افزایش رد صلاحیت ها در هیات های نظارت

افزایش رد صلاحیت ها در هیات های نظارت

در پی اعتراض به عملکرد هیات های اجرایی انتظار می رفت دامنه رد صلاحیت ها در هیات های نظارت شورای نگهبان محدودتر شود.
در حالی که فرصت هیات های نظارت شورای نگهبان برای بررسی شکایات داوطلبان نمایندگی مجلس ایران به پایان رسیده است، گزارش ها حاکی از افزایش رد صلاحیت ها در این هیات هاست.

پس از آن که هیات های اجرایی انتخابات صلاحیت تعداد زیادی از داوطلبان وابسته به جناح اصلاح طلب را رد کردند، این مسئله اعتراضات گسترده ای حتی از جانب برخی از چهره های نزدیک به جناح محافظه کار در پی داشت.

در پی این اعتراض ها و رایزنی هایی که در این چند روز صورت گرفت، انتظار می رفت دامنه رد صلاحیت ها در هیات های نظارت محدودتر شود و تعدادی از افراد به رقابت بازگردند.

اما اظهارات امروز مسئولان ستاد ائتلاف اصلاح طلبان نشان می دهد که دامنه رد صلاحیت ها در هیات های نظارت حتی گسترده تر از هیات های اجرایی بوده و تعدادی از افرادی که در هیات های اجرایی تایید شده بودند، توسط هیات های نظارت رد شده اند.

سید صفدر حسینی، از وزرای دولت خاتمی و مسئول کمیته استان های ستاد ائتلاف اصلاح طلبان، در گفتگو با ایسنا از افزایش رد صلاحیت ها خبر داده و گفته حتی تعدادی از افراد مستقل نیز در این مرحله در شهرستان ها رد شده اند.

اکنون پرسش مهم در برابر اصلاح طلبان این است که آیا با وجود رد صلاحیت های گسترده افراد منسوب به این جناح، آنها در انتخابات مجلس هشتم ، که قرار است روز 24 اسفند برگزار شود، شرکت خواهند کرد یا نه.

در این میان حزب اعتماد ملی، به رهبری مهدی کروبی رئیس مجلس ششم، تنها حزب مهم اصلاح طلب است که اعلام کرده در هر شرایطی در انتخابات شرکت خواهد کرد.

بسیاری از داوطلبان نزدیک به حزب اعتماد ملی در هیات های اجرایی رد صلاحیت شده اند و هنوز معلوم نیست در بررسی های هیات های نظارت چه تصمیمی درباره این افراد گرفته اند.

در مقابل ستاد ائتلاف اصلاح طلبان، با محوریت سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران و با عضویت احزاب عمده اصلاح طلب همچون جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ، حزب کارگزاران سازندگی و حزب اسلامی کار، هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته است.

مسئولان این ستاد از ماه ها پیش اعلام کرده بودند که قصد دارند با تمام توان در این انتخابات شرکت کنند، اما رد صلاحیت گسترده در هیات های اجرایی و اکنون در هیات های نظارت، تردید جدی در این ستاد ایجاد کرده است.

در واقع بنا بر اعلام مسئولان ستاد ائتلاف اصلاح طلبان، در پایان بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی عملا امکان رقابت در 170 کرسی از 290 کرسی مجلس از بین رفته بود و اکنون به نظر می رسد این تعداد افزایش یافته باشد.

مسئولان این ستاد، از جمله محمد خاتمی، در این روزها بارها اعلام کرده اند در صورتی که امکان رقابت برایشان وجود نداشته باشد در انتخابات شرکت نخواهند کرد، اما در عین حال گفته اند که تا جایی که ممکن باشد برای شرکت در انتخابات تلاش خواهند کرد.

قرار است تصمیم نهایی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در دو یا سه روز آینده و پس از اعلام قطعی نتایج بررسی های هیات نظارت اعلام شود.

hramezani - ایران - مشهد
آ خه مگه بین الاغ وکره الاغ هم انتخاب کردن داره//
سه‌شنبه 16 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.