زنان ترکیه علیه حجاب تظاهرات کردند - عکس و فیلم

زنان ترکیه علیه حجاب تظاهرات کردند

زنان ترکیه امروز در آنکارا در آنیت کبیر - مدفن آتاترک - علیه حجاب تظاهرات کردند. نکته قابل توجه حضور برخی زنان محجبه در این تظاهرات بود.
گفتنی ست وزیران کنونی و سابق امور دیانت ترکیه حجاب را شرط اسلام ندانسته اند و گفته اند علی رغم آنکه اسلام پوشاندن اجزای بدن به جز صورت و دست را برای زنان الزامی کرده اما حجاب شرط مسلمان بودن نیست.
نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی ترکیه به دنبال تصویب آزادسازی حجاب در دانشگاههای ترکیه هستند که این تصمیم باعث مخالفت و موافقت فراوانی شده است. هم اکنون در دانشگاههای ترکیه قانون منع حجاب به صورت عملی چندان اجرا نمی شود.
موافقان حجاب آنرا گامی در راستای آزادیهای فردی قلمداد می کنند و مخالفان نیز اعتقاد دارند این کار آغازی است برای به خطر انداختن سیستم جدائی دین از سیاست در ترکیه است.

fartaj - کانادا - مونترال
خوش بحالتون که میتونید تظاهرات کنید.
یکشنبه 14 بهمن 1386

ali-vienna - اتریش - وین
آی آفرین به شما!
نگذارید بلایی که به سر ما رفت به سر شما بیاید!
یکشنبه 14 بهمن 1386

mantegh - ایران - تهران
با این قانون ُ یک تعادلی برقرار خواهد شد . یعنی نه حجاب اجباری است و نه اینکه برداشتن حجاب اجباری است . این یعنی آزادی برای هر دو طرف . قانون فعلی برای طرفداران حجاب نوعی محدودیت بود و لازم بود که تغییر کنه . (البته هنوز تصویب نشده) ما باید بپذیریم که اگه به حجاب اجباری علاقه نداریم ُ به برداشتن حجاب توسط اجبار هم نباید علاقه ای داشته باشیم . این یعنی اینکه دموکراسی و آزادی رو برای همه بخواهیم ...
یکشنبه 14 بهمن 1386

marduk - ایران ویران - تهران خرابشده
باید به زنان ترکیه افرین گفت
امیدوارم زنان ایران هم روزی برای گرفت حق و حقوقشون به خیابانها بیان
یکشنبه 14 بهمن 1386

30min - ایران - ایران
احسند به شماها برای نشان دادن و حضورها علیه حجاب.درود بر هرچی انسان چیز فهمه
یکشنبه 14 بهمن 1386

katayoon - المان - المان
طبق نظرسنجیها اکثر مردم موافق این قانون هستند.
اگر کشور به اصطلاح ازاد ترکیه تا به حال این حق و به خودش داده بوده که مردم مسلمان ترکیه رو از حجاب محروم کنه ما که صد البته این حق و داریم که بی حجابی رو در کشور اسلامی ممنوع کنیم.
یکشنبه 14 بهمن 1386

ahoa - ایران - تهران
(( با این قانون ُ یک تعادلی برقرار خواهد شد . یعنی نه حجاب اجباری است و نه اینکه برداشتن حجاب اجباری است . این یعنی آزادی برای هر دو طرف . قانون فعلی برای طرفداران حجاب نوعی محدودیت بود و لازم بود که تغییر کنه . (البته هنوز تصویب نشده) ما باید بپذیریم که اگه به حجاب اجباری علاقه نداریم ُ به برداشتن حجاب توسط اجبار هم نباید علاقه ای داشته باشیم . این یعنی اینکه دموکراسی و آزادی رو برای همه بخواهیم ... ))
اولشم همین طوری تو پاچه این مملکت کردن
یکشنبه 14 بهمن 1386

babaktoronto - کانادا - تورنتو
منطق جان تو که لالایی بلدی داداش یا ابجی چرا خوابت نمیبره. تو که معلومه طرفدار رژیمی لطفا برو به اخوندها هم بگو که اجبار حجاب را لغو کنند. میبینید به این میگن مردم وفادار به شاه ( اتاتورک) نه مثل مردم ما که شاه به اون خوبی را از مملکت بیرون کردند گول اب و برق مجانی را خوردند و حالا به خاطر طمعی که در سال 1357 برای همین اب و برق مجانی ورشون داشت ناموسشون را هم ازشون گرفتند. این هم نتیجه طماعی یک مردم. ما شدیم درس عبرت برای تمام مردم دنیا.
یکشنبه 14 بهمن 1386

nima3 - ایران - تهران
حجاب برای زن درست مثل این است که یک فرشته را بال و پرش را بشکنید و در گونی بیندازید.
با این وجود آزادی انتخاب پوشش حق هر انسانی میباشد حتی اگر این پوشش ناشی از تفکرات املی و عقب ماندگی دینی مردسالاری باشد
یکشنبه 14 بهمن 1386

hussain - بریتانیا - لندن
جریان تظاهرات اینا مثل اون یاروه که گل زده بود به پیراهنش گلدونش تو شورتش بود... یه لیبرالیسم شنیدن از اونطرفش در میان...!! مگه ازادی ندارین؟! به ازادی بقیه چیکار دارین اگه ادعای لیبرال دموکراسیتون میشه... ایلده فکر کن بعد راه بیفت نه اینکه بیا تو خیابون بعد فکر کن واسه چی اومدی... نمونش اون یکی با حجابه !!! بماند بقیش رو نمینویسم تا سایتتون مثل روزنامه ایران نشه!
دوشنبه 15 بهمن 1386

