مرد مسلح پس از قتل دوستش به زندگی خود پایان داد

مرد مسلح پس از قتل دوستش به زندگی خود پایان داد
مردی میانسال پس از کشتن دوست خود با شلیک گلوله به زندگی اش پایان داد و اسرار این جنایت را سر به مهر باقی گذاشت.

به گزارش خبرنگار ما ساعت 18 روز یکشنبه مردی 44 ساله به نام نادر با همسرش تماس گرفت و از تصمیم جنون آمیزی که گرفته بود خبر داد. نادر به زنش گفت عباس مردی که از پیش با او اختلاف داشته را به دفترخانه اش کشانده است و می خواهد او را بکشد.

پس از این تماس همسر نادر هراسان و مضطرب بلافاصله برادر شوهرش را از جریان مطلع کرد و از او خواست هرچه سریع تر و پیش از آنکه فاجعه یی رخ دهد خودش را به دفترخانه یی واقع در جنت آباد برساند. دقایقی بعد هنگامی که برادر نادر در دفترخانه اسناد رسمی برادرش حاضر شد، نادر را دید که عباس را گروگان گرفته و با چاقو چند ضربه به وی وارد کرده بود. برادر نادر با دیدن این صحنه سعی کرد مرد 44 ساله را از پیشبرد تصمیم خونین اش منصرف کند اما نادر که به شدت خشمگین و عصبی بود با فریاد وی را هم تهدید کرد. برادر نادر که اوضاع را بحرانی تر از حد تصورش می دید از دفترخانه خارج شد تا ماموران پلیس را به کمک بطلبد.

لحظاتی بعد همسر عباس نیز سراسیمه خودش را به محل رساند اما پیش از آنکه بتواند چاره یی بیندیشد صدای شلیک یک گلوله در فضا طنین انداخت و زن میانسال و برادر نادر را در بهت و وحشت فرو برد.

عباس با همان یک گلوله که به نقطه حساس بدنش اصابت کرد، جان باخت و پس از آن ماموران کلانتری 138 با اعلام گزارش از سوی حاضران در محدوده جنایت به سرعت خودشان را به دفترخانه اسناد رسمی رساندند.

در حالی که عقربه های ساعت عدد 8 را نشان می داد ماموران کلانتری سعی کردند وارد قتلگاه شوند اما مرد مسلح با استفاده از در آکاردئونی راه ورود آنها را بست. نادر که قربانی اش را در یکی از اتاق های دفترخانه به قتل رسانده بود جسد را کشان کشان به سرسرای دفترش کشاند و با بازگذاشتن در چوبی ورودی موقعیتی را ایجاد کرد که به بیرون دید داشته باشد اما به خاطر قفل بودن حفاظ فلزی فردی نتواند وارد قربانگاه شود.

نادر در حالی که یک قبضه سلاح شکاری در دست داشت با فریادهای خود به ماموران کلانتری فهماند که هنوز سناریو اش به پایان نرسیده است و قصد داشت با گلوله یی دیگر به استقبال مرگ برود. با پیچیده تر شدن اوضاع بدون آنکه وقوع این حادثه به پلیس آگاهی تهران اطلاع داده و از روان شناسان متخصص درخواست امداد شود، ماموران سر کلانتری حوزه استحفاظی جنت آباد و محمدحسین شهریاری بازپرس ویژه قتل تهران نیز در ساعت 10 شب خود را به جنت آباد رساندند و تلاش کردند از طریق گفت وگو و مذاکره مرد خشمگین را آرام و وی را وادار به تسلیم کنند اما نادر به هیچ وجه حاضر نبود در آکاردئونی فلزی را بگشاید.

در حالی که مذاکره بازپرس شهریاری با مرد میانسال ادامه داشت و وی تلاش می کرد او را سرگرم کند گروهی از ماموران درصدد برآمدند از پشت ساختمان و با بریدن حفاظ پنجره وارد دفترخانه شوند و نادر را دستگیر کنند اما مرد مسلح بلافاصله از این ترفند مطلع و مانع ماموران شد. از آن به بعد تمامی اقدام های انجام شده برای ورود به قتلگاه بی ثمر ماند و نادر به طرز تعجب آوری از فعالیت های پنهانی پلیس مطلع می شد.

در نهایت ساعت 4 بامداد دیروز نادر ختم مذاکرات را اعلام کرد و به بازپرس شهریاری گفت می تواند با بازخوانی اطلاعات موجود در لپ تاپش به انگیزه قتل عباس پی ببرد. این مرد سپس به یکی از اتاق های دفترخانه رفت و لحظاتی بعد صدای شلیک گلوله پایان این ماجرای هولناک را تایید کرد.

