نامه توکلی به شورای نگهبان در انتقاد از رد صلاحیت ها

نامه توکلی به شورای نگهبان در انتقاد از رد صلاحیت ها

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس هفتم و از چهره های شاخص اصولگرا، در نامه ای به شورای نگهبان نسبت به ابعاد رد صلاحیت ها در این دوره انتقاد کرده و از این شورا خواسته در بررسی شکایت نامزدها دقت بیشتری کند.
احمد توکلی هشدار داده که این میزان از رد صلاحیت ها به کاهش حضور مردم در انتخابات منجر خواهد شد

در بخشی از نامه آقای توکلی آمده است: "در این دوره کمیت و کیفیت رد صلاحیت ها ابعاد خاصی یافته است که نگرانی دوستداران انقلاب اسلامی را برانگیخته است. به ویژه آنکه حفظ نفوذ و احترام شورای نگهبان برای تداوم اسلامیت و جمهوریت نظام، هر دو، ضروری است. شکی نیست که از شورای نگهبان، چیزی جز نگهبانی از مرزهای قانون انتظاری نیست، مرزهایی که ممکن است در مراحل ابتدایی رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، به دلیل ضعف و ناتوانی و یا طغیان تمایلات قبیله ای، قومی یا سیاسی شکسته شده باشد. این لطمه باید با دقت و همت جبران شود."

آقای توکلی در ادامه نامه خود از "کم تجربگی مسئولان اجرایی، ثبت نام رایانه ای بدون آمادگی کافی و اعمال سلایق تنگ نظرانه" به عنوان عواملی نام برده که باعث تایید نشدن صلاحیت بسیاری از داوطلبان نمایندگی مجلس شده است.

احمد توکلی، که رئیس مرکز پژوهش های مجلس نیز هست، در نامه خود به مسئله عدم احراز صلاحیت ها نیز اشاره کرده است. در این دوره صلاحیت تعدادی از داوطلبان به دلیل عدم احراز صلاحیت تایید نشده است که تلویحا به این معنی است که یا مدارکشان نقص داشته و یا فرصت کافی برای بررسی پرونده شان وجود نداشته است.

آقای توکلی خطاب به اعضای شورای نگهبان نوشته است: "شما به خوبی می دانید که در افکار عمومی عدم احراز به منزله درجه ای از بی صلاحیتی تلقی می شود. آن وقت قطعا راضی نخواهید شد که مثلا در استانی با یک امضا، به بهانه کمبود وقت ۵۸ نفر با عدم احراز مواجه شوند و یا تنگ نظری سبب شود حتی برخی نمایندگان فعلی به دلیل مخالفت قانونی با بعضی سیاست ها یا عملکردهای دولت محترم رد صلاحیت شوند."

این نماینده اصولگرای مجلس در پایان نامه خود با اشاره به این گفته پیامبر اسلام که "حکومت با کفر پایدار می ماند ولی با ظلم نه"، نسبت به تبعات رد صلاحیت ها هشدار داده است: "یکی از نتایج تلخ این وضعیت کاهش مشارکت مردم و تبعات سیاسی نامطلوب داخلی و خارجی آن است. تبعات منفی این نحوه برخورد، بر روحیه آزادگی ملت و افزایش خطر انحراف دولت بر شما پوشیده نیست."

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.