امتیاز ماهنامه زنان لغو شد

امتیاز ماهنامه زنان لغو شد

خبرگزاری های ایرانی از لغو امتیاز ماهنامه زنان به دستور هیات مرکزی نظارت بر مطبوعات خبر داده اند.
در طول 16 سال، 151 شماره از مجله زنان روی دکه روزنامه فروشی ها رفت

خبرگزاری های فارس و ایسنا به نقل از مقام آگاه و بدون ذکر نام و پست او، خبر داده اند که در جلسه روز دوشنبه هیات نظارت بر مطبوعات مجوز ماهنامه زنان به مدیرمسئولی شهلا شرکت را لغو کرده است.

این منابع، دلیل لغو مجوز ماهنامه زنان را "درج مطالب و اخبار به گونه ای که موجب سلب امنیت روانی جامعه می شد، به مخاطره انداختن سلامت روحی، فکری و روانی مخاطب و القای این که در جامعه امنیت وجود ندارد، و سیاه نمایی وضعیت زنان در جمهوری اسلامی" اعلام کرده اند.

خبرگزاری فارس که نخستین رسانه ای بود که این خبر را منتشر کرد، به نقل از مقام آگاه آورده است: "این ماهنامه به دلیل اخلال در حقوق عمومی و تضعیف نهادهای نظامی و انقلابی از جمله بسیج و ... به دلیل بی توجهی به تذکرات کتبی و شفاهی که پیش از این مکررا به مدیرمسئول نشریه در باب رعایت قانون مطبوعات و سایر مقررات و دستور‌العمل های مربوطه داده شده است، بنا به رای اعضای هیات، لغو مجوز شد."

شهلا شرکت، مدیرمسئول ماهنامه زنان، روز دوشنبه در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی گفت این حکم هنوز به او ابلاغ نشده و او و همکارانش در مجله زنان به کار خود ادامه می دهند.

فریده غیرت، وکیل خانم شرکت نیز به بخش فارسی بی بی سی گفت در یک سال گذشته که وکالت مدیرمسئول ماهنامه زنان را برعهده داشته، هیچ گونه شکایتی از شخصیت های حقیقی یا حقوقی دریافت نکرده است.

آخرین بازمانده دهه 70

 در نیمه اول دهه 70، مجله زنان در کنار نشریاتی چون کیان، آدینه، پیام امروز، ایران فردا، دنیای سخن و جامعه سالم از نشریات جریان روشنفکری ایران به شمار می رفت.
 

ماهنامه زنان یکی از قدیمی ترین نشریات غیردولتی ایرانی است که به طور تخصصی به مسائل مربوط به زنان در جامعه ایران می پردازد.

ماهنامه زنان شانزده سال پیش و در بهمن ماه 1370 نخستین شماره خود را منتشر کرد و تا هنگام لغو مجوز 151 شماره از این مجله به روی دکه روزنامه فروشی ها رفته بود.

در نیمه اول دهه 70، مجله زنان در کنار نشریاتی چون کیان، آدینه، پیام امروز، ایران فردا، دنیای سخن و جامعه سالم از نشریات جریان روشنفکری ایران به شمار می رفت.

در شرایطی که "فمینیسم" در ایران بار منفی دارد و حتی در بعضی از آیین نامه های دولتی نیز رواج آن نهی شده است، مسئولان ماهنامه زنان این مجله را "تنها ماهنامه فمینیستی ایران" می خواندند.

مجله زنان با اینکه مجله ای سیاسی نبود، اما در آرایش نیروهای سیاسی ایران به نیروهای اصلاح طلب گرایش داشت.

شهلا شرکت، مدیرمسئول این ماهنامه، در دورانی که سید محمد خاتمی ریاست موسسه کیهان را برعهده داشت، مسئول انتشار مجله "زن روز" در موسسه کیهان بود.

ماهنامه زنان از معدود نشریات نزدیک به گروه های اصلاح طلب بود که از موج توقیف نشریات در سال 1379 جان سالم به در برد و توانست حدود هفت سال دیگر به حیات خود ادامه دهد.

در ماه های اخیر روزنامه های شرق و هم میهن و فصلنامه مدرسه نیز با حکم هیات نظارت از ادامه انتشار بازمانده اند. مجوز روزنامه آریا نیز پیش از انتشار لغو شد.

parviz1 - انگلستان - کترینگ
این هم دمکراسی !!وقتی صحبت از زنان ایرانی میشه دروغهایی میگن که به مرغ پخته سر سفره بگی از خنده خودشو خراب میکنه.در سخنرانی دکتر بیسواد شنیدم که میگفت برایمان ازادی زنان ایرانی از نظر فرهنگی و از نظر اجتماعی بسیار مهم است و زنان ما از ازادی کامل بر خوردارند !ما هر چه دیدیم یا باچماق و حمله و بی احترامی و یا زندان و حتی تجاوز و کشتن بیرحمانه و سپس هم ماله مالی بود.این هم از نظر فرهنگی .یک مجله داشتن ان هم درشو تخته کردن و اگر بانوان اعتراضی کنند هم زندان و باز امنیت اجتماعی.شرم که نمیکنید دروغگوهای ........
سه‌شنبه 9 بهمن 1386

mah1 - ایران - تهران
اینها همه نشون دهنده نبودن دموکراسی و ازدایه بیانه! که البته مثل روز روشن بود. امیدوارم روزی مردم ایران از این قفسه پوسیدهو زشت ازاد بشن.
سه‌شنبه 9 بهمن 1386

hussain - بریتانیا - لندن
ببینم اگه یکی بخواد یه نشریه ازاد تو امریکا بزنه مراحلش چجوریه؟! قوانینش چیه؟ اگه بخوای مطرح کنی 11 سپتامبر اینساید جاب بود چیکارت می کنن؟
سه‌شنبه 9 بهمن 1386

hussain - بریتانیا - لندن
اقا پرویز٬ ظاهرا شما تو ایران زن طلاق ندادی که بدونی مرد ایرانی چقدر بدبخت شده از بس قانون به نفع زنان نوشتن... خوش به حالت خونه تو از دست ندادی چون بعد از یه عمر تحمل بالاخره مجبور شدی یه بار به زنت بگی بالای چشت ابرو ... اگه مردها هم یه مجله داشتن شاید برا ما هم چهار تا قانون می زاشتن که اینقدر فلک زده نبودیم... مهریه عندالمطالبه٬ نفقه٬ حق حظانت مطلق کودک تا 7 سالگی٬ حق مسکن٬ 15 بند برای اجازه طلاق که برای همه افراد جامعه یکی گذاشتن٬ نصف اموال مرد٬ نفقه طلاق٬ غیرو و غیره... مرد ایرانی بدبخت ترین مرد تو دنیاست توصیه من به آقایون که تو ایران زن نگیرین... خارج زن بگیرین که اگه طلاق گرفتین نصف اموالش رو بهتون بدن
سه‌شنبه 9 بهمن 1386

arashk_fara - انگلیس - لندن
مسیح به بابات بگو نکنه این کارارو بابا محمود میگن
پنج‌شنبه 11 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.