پس از خودکشی مرد 44 ساله ماموران در آکاردئونی را شکستند و با حضور در دفترخانه متوجه شدند نادر بعد از رفتن به اتاق مرگ در تاریکی مطلق ابتدا کفش و جوراب خود را درآورده و روی زمین نشسته و سپس قنداق سلاح شکاری اش را روی زمین گذاشته و لوله آن را زیر گلویش قرار داده و با انگشت شست پا ماشه را چکانده است.

دقایقی بعد اجساد عباس - مقتول 46 ساله- و نادر به پزشکی قانونی فرستاده شد و ماموران با بازرسی دقیق دفترخانه اسناد رسمی متوجه شدند مرد مسلح از طریق چهار دوربین مداربسته محوطه بیرون را به صورت کامل زیرنظر داشته و به همین دلیل نیز از فعالیت های پنهانی آنها برای ورود به دفترخانه مطلع می شده است. این دوربین ها به گونه یی تعبیه شده بود که فقط یک نقطه کور داشت و از آن نقطه نیز ورود به قتلگاه غیرممکن بود.

ماموران در ادامه با بازجویی از اعضای خانواده قاتل و مقتول تلاش کردند به انگیزه های این جنایت جنون آمیز پی ببرند. آنان متوجه شدند نادر مبلغی پول در اختیار عباس که به ساختمان سازی اشتغال داشت قرار داده بود تا با آن پول برایش سرمایه گذاری کند و به احتمال زیاد اختلافات این دو در همان مبلغ پول ریشه دارد. از سویی سرنخ های دیگری به دست آمد که نشان می داد مبلغ مورد اختلاف سه میلیون تومان بوده است.

هر چند بیشتر شواهد گواهی می دهد اختلافات مالی سبب طراحی این سناریوی خونین شده است اما هم اکنون پلیس سعی دارد با کنکاش در رایانه شخصی نادر به اطلاعات بیشتری درباره این جنایت دست یابد. در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد سلاح شکاری نادر متعلق به خودش بوده و برای حمل آن مجوز داشته است.

اظهارات بازپرس ویژه قتل

محمدحسین شهریاری که از ساعت 22 یکشنبه تا 4 بامداد دیروز در مقابل دفترخانه رسمی حضور داشت و تلاش می کرد نادر را از خودکشی منصرف کند روز گذشته به خبرنگار ما گفت؛ نادر بسیار عصبی بود و با وجود اینکه بسیار تلاش کردیم او را به آرامش و حفظ خونسردی دعوت کنیم اما موفق به این کار نشدیم. در گفت وگوهایی که شخصاً با نادر داشتم او عباس را مردی مهدورالدم معرفی کرد، اما زمانی که خواستم تسلیم شود و این ادعایش را در دادگاه ثابت کند حاضر به این کار نشد.

بازپرس شهریاری افزود؛ چندین مرتبه من تلاش کردم با تکان دادن در آکاردئونی و ایجاد سر و صدا حواس نادر را پرت کنم تا ماموران از راهی دیگر وارد دفترخانه شوند، اما این اقدامات با توجه به وجود چهار دوربین مدار بسته بی نتیجه ماند و من حتی برای اینکه این مرد را تحت تاثیر قرار دهم به وی گفتم حاضر هستم همراهش کشته شوم و او می تواند مرا هم هدف گلوله قرار دهد اما نادر در برابر این حرف های من گفت هیچ گاه به سوی انسانی بی گناه شلیک نمی کند و عباس را هم فقط به این خاطر که به سزای عملش برساند کشته است اما هنوز علت واضح و دقیق اختلاف نادر با عباس مشخص نیست و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.
Sougand - ایران - طهران
خدایی نمیدونم چی به سر این ملت اومده.اعصابها همه خراب...فقط میتونم بگم >>>تسلیت
سه‌شنبه 9 بهمن 1386

آندرلاین - ایران - قزوین
..... تلاش کردند از طریق گفت وگو و مذاکره مرد خشمگین را آرام و وی را وادار به تسلیم کنند اما نادر به هیچ وجه حاضر نبود در آکاردئونی فلزی را بگشاید
این ، بخشی از متن بالا بود که آخر پاراگراف هفتم اومده. پس با این حساب، معلوم شد که چرا دیگه از مرد خشمگین خبری نیست و چشممون به نظرات جنجالیش روشن نمیشه. خدا رحتمش کنه. میدونستم یه روزی دست به چنین جنایت هولناکی میزنه.
چهار‌شنبه 10 بهمن 1386

رضا خوشبطن - ایران - تهران
آدم اگه قرار واسه 3میلیون تومان آدم بکشه همون بهتر که خودشم بمیره..تو ایران این اصلا پولی نیست اما بدست آوردنش غیر ممکنه خنده داره نه؟
چهار‌شنبه 10 بهمن 1386

arashk_fara - انگلیس - لندن
رضا جان ملت مادر زاد دزد و قاتل نیستن تو امریکا ادم میکشن بخاطر ازادی زیادی وتو ایران80٪ واسه پول .بجایی رسیدیم که عربها به ریشمون میخندن.
جمعه 12 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.