موسی پور: شمار زیادی از نامزدهای عدم احراز، صلاحیت شان تأیید شد

موسی پور: شمار زیادی از نامزدهای عدم احراز، صلاحیت شان تأیید شد

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور گفت : شمار قابل توجهی از نامزدهای نمایندگی مجلس که صلاحیت آنان احراز نشده بود در شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری انتخاب، محمد حسین موسی پور در گفتگوی اختصاصی با واحد مرکزی خبر افزود : شورای نگهبان درحال بررسی شکایات نامزدهای احراز صلاحیت نشده است و با بررسی دوباره برخی پرونده ها و مدارک ناقص ، شمار نامزدهای تایید صلاحیت شده در حال افزایش است .

وی تصریح کرد : همانطور که مسئولان شورای نگهبان اعلام کرده اند ، خبرهای خوشی درباره تایید صلاحیت برخی داوطلبان اعلام خواهد شد .

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور درباره آمار دقیق نمایندگان مجلس هفتم که صلاحیت آنان احراز نشده است گفت : صلاحیت 28 تا 30 نفر از این نمایندگان در هیاتهای اجرایی و حدود 20 نفر در هیاتهای نظارت احراز نشده است .

موسی پور افزود : پس از بررسی های دوباره ، صلاحیت بسیاری از آنها تایید شده و شمار ردصلاحیت شده ها از میان نمایندگان کنونی مجلس به کمتر از 20 نفر کاهش یافته است که ممکن است صلاحیت شمار دیگری نیز در بررسی های شورای نگهبان تایید شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور در ادامه گفت : جرائم انتخاباتی داوطلبان نمایندگی هشتمین دوره انتخابات مجلس به شعب ویژه منعکس و به آن رسیدگی می شود .

حجت الاسلام محمد حسین موسی پور افزود : تخلفات انتخاباتی از حوزه های مختلف همچنان گزارش می شود اما گستره و حجم آن بسیار نیست .

وی گفت : تبلیغات زودهنگام ، ایجاد حوزه های تبلیغات انتخاباتی ، توزیع کارتهای تبلیغاتی با عنوان کاندیدای نمایندگی و تخریب رقبا از مصادیق جرائمی است که تاکنون گزارش شده است .

وی افزود : گزارش این تخلفات به هیاتهای نظارت گزارش و در پرونده داوطلبان نمایندگی مجلس نگهداری می شود.

گزارش خبرنگار انتخاب می افزاید که دبیر شورای نگهبان نیز از انتخاباتی کاملا رقابتی خبر داد.

آیت الله احمد جنتی در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن در روز دوشنبه تاکید کرد:‌ انتخابات مجلس هشتم کاملا رقابتی خواهد بود.

جنتی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره انتخابات اظهار داشت: شرکت در انتخابات ادامه همین راه است و مردم می‌دانند که هر گامی در آن دارای اجر خدایی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی افراد مبنی بر رقابتی نبودن انتخابات آینده، اظهار داشت: این انتخابات کاملا رقابتی خواهد بود و قطعا با مشخص شدن نتایج معلوم می‌شود که رقابتی است یا نه.

جنتی با اشاره به پیگیری‌های شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها گفت: شورای نگهبان در فرصت باقیمانده تا سوم اسفند در حال رسیدگی به شکایات است تا حقی از کسی ضایع نشود.

گفتنی است رد صلاحیت تعداد بسیاری از مسئولان کشوری و لشکری گذشته کشور برای انتخابات مجلس هشتم، اعتراضات بسیاری رادر پی داشت. اما با رایزنی های مقامات کشور با رهبری انقلاب همچنین شورای نگهبان نوید انتخاباتی رقابتی با حضور هر دو جناح عمده کشور به گوش می رسد.
mahan5 - کانادا - تورنتو
این بساط شامورتی بازی را جمع کنید !!
دوشنبه 22 بهمن 1386

parviz1 - انگلستان - کترینگ
از اول هم مشخص بود مثل بقیه کارهاشون مسخره بازی و عوام فریبی است خودشان خرند فکر میکنند مردم نمیفهمند.
سه‌شنبه 23 بهمن 1386

marduk - ایران - تهران
به خیال خودشون با این کارا میتونن مردم رو به پای صندوق های رای بکشونن
کور خوندین
چهار‌شنبه 24 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.