وحید هاشمیان : سابقه‌شان را کف دست‌شان می‌گذارم

وحید هاشمیان : سابقه‌شان را کف دست‌شان می‌گذارم

وحید هاشمیان با اشاره به انتخاب خاویر کلمنته به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران گفت: من شناختی از کلمنته ندارم اما تنها می‌دانم که او مربی تیم ملی اسپانیا، اتلتیکو بیلبائو و اتلتیکو مادرید بوده است. شناخت من از او در همین حد است. با این حال به غیر از نام مربی که باید بر روی تیم تاثیرگذار باشد تجربه، علم و دانش مربی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


هاشمیان درباره‌ی شروع رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به ایسنا گفت: فوتبال ملی ما در این چند ماهه به دلیل نداشتن رییس و شرایط نامساعد جوی با نوسان روبرو بود اما بازی مقابل تیم‌هایی مانند سوریه، امارات و کویت دیدارهای دشواری برای ما نیست اما این مساله دلیلی هم نمی‌شود که آنها بیایند و به راحتی به ما ببازند.

هاشمیان در پاسخ به این سوال که آیا برای نیامدن به تیم ملی در مرحله‌ی اول رقابت‌های مقدماتی جام جهانی همچنان مصر هستید؟ گفت: من هیچ وقت نگفتم که به تیم ملی نمی‌آیم. تنها گفتم به دلایلی که داشتم عنوان کردم که در دور اول نمی‌توانم در تیم ملی حضور داشته باشم. با این حال من به عنوان بازیکنی که سابقه‌ی 9 ساله در بوندسلیگا را دارد و ده سال هم هست که پیراهن تیم ملی را پوشیده‌ام می‌دانم که نمی‌توانم به عنوان یک بازیکن برای مربی زمان تعیین کنم و این به دور از اخلاق حرفه‌ای‌گری است. یک بازیکن هیچ گاه حق ندارد بگوید کی می‌آید و کی می‌رود. اما من به دلیل آن که سال آخر حضورم را در هانوفر پشت سر می‌گذارم با دبیر فدراسیون فوتبال صحبت کرده‌ام و دلایلم را گفتم و هیچ وقت بحث اختلاف وجود ندارد.


وی افزود: متاسفانه بعد از این که من صحبت‌هایم را در سایت شخصی‌ام گذاشتم و بعضی از روزنامه‌ها به صورت انتخابی این گفت‌وگو را گزینش کردند، صحبت‌ها علیه من شروع شد. خیلی‌ها گفتند وحید هاشمیان عرق و تعصب به تیم ملی ندارد اما متاسفانه ما خیلی زود مسایل را فراموش می‌کنیم. ای کاش کسانی که به من انگ بی‌تعصبی می‌زنند بازی تیم ملی مقابل قطر و ژاپن در رقابت‌های انتخابی جام جهانی و کره‌ی جنوبی در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا را فراموش نمی‌کردند. یک سری از افراد که خود را کارشناس می‌دانند و تا به حال هیچ کاری برای فوتبال ایران نکرده‌اند پس از صحبت‌های من کاسه‌ی داغ‌تر از آش شده‌اند.

هاشمیان ادامه داد: من همیشه برابر وجدانم راحت هستم چرا که به تیم ملی کمک کرده‌ام و هیچ وقت به صحبت‌های کارشناسانی که سابقه‌ی خوبی نداشته‌اند و هیچ کاری برای تیم ملی نکرده‌اند و همچنین برخی از روزنامه‌ها اهمیتی نمی‌دهم. من به عنوان یک ایرانی هر کاری از دستم برآید برای تیم ملی انجام داده و می‌دهم. باید قبول کنیم که بازیکن مانند ماشین و رباط نیست و همیشه نمی‌تواند عملکرد یکسانی داشته باشد.

مهاجم تیم ملی به انتقادهایی که از او شده اشاره کرد و گفت: من به شخصه با بازیکن سالاری مخالفم و هیچ گاه در تیم‌هایی که حضور داشته‌ام بی‌نظم نبوده‌ام و هیچ موقع هم از خط فکری خود جدا نشده‌ام و به راهم نیز ادامه می‌دهم. متاسفانه برخی‌ها که خودشان در تیم ملی سابقه‌ی بی‌نظمی‌های فراوانی دارند پس از صحبت‌های من درباره‌ی بازیکن سالاری صحبت کردند. اگر این بازیکنان که در تیم ملی جز بی‌نظمان بوده‌اند بخواهند به کارشان ادامه دهند سابقه‌شان را کف دست‌شان خواهم گذاشت.

وی افزود: هر چند که با روزنامه‌نگاران ارتباط خوبی ندارم اما برای آنها احترام قائلم. با این حال برخی از روزنامه‌نگاران که با بازیکنان رفت و آمد خانوادگی دارند در این چند ساله بازیکنان بی‌نظم تیم ملی را بازیکنانی با اخلاق و منظم به مردم نشان داده‌اند. اما من وقتی از "نبی" اجازه گرفتم که در این شرایط به تیم ملی نیایم به من انگ بی‌تعصبی زدند. 5 سال است که در تابستان درگیر مسابقات ملی هستم و هیچ استراحتی نداشته‌ام، به همین دلیل با دبیر فدراسیون صحبت کردم و او موافقت کرد که پس از پایان حضورم در هانوفر تابستان سال آینده را استراحت کنم. اگر این روزنامه‌ها توانستند با یکی از مربیان تیم ملی صحبت کنند و آنها از من یک نکته بی‌انضباطی در طول این ده سال بیان کنند همین حالا از فوتبال خداحافظی می‌کنم. شما نمی‌توانید حتی یک مورد بی‌انضباطی در اردوهای تیم ملی از من بیاورید که اگر این کار را انجام دهید همین حالا از فوتبال خداحافظی می‌کنم. من برای بازیکنان بی‌اخلاقی که در برخی از روزنامه‌ها بازیکنان با اخلاق جلوه داده می‌شوند، متاسفم.

مهاجم ایرانی تیم هانوفر در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره‌ی وضعیت خود در نیم فصل رقابت‌های بوندس‌لیگا گفت: امسال نحوه‌ی تمرینات‌مان با سا‌ل‌های گذشته متفاوت بود. در تعطیلات نیم فصل دویدن را تمرین کردیم و مربیان نیز ضربان قلب‌مان را ثبت کردند. یک هفته نیز در اسپانیا اردو زدیم و دو بازی دوستانه نیز در آنجا انجام دادیم. مانند بیشتر تیم‌های آلمانی در نیم فصل فشار زیادی بر روی‌مان ایجاد شد. اما مطمئنا با توجه به این که هفته‌ی آینده نیم فصل دوم آغاز می‌شود فشار تمرینات بر روی‌مان کمتر خواهد شد.

وی افزود: با این حال مربی تیم‌مان همچون نیم فصل اول بر استفاده از یک مهاجم که آن نیز "هاینکه" است اصرار دارد. اما من نیز ناامید نیستم و با تلاش تمرین می‌کنم که از کمترین فرصت بیشترین استفاده را ببرم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در نیم فصل پیشنهادی برای شما مطرح شده است یا خیر؟ گفت: در فصل نقل و انتقالات ژانویه دو پیشنهاد داشته‌ام اما با توجه به این که پانزدهم می رقابت‌های بوندسلیگا به پایان می‌رسد ترجیح دادم که در این چهار ماه آخر در هانوفر بمانم تا در آینده منتظر اتفاقات جدید باشم. برای انتخاب تیم جدیدم عجله‌ای ندارم.

هاشمیان در پایان به بازی دوستانه‌ی این تیم برابر تیم دسته دومی اونفهایم اشاره کرد و گفت: این آخرین بازی دوستانه‌ی ما پیش از شروع نیم فصل دوم بود و تیم ما با وجود این که بدنسازی را پشت سر گذاشته بسیار خوب بازی کرد. اونفهایم نیز با وجود این که تیم دسته دومی است بازی خوبی ارایه داد اما ما در نهایت توانستیم با نتیجه‌ی دو بر صفر این تیم را شکست دهیم که من نیز در بیست دقیقه‌ی پایانی برای تیم بازی کردم.

soheil 1pa - انگلیس - پلی موت
اقای هاشمیان از استراهت هرف می زند وقتی تیم ملی به مهاجم با تجربه ای مثل ایشان در این بهران مربی نیاز دارد
چهار‌شنبه 10 بهمن 1386

ilker - آلمان - مونیخ
وحید یک الگو برای ماست. یکسال در مونیخ با او بودیم. پسر اقا و با شخصیتی است .این وصله ها به او نمی خورد. او ایرانی است و عرق ملی دارد. مطمئن باشید.
چهار‌شنبه 10 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.