تلاش والدین دختر یک سال و نیمه برای پس گرفتن فرزند

تلاش والدین دختر یک سال و نیمه برای پس گرفتن فرزند

زوج جوانی که فرزندشان را در حرم امام رضا (ع) رها کرده بودند بعد از گذشت یک سال در حالی خواستار بازپس گیری او شدند که دخترک به زوج ایرانی- امریکایی سپرده شد و در حال حاضر در بوستون به سر می برد.

به گزارش خبرنگار ما اوایل سال گذشته یکی از زائران حرم امام رضا نوزادی را که در گوشه یی از حرم رها شده بود پیدا کرد و به مسوولان حراست حرم اطلاع داد. بررسی وضعیت این نوزاد دختر نشان می داد پدر و مادرش او را رها کرده اند چرا که مقداری لباس و وسایل اولیه مورد نیاز این نوزاد همراهش بود.با توجه به اینکه مشخص شده بود دخترک در حرم رها شده، مسوولان حراست او را به پرورشگاهی در مشهد انتقال دادند.هیچ کس نمی دانست دخترک یک ماهه چه نام دارد و چطور باید او را صدا بزنند. مطابق رسم پرورشگاه، مددکاران نام این دخترک چشم سیاه را صنوبر گذاشتند.با توجه به پایین بودن ظرفیت شیرخوارگاه در مشهد، صنوبر برای نگهداری به شیرخوارگاه آمنه در تهران منتقل شد و این نقطه آغازی بود که زندگی صنوبر بی پناه را دگرگون کرد.

صنوبر که آغوش گرم مادر را هرگز احساس نکرده بود با کمک مددکاران شیرخوارگاه تازه داشت یاد می گرفت چطور باید شیشه شیر را بین دستان کوچکش نگه دارد. او مثل دیگر هم اتاقی هایش از همان ماه های ابتدایی زندگی اش داشت می آموخت که باید به خودش متکی باشد و قرار نیست پدر و مادری در کنارش باشند.سه ماه از انتقال صنوبر به شیرخوارگاه آمنه گذشته بود که مددکار صنوبر متوجه شد قرار است دختر چهار ماهه در خانواده یی ایرانی که مقیم امریکا هستند، بزرگ شود.مددکار جوان از طریق مسوولان شیرخوارگاه دریافت زوج ایرانی برای پذیرش حضانت دختر بچه یی ایرانی به شیرخوارگاه آمنه آمده اند.

این زوج با دیدن صنوبر اعلام کردند دخترک همان بچه یی است که دنبالش می گشتند. این زوج اعلام کردند چون بچه دار نمی شوند تصمیم گرفتند که به ایران بیایند و دختری را به فرزند خواندگی بپذیرند.با توجه به اینکه قرار بود صنوبر کوچک از ایران خارج شود، مسوولان بهزیستی و شیرخوارگاه آمنه تحقیقاتی در مورد این خانواده انجام دادند و متوجه شدند این زن و شوهر به لحاظ اقتصادی زندگی خوبی در بوستون امریکا دارند و هر دو از ایرانیان تحصیلکرده هستند. همچنین مشخص شد زوج ایرانی از شهروندانی هستند که هیچ تخلفی در پرونده شان ثبت نشده است. بنابراین پس از طی مراحل قانونی، صنوبر به زوج ایرانی سپرده شد و این نوزاد چند ماهه زندگی جدیدی را در بوستون امریکا و در خانواده جدید خود آغاز کرد. اما این پایان پرونده پر افت و خیز صنوبر چند ماهه نبود، چرا که بعد از گذشت یک سال از این ماجرا زوج جوانی به پلیس آگاهی تهران مراجعه کردند و مدعی شدند پدر و مادر دختر نوزادی هستند که یک سال پیش در حرم امام رضا رها شده بود. آنها گفتند به خاطر فقر شدید مجبور شدند نوزاد چند روزه شان را در حرم رها کنند، اما حالا متوجه شده اند که نمی توانند از او دل بکنند. به این ترتیب تحقیقات پلیسی- قضایی در این خصوص آغاز شد اما مقامات به خانواده واقعی صنوبر اطلاع دادند بازگرداندن این کودک امری محال به نظر می رسد.هر چند دستیابی به صنوبر که اکنون یک سال و نیمه است غیرممکن به نظر می رسد اما پدر و مادر واقعی او با شکایتی که به اداره 11 پلیس آگاهی تهران ارائه دادند، خواستار بازگرداندن دخترشان به ایران شدند.

