تحقیقات گسترده برای دستگیری گروگانگیران ۱۰۰ میلیونی

تحقیقات گسترده برای دستگیری گروگانگیران 100 میلیونی
پلیس برای دستگیری متهمان یک گروگانگیری 100 میلیون تومانی که از دو سال قبل فراری هستند از مردم درخواست کمک کرد.

به گزارش خبرنگار ما ساعت 30/9 صبح روز بیستم آخرین ماه سال 84 کارخانه داری 56 ساله خودش را به پلیس آگاهی تهران رساند تا از ماموران برای رهایی پسر 17 ساله اش از چنگ آدم ربایان ناشناس درخواست کمک کند. مرد میانسال در توضیح ماجرا به کارآگاهان گفت؛ ساعت 50/6 صبح هنگامی که مشغول خوردن صبحانه بودیم، زنگ تلفن خانه مان به صدا درآمد و فردی به ما خبر داد راننده سرویس مدرسه پسرم امروز نمی تواند دنبال امین بیاید و راننده جدیدی جایگزین او شده است. امین بدون هیچ مشکلی از خانه بیرون رفت و سوار سرویس جدید شد اما ساعت 15/7 راننده اصلی سرویس به مقابل خانه مان آمد و وقتی با او صحبت کردیم گفت اصلاً قرار نبوده امروز به مرخصی برود. یک ربع بعد دوباره تلفن خانه مان زنگ زد و این بار مردی ناشناس به من گفت پسرم را ربوده و برای آزادی اش 100 میلیون تومان پول نقد می خواهد. من که حرف های آن مرد را باور نکرده بودم بلافاصله با موبایل امین تماس گرفتم و او با صدایی لرزان به سوالات من پاسخ داد و هنگام مکالمه مردی دیگر گوشی را از او گرفت و بار دیگر خواسته 100 میلیونی را تکرار کرد. آن زمان بود که از ربوده شدن امین مطمئن شدم. وقتی به مرد ناشناس گفتم چنین پولی در اختیار ندارم بدون اعتنا گفت می توانم کارخانه را بفروشم. آن مرد بسیار خشن می نمود و تهدید کرد که پسرم را می کشد به همین خاطر می خواهم هرچه زودتر امین را آزاد کنید. پس از طرح این شکایت به دستور بازپرس توکلی بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی تهران و تیم ویژه یی از کارآگاهان ویژه مبارزه با آدم ربایی مسوول پیگیری پرونده شدند و آنان از پدر امین خواستند در صورت تماس مجدد گروگانگیران برای تحویل دادن پول با آنها قرار بگذارد. به این ترتیب آدم ربایان ناشناس مقرر کردند پدر امین به تنهایی در حالی که پول ها را داخل یک ساک گذاشته راس ساعت 30/20 همان روز در میدان انقلاب حاضر شود. پس از تعیین زمان و محل ملاقات ماموران به صورت نامحسوس آنجا را زیرنظر گرفتند اما انتظار کارخانه دار 56 ساله برای رویارویی با آدم ربایان بی نتیجه ماند و متهمان در محل قرار حاضر نشدند. آنان در تماس بعدی خود از پدر امین خواستند تا ساعت 30/21 خودش را به رستورانی در بزرگراه چمران برساند تا مبادله پول و پسر نوجوان در آنجا انجام شود. حضور پدر امین در این رستوران نیز نتوانست به غائله گروگانگیری خاتمه دهد و دوباره مردی ناشناس در تماس با موبایل مرد میانسال او را به رستورانی در زعفرانیه کشاند. مرد کارخانه دار طبق دستور آدم ربایان ساعت 30/22 شب در رستوران مورد نظر حاضر شد و ماموران پلیس نیز با لباس های مبدل آنجا را به طور کامل زیر نظر گرفتند تا گروگانگیران را در همان جا غافلگیر و دستگیر کنند.

غیبت دوباره آدم ربایان، این ماجرا را پیچیده تر کرد و مردی که تا پیش از این برای دریافت 100 میلیون تومان وجه نقد پدر امین را تحت فشار قرار داده بود این بار در تماس با وی گفت در رستوران حاضر نخواهد شد. او باید راس ساعت 30/23 در کوچه یی در زعفرانیه حاضر شود. مرد گروگانگیر پدر نوجوان 17 ساله گفت من در آن کوچه ساک حاوی پول را تحویل می گیرم و پس از آن امین در محل دیگر آزاد خواهد شد. متهم ناشناس زمانی که با مخالفت شدید مرد کارخانه دار مواجه شد سرانجام پذیرفت رهایی گروگان همان زمان با تحویل پول در همان محل قرار انجام شود. ساعت 30/23 زمانی که ماموران مخفی و مرد 56 ساله در کوچه موردنظر حضور یافتند امین را مشاهده کردند که با دست و پا و دهان بسته در گوشه یی رها شده بود. با نجات پسر دانش آموز پدر امین ساک دستی را که هیچ پول نقدی در آن وجود نداشت پشت درخت مورد اشاره فرد گروگانگیر گذاشت تا ماموران بتوانند این مرد را هنگام برداشتن ساک دستگیر کنند ولی این بار نیز آدم ربایان در محل حاضر نشدند و از تحویل گرفتن پول صرف نظر کردند.

پس از آزادی نوجوان 17 ساله کارآگاهان به تلاش خود برای شناسایی هویت آدم ربایان و دستگیری آنان ادامه دادند اما موفق به این کار نشدند تا اینکه روز پنجشنبه پلیس آگاهی تهران تصویر چهره نگاری شده دو تن از متهمان را در اختیار رسانه ها قرار دارد و از مردم خواست درصورت داشتن هرگونه اطلاعی از آنها پلیس را در جریان قرار دهند.

آدم ربایی دومیلیونی

در پرونده یی دیگر کارآگاهان اداره 11 پلیس آگاهی تهران یک فروشنده مواد مخدر را که جوانی را برای رسیدن به طلب دومیلیون تومانی اش گروگان گرفته بود پس از یک ماه تحقیقات دستگیر کردند. تحقیقات پیرامون این پرونده از روز 14 دی ماه و زمانی آغاز شد که زنی به کلانتری 136 فرجام مراجعه کرد و از ناپدید شدن پسر 31 ساله اش به نام محسن خبر داد و گفت؛ محسن صبح دیروز سوار بر خودروی پژو 206 خودش از خانه خارج شد و از آن زمان دیگر خبری از وی نشده است.

درحالی که با ارجاع این پرونده به پلیس آگاهی تحقیقات برای یافتن ردی از جوان ناپدید شده آغاز شده بود، سه روز بعد مادر محسن بار دیگر به پلیس مراجعه کرد و گفت؛ صبح امروز - 17 دی ماه - دو مرد با خودروی پراید سفیدرنگ به محل کار دوست محسن رفته و آزادی پسرم را منوط به پرداخت دومیلیون تومان کرده اند.

پس از احراز ربوده شدن محسن کارآگاهان به خانواده وی آموزش های لازم را ارائه دادند اما ساعت 17 روز 19 دی ماه پیش از اینکه قرار ملاقاتی بین آدم ربایان و خانواده محسن گذاشته شود، برادر این جوان به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد برادرش از چنگ مرد گروگانگیر گریخته است. در ادامه تحقیقات محسن تحت بازجویی قرار گرفت و از آنجا که خودرواش همچنان در گرو تنها متهم پرونده بود، ماموران از وی خواستند برای مبادله دومیلیون تومان درخواستی با پژو 206، با مرد آدم ربا قرار ملاقات بگذارد. سرانجام روز 26 دی ماه محسن به محل قرار در خیابان سراج رفت و هنگامی که ماموران مردی را مشاهده کردند که برای تحویل گرفتن پول به سراغ طعمه اش رفت، بلافاصله وی را دستگیر کردند. این متهم 28 ساله به نام هاشم در بازجویی ها اتهام همدستی در آدم ربایی را انکار کرد و گفت؛ خودروی پژو 206 در یک پارکینگ است و یکی از دوستانم به نام کمال قرار بود آن را در ازای بدهی اش به من بدهد و این کمال بود که از من خواست به خیابان سراج بیایم و دومیلیون تومان را تحویل بگیرم. پس از اعترافات این مظنون، تحقیقات برای دستگیری کمال ادامه یافت اما ردی از وی به دست نیامد تا اینکه روز 17 بهمن ماه ماموران مخفیگاه وی را در شرق تهران شناسایی و او را بازداشت کردند کمال پس از انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد در زمینه قاچاق مواد مخدر فعالیت می کند و پس از انجام یک معامله از یکی از دوستان محسن دو میلیون تومان طلبکار شد اما چون نمی توانست وی را وادار به پرداخت بدهی اش کند محسن را ربود تا از این طریق به پول خود برسد.

بنابر این گزارش کمال هم اکنون در بازداشت به سر می برد.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.