ایران من - مالزی - سلانگور
babktoronto ، من موندم که تو تو از کجت فهمیدی mantegh طرفدار رژیم آخونداست. خیلی حرف میزنی
دوشنبه 15 بهمن 1386

دریا-بابایی - ایران - اهواز
نه روسری نه توسری حکومته دوست پسری
دوشنبه 15 بهمن 1386

wahid - ایران - زاهدان
به هر حال ترکیه وبعضی کشورهای دیگه بعد از تجربه بی دینی دوباره دارن طرف اسلام میرن حالا شما هر ی میخواهید تو سر و کله هم بزنید . البته ایران داره معکوس میزنه!
دوشنبه 15 بهمن 1386

arian80 - ایران - تهران
این جزء قوانین جاهلیته که نذارند کسی که دلش می خواد حجاب داشته باشه!
دوشنبه 15 بهمن 1386

I was born to be free - کانادا - تورنتو
ما فقط بلدیم بد رو برا دیگرون بخواهیم. خانم کتی :
لطفا سریع برگردین به اغوش اسلام و در ؛بانهوف؛ کار نکنید.
شما که در المان هستید لطفا برای زنهای ایرانی نسخه نپیچ. شما اگر بلدی بجای کار در دفتر فارت رژیم غاسب بفکر شوهر داری باش. البته شک دارم تو المان باشی.به هرحال دروغ که کنتر ندار که.
دوشنبه 15 بهمن 1386

ali_salimi_tooyserkani - ایران - تویسرکان
اول انقلاب تو ایران هم حجاب اجباری نبود و تا یک سالی تو اداراه ها و مدرسه ها خانوما هر جور دلشون میخواست می پوشیدن. بعضی با چادر یا روسری بعضی بدون اینها. این طرح ابتکاری حجاب اجباری رو اون بنی صدر ( لعنةالله علیه ) داد و الّا این چیزا به فکر این آخوندا خطور نمی کرد.
مردم ترکیه خیلی عاقل تر از مردم ایرانن و بهتر و روشن تر فکر می کنن. ایرانیای محترم هی بشینین جوک درس کنین که یه روز یه ترکه .... . آقایونی که میخوان انقلاب به خارج صادر بشه فعلا سوختگی بعضی جاهاشون رو پماد بمالند!!!!
دوشنبه 15 بهمن 1386

پری دریائی - ایران - تهران
دمشون گرم ما که پیشمرگ امثال اینا شدیم عاقبت ما رو دیدن و بدبختا از ترسشون دارن سکته می کنن!
دوشنبه 15 بهمن 1386

shekamo - نورو - اوسلو
افرین بر شما

نیما تو خودت چرا حجاب سر نمیکنی که گفته حجاب برا خا نم ها باید باشه شما اقایون یه گونی کلتون کنید تا بفهمین که زن ها چی یکشن چه از کیسه خلیفه بخشش می کنه
دوشنبه 15 بهمن 1386

mah1 - ایران - تهران
بله میتونن بریزن بیرون...تظاهرات کنن چرا چون طرفشون ادمه اگه با اخوندها طرف بودن اونوقت بهشون میگفتم .ما با ادم طرف نیستیم طرف ما حجاب رو دهنه وافسارمون میدونن برایه ساکت کردن مردم گاهی این دهنه رو میکشن به هر قیمتی هم شده نگهش میدارن جون منو تو هم براشون مهم نیست...
دوشنبه 15 بهمن 1386

NoBoDy! - ایران - تهران
ایرانیا 90% میخوان که قانون اجبار حجاب حذف شه ولی شما یک نفر رو هم تاهالا دیدید که بتونه اعتراض کنه؟ خواهشمندم یه حذب برای محقق کردن این خواسته به صورت زیر زمینی راه بندازید... یک روز ایران آزاد خواهد شد... ببینید وقاهت تا چه حد؟ ==> اسپرت کردن ماشین ها تو ایران ممنوع شده و هرکی ماشینشو اسپرت کنه ماشینش میخوابه گوشه پارکینگ دولت!!! وای بر من و تو ای ایرانی...
دوشنبه 15 بهمن 1386

دریا - ترکیه - آنکارا
البته برای قانون حجاب دقیقا دسیسه و سیاست جمهوری اسلامی در کار است و خود ترکیه هم باید به یک شیوه ای روابط حسنه شو با ایران بهم نزنه اما باز هم تبریک به همچین زنانی که چطور اومدن و شعار میدادن و یک شعار جالبشون که ملا ها به ایران بر گردند اما اگه زنهای ایران اینطور بخواهند به خیابونها بیان که واویلا اما بنظر من آدم یکدفعه بمیره تا اینکه مرگ تدیجی داشته باشه .و اما هر چند اکثر مردم ترکیه مرتجع واسلامی هستند و حتی کاملا موافق همین حجاب هستند.
دوشنبه 15 بهمن 1386

iranppp - آآلمان - دوسلدورف
من شخصا به شدت مخالف حجاب به خصوص از نوع اجباریش هستم.اما در هم ترکیه برای ادامه تحصیل بی حجابی اجباریه.این عکسها هم چیزی بیشتر از تبلیغات کمالیستها نیست.ترکیه فقط استانبول و انکارا وازمیر و انتالیا نیست.بیاید آلمان تا با روحیه خشکه مذهبی و اسلامی ترکها بیشتر آشنا بشین.فراموش نکنین حزب اسلامی آقایان اردوغان وگل با برتری کامل بر خلاف میل ارتشی های لائیست پیروز شد.
دوشنبه 15 بهمن 1386

dandy - امارات - امارات
اقای بابک مردم برای اب و برق مجانی تظاهرات نکردند!کجای کاری اقای شاه واقای خمینی قوربونیه یک مشت ادمهای از خود راضی شدنند...برق و اب جیه ..تظاهرات از سالهای قبلتر شده بود بهر تقدیر حجاب در اسلام اجبار است حالا هر کسی دوست داره بی حجاب بگرده بخودش ربط داره..به امید دموکراسی با ظرفیت
دوشنبه 15 بهمن 1386

khasteh - فرانسه - استراسبورگ
دمشون گرم موفق باشن
دوشنبه 15 بهمن 1386

salaar_moscow - روسیه - مسکو
عکس اخری اون زنه چی میخواد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
سه‌شنبه 16 بهمن 1386

mohsenmohsen - ایران - تهران
چرا تو ایران باید این همه بدبختی باشه که به زور سر باید رو چادر و روسری داشته باشه آخه بربریت تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سه‌شنبه 16 بهمن 1386

parand - ایران - تهران
اگه منظورتون از حجاب روسریه که توی ایران یه نواره که از جلو و پشت مو بیرونه آرایش کرده ! اگر منظور پیراهن یا مانتوی گشاده واقعا شرکنده ایقدر تنگ میپوشند که اگه لخت بیان بیرون اینقدر جلوه نمیکنه
سه‌شنبه 16 بهمن 1386

nima3 - ایران - تهران
خانم شکمو:
وقتی که حق انتخاب داشته باشید چه گونی چه مینی ژوپ چه مرد و چه زن خودت انتخاب کردی به کسی هم ربطی نداره!
این یعنی ازادی حالا کسی یا حزبی یا دولتی از نوع پوشش خوشش نیاد اهمیتی نداره
سه‌شنبه 16 بهمن 1386

iroony - ایران - تهران
من با یه ترکی ای صحبت میکردم طرفداره حجاب بود اما میگفت حجاب زورکی نمیشه و اصلا اون حجاب ارزش نداره...وقتی عکس برخورد پلیس خدمت گذار!!!رو با بد حجابها(به زعم پلیس)نشونش دادم میگفت کجای اسلام چنین دستوری داده؟؟
سه‌شنبه 16 بهمن 1386

azi_joon - ایران - تهران
جالبه قبل از انتخابات تو ترکیه لاییکهااز این سیاه بازیها را انداختند ولی عاقبت همین اسلامگراها پیروز شدند.حتی اروپا و امریکا نیز ازشون حمایت کردن
سه‌شنبه 16 بهمن 1386

Neda.Dubai - امارات - دبی
(mantegh - ایران - تهران) کاملا با حرف ایشون موافقم.
چهار‌شنبه 17 بهمن 1386

arashk_fara - انگلیس - لندن
دمشون گرم به اینا میگن وطن پرست بهترینها حقشو
pria - ایران - تهران
من قول می دم یک روز حجاب تو ایران مثل سایر کشورها ازاد میشه چون تو ایران همه زورکی حجاب دارن مردم ما هیچی از ترکا کم ندارن
پنج‌شنبه 18 بهمن 1386

Iranlove - امریکا - رم
درود بر همه ایرانان ازاده و بشر دوست. تنها راه ازادی و برابر زنان مسلمان اگاهی دادن به انان از قوانین تبعیضی و ضد انسانی به ظاهر مسلمان است زنی که اجازه بدهد مردان برای دستو پا بستنش او را در پارچه پئچیده زنده به گور کنند هیچ از خود نمیداند. دادن ازادی برای پوشش بله ولی برای حجاب خیر. نباید ا زادی برای برده شدن زنان داد به نام قوانین اسلام. درود بر همه زنانی که برای اگاهی بقیه و ازادی و برابری خود تظاهرات کردند. به امیدازادی همه زنان مسلمان..
جمعه 19 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.