اختری :جایی که حجاب اجباری نیست ۷۰درصد زنان حجاب اختیاری انتخاب کرده‌اند

اختری : در کشورهایی که حجاب اجباری نیست بیش از 70درصد زنان حجاب را به‌صورت اختیاری انتخاب کرده‌اند

فرهنگ‌سازی عقلانی و مکتبی حجاب نیازمند حضور زنان فرهیخته و شخصیت‌های علمی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش سرویس دین و اندیشه خبرگزاری انتخاب و  به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره ملی دانشجویان «دختران آفتاب»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدحسن اختری» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دیدار با اعضای شورای مرکزی این جشنواره با بیان این مطلب و با استناد به روایتی از حضرت امام رضا(ع) گفت: خداوند آنچه برای بشر مفید بوده است را دستور داده و آنچه به ضرر انسان‌هاست منع کرده است و این یک معیار دقیق و عمیق و در عین حال جهان‌شمول برای انسان‌هاست و به همه اعمالشان تسری پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام و سایر ادیان آسمانی از سوی خداوند برای مصلحت انسان وضع شده‌اند، اظهار کرد: این وظیفه ماست که فرهنگ حجاب را به‌صورت ریشه‌دار در بین زن و مرد در سطح جامعه نهادینه کنیم.

اختری مشکل حجاب را در سه عنوان کلی برشمرد و افزود: عدم معرفی حجاب به‌طور صحیح و حقیقی موجب شده بسیاری از زنان باحجاب نیز حقیقت و ارزش حجاب را درک نکنند و تنها به دلیل رسم خانواده خود را ملزم به رعایت حجاب کنند.
وی افزود: مسأله دوم استفاده ابزاری از زن توسط افراد سودجوست همانگونه که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشته‌اند برخی افراد می‌خواهند از زن برای منافع اقتصادی‌شان سوءاستفاده کنند و چون حجاب برخلاف مصلحت آنهاست، با آن مقابله می‌کنند.

اختری در ادامه گفت: مسأله سوم شهوت‌رانان و قدرت‌رانان هستند که به‌دلیل منفعت شخصی و بی‌قیدوبندی با حجاب و هرگونه محدودیتی که از خواسته‌ای انسانی‌شان جلوگیری کند، مخالفت می‌کنند و اگر ما با این سه مسأله مبارزه کنیم می‌توانیم فرهنگ حجاب را به‌صورت عقلانی و مکتبی گسترش دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به وضعیت حجاب در سایر کشورهای جهانی تصریح کرد: در کشورهایی که حجاب اجباری نیست بیش از 70درصد زنان حجاب را به‌صورت اختیاری انتخاب کرده‌اند و چون خودشان آن را برگزیده‌اند وضعیت و معضلات بدحجابی کشور ما را ندارند همانطور که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بسیاری از زنان و دختران که حجاب را اختیاری برگزیده بودند آنقدر محکم و استوار به این مسأله پای‌بند بودند که کسی قدرت مقابله با آنها را نداشت.

وی همچنین ورود زنان با شخصیت علمی به عرصه اجتماع و نمایش چهره‌های ممتاز و فرهیخته زن را در حال حاضر بیش از هر چیز برای فرهنگ‌سازی در این عرصه مؤثر دانست و یادآوری کرد: امروز باید زمینه را برای اظهار نظر شخصیت‌های بارز زنان در میان افراد جامعه فراهم کنیم تا بتوانیم در محیط‌های دانشگاهی به‌صورت اصولی ثابت کنیم که حجاب موجب تحقیر موقعیت زن و مانع پیشرفت و ترقی او در مسئولیت‌های جامعه نخواهد شد.

artiman - ایران - تهران
اره جون خودت. من نمیونم اینا این امار هارو از کجاشون در میارن.این کشورها کجای گیتی هستند. شایدم از این کهکشان خارج باشند.چون رمی این زمین که قطعا نیستند جز ایران که واقعا بدون هیچ زوری مردم به حکومت زورکی فشار اوردند تا سر زنشون حجاب بزاره.


دوشنبه 8 بهمن 1386

arashk_fara - انگلیس - لندن
مامان بزرگم خدا بیاورزتش می گفت یه دفه به زور روسری از سرمون در اوردن.حالا به زور سرمون می کنن شدیم عروسک اینا
دوشنبه 8 بهمن 1386

neogold - پرشیا - تهران
آخه میدنی چیه نزدیک انتخابات شده اینا هم به تکاپو افتادن که نکنه مردم رای ندن ولی ناراحت نباشین سر مردم هر بلایی بیارین اینا بازن رای میدن خلایق هر چه لایق
دوشنبه 8 بهمن 1386

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
خوب حضرت آقا شما هم که انشاالله ریگی به کفش ندارید آ» را اختیاری کنید تا حداقل هفتاد درصد زنان ایرانی نیز از فواید حجاب درست و حسابی لبریز شوند.
دوشنبه 8 بهمن 1386

payamak - انگلستان - منچستر
پس چرا تو ایران هفتاد درصد میخوان بی حجاب باشند
دوشنبه 8 بهمن 1386

mojuniha - ژاپن - ****
پرشیا جان راست میگویی. باز نزدیک انتخابات شد و بحث ازادی فردی و دولت کارهای مهمتر داره و ووو..
اما جناب اختری ان چهار پایی که فکر میکنی خودتی . ما 28 ساله میگیم هیچ کاری با اجبار درست نمیشه . حالا شما نزدیک انتخابات یادت افتاده و بعد از انتخابات هم یادت میره. این راهی که تو میروی قبلا توسط رییس جمهورتون رفته شده .یک کلک دیگه سوار کن.
ضمنا زیاد زور نزنید چون شب جمعه امام زمان اسامی رو امضا کرده و صندلی ها رزرو شده و مردم هم در روز انتصابات از خانه بیرون نمیان و خودشون رو مسخره شما نمیکنن.
سه‌شنبه 9 بهمن 1386

shekamo - نورو/ - اوسلو
امارتو ن مثل انتخابات تون دمکرات و درست هست
اقا این چادر من کو
سه‌شنبه 9 بهمن 1386

masoumeh - ایران - تهران
کاش کشور ماهم مثل ترکیه.مالزی.اندونزی....اسلام واقعی داشتند نه اینجوری البته به نظر من منظورش این بوده که 70رصد زنهایی که حجاب دارند از روی اختیار و30درصد اجباری.البته اگر بدحجاب ها تو امار باحجاب ها قرار نگیرن.
سه‌شنبه 9 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.