطاب به مهدی کروبی نوشته: "بس است دیگر، تا چه زمانی می خواهید بر صورت این ملت بیگناه خاک بپاشید، نقابهایتان را بردارید و خودتان را در پشت مقدسات و معتقدات ملت مخفی نکنید. شما هیچ گاه به آن پیر فرزانه [آیت الله خمینی] اعتقاد نداشتید، مگر نه در آن هیاهوی دوران که بدون دخالت پیر جماران کشور را ثباتی نبود شما هتاکانه او را که عین قانون بود به رعایت قانون دعوت نمی کردید".

نوسازی همچنین قدرت الله علیخانی، نماینده بوئین زهرا و آوج و فرزندش محمد علیخانی، نماینده قزوین را مفسد سیاسی و اقتصادی خوانده، در مورد قدرت الله علیخانی که فردی روحانی است نوشته که او پیش از انقلاب به چاقوکشی و ضرب و جرح مردم شهره بوده و با حمله به منزل آیت الله گلپایگانی، از مراجع شیعه در قم، به ضرب و شتم پسر او پرداخته، پس از انقلاب برای مخالفانش پرونده سازی کرده و در "دادگاههای فرمایشی" محکومشان کرده است.

پس از آنکه سایت نوسازی مسدود شد، گردانندگان سایت در آخرین مطلبی که در آن درج کردند نوشتند که پیش از صدور دستور مقامات ایرانی در مورد مسدود شدن سایت، شرکتی آمریکایی که فروشنده فضای اینترنتی است به مرکزی که فضای اینترنتی سایت نوسازی از آن تأمین می شود (دیتا سنتر) اعلام کرد که اگر ظرف چند ساعت نوسازی را از فضای اینترنتی اش حذف نکند، همه سایتهای این دیتا سنتر را حذف خواهد کرد و دلیل این اقدام را تروریستی بودن سایت نوسازی اعلام کرد.

علاوه بر سایت نوسازی، چهار سایت اینترنتی دیگر نیز از روز گذشته به اتهام ارتکاب تخلف انتخاباتی مسدود شده اند.

دادستان تهران این سایتها را به مسموم کردن فضای انتخاباتی متهم کرده و گفته دستور مسدود شدن این سایتها پس از آن صادر شده که گردانندگان سایتها به تذکراتی که به آنها داده شد اعتنا نکردند.

وزیر ارشاد ایران نیز به سایتهای اینترنتی هشدار داده که در ایام انتخابات، خودشان نظارت کافی بر فعالیتهای خود داشته باشند، وگرنه "اقدامهای لازم در مورد آنها انجام می شود".

بابک - ایران - سیزوار
این را می گویند زور و قلدری
جمعه 26 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.