30min - ایران - ایران
حقشونه تازه یاد بچشون میافتن.اون موقع رهاش کردید حالا به هر دلیلی!!!.در ضمن امریکاواسه اون اینده داره باید خوشحالم بشن بچشون اونجا و کنار پدر مادر تحصیلکرده ایی بزرگ میشه.بیاد ایران که .....
یکشنبه 21 بهمن 1386

neda5 - امارات - دبی
صنوبر یا دلار؟
یکشنبه 21 بهمن 1386

khanande - ایران - ایران
غلط کردن که بچشونو میخوان!کدوم بچه!مگه بابا ننه فقط همونه که بدنیا میاره! 1سال پیش بچه رو ول کردن و ردشو گرفتن حالا دیدن لقمه ی چرب و نرمیه بوی دلار میاد شانسشونو امتحان کنن!مگه الکیه هر وقت خواستی ولش کنی هر وقت خواستی دو باره هوسی بشی و پس بگیری!ملک واملاک هم اینجوری معامله نمی کنن چه برسه به بچه!! اون بچه هم فکر نکنم راضی به برگشت باشه تازه یه پدر مادر با کلاس درست حسابی و پولدارپیدا کرده شما رو میخواد چیکار!ولش کنین بابا بذارین زندگیشو بکنه و حالشو ببره !شما هم برید فکربعدی باشین
دوشنبه 22 بهمن 1386

آذربهدخت - ایران - تهران
خدا بهش رحم کرده که این مثلن پدر و مادر رو ازش گرفته. برن بمیرن این آشغالهای کثافت بوی پول به دماغشون خورده.
دوشنبه 22 بهمن 1386

iroony - ایران - تهران
میخواهن یه پولی از طرف بگیرند این یه کلک قدیمی بین این جور افراد هست بچه شونو میزارن سره راه بعد دنبالش میکنن ببینن کجا میره بعد از یک سال که مطمپن شدند خانواده ی جدید بهش انس پیدا کرده طالب بچه میشوند و میگویند که یا بچه را بدهید یا پول بدهید...از شانس اینها این دفعه بچه سر از یینگه دنیا در آورده باید ایندفعه رو سماق بمکند...
دوشنبه 22 بهمن 1386

fati1378 - فرانسه - پاریس
مگر میشود که یک مادر بچه اش را رها کند .. ادم از فکرش دیوانه میشه
دوشنبه 22 بهمن 1386

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
با اذربهدخت موافقم.
دوشنبه 22 بهمن 1386

Neda.Dubai - امارات - دبی
ولی هرچی باشه پدر مادرشن...نباید زود قضاوت کنید!
مگه شماها از کجا میدونید که اونا پول میخوان؟اگه متنو خوب خونده باشید حرفی از پول نزدن فقط بچه رو خواستن البته من نمیگم بچه رو باید بهشون پس داد چون زمانی که بچه به پدرو مادر نیاز داشت نبودن و الان صد در صد بچه به اونا عادت کرده...
اما هرچیم باشه اینایی که شکایت کردن پدرو مادرشن...مهر مادری رو دست کم نگیرید مطمنم در حال حاضر هردو از عذاب وجدان دارن میمرن!!!
ما به نطر من حقشونه باید قبل از اینکه اینکارو هزار بار فکر میکردن که متاسفانه...!!!
دوشنبه 22 بهمن 1386

hasti40 - ایران - تهران
Neda.Dubai - امارات - دبی درسته حقشون ولی این عذاب رو باید انوقتی میکشیدندکه بچه یکماهه رو به امان خدا رها کردند الان هم اگه واقعا ان بچه رو دوست دارند بایدبفکر اینده اش باشند و بذارند آن بچه زندگیش رو بکنه و اینها هم با بدنیا آوردن یک بچه دیگه به زندگشون ادامه بدند.
سه‌شنبه 23 بهمن 1386

yadman - ایران - ایران
به قول ندا - دوبی نمیشه ندونسته قضاوت کرد ولی من اگه جای اون بچه بودم, هیچ و قت پدر مادری و که تو یک ماهگی میون اون همه آدم اونم تو حرم امام رضا که همه جور ادمی پیدا می شه رهام می کردن و بعد از یکسال و نیم فیلشون یاد هندستون می کرد نمی بخشیدم.
اصلا کاری ندارم اون بچه چه موقعیتی تو امریکا می تونه داشته باشه ولی ایا این به ظاهر مادز هیچ به این فکر کرده که بچه اش اغوش کس دیگه ای رو بعنوان اغوش گرم مادر پذیرفته؟ ایا فکر کرده با اینکارش چه ضربه ای به روح و روان این بچه معصوم وارد می کنه؟
جمعه 26 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.