مرگ تنها سرباز آلمانی بازمانده از جنگ جهانی اول

مرگ تنها سرباز آلمانی بازمانده از جنگ جهانی اول

رسانه های آلمان توجه چندانی به خبر درگذشت اریش کستنر نکردند
آخرین سرباز در قید حیات آلمانی که در جنگ جهانی اول شرکت کرده بود، در 107 سالگی درگذشته است.

اریش کستنر که در هیجده سالگی به جبهه غرب، اعزام شده ولی تنها چهار ماه در ارتش خدمت کرده بود، در یک خانه سالمندان در شهر کلن در غرب آلمان درگذشت.

مرگ اریش کستنر در تاریخ اول ژانویه اتفاق افتاد ولی از آنجا که آلمان کشوری است که اطلاعات وسوابق سربازان خود را نگاهداری نمی کند، به مرگ او عمدتاً توجهی نشد در حالی که یکشنبه گذشته، مرگ لوئی دو کازناو، دومین سرباز در قید حیات فرانسوی که در جنگ جهانی اول شرکت کرده بود، به صورت خبری جهانی درآمد.

از آنجا که در آلمان سرافکندگی از نسل کشی در دوره آلمان نازی و نیز خاطرات دو جنگ جهانی هنوز احساس می شود، دو نشریه آلمانی هم که خبر درگذشت اریش کستنر را چاپ کرده بودند، بیشتر به موضوع روحیه ملی آلمانی ها پرداخته بودند.

هفته نامه آلمانی اشپیگل در این مورد نوشت: "اگر شخصی در دائرة المعارف اینترنتی ویکیپدیا خبر درگذشت اریش کستنر را نخوانده بود شاید هیچوقت مردم آلمان از این موضوع باخبر نمی شدند".

روزنامه آلمانی دی ولت هم در ارتباط با همین موضوع نوشت: "بازندگان همواره سعی می کنند با احساس ترحم به خودشان و نفی آنچه اتقاق افتاده، خود را تسکین دهند و از آلام خود بکاهند".

اریش کیستنر در سال 1900 متولد شد و در سال 1918 به ارتش آلمان پیوست.

در سال 1939 مجدداً به خدمت در ارتش بازگشت و در جریان جنگ جهانی دوم، عمدتاً به عنوان افسر تدارکاتی زمینی، در فرانسه خدمت کرد.

اریش کستنر پس از جنگ جهانی دوم به عنوان قاضی در هانوور سرگرم کار شد.

arashk_fara - انگلیس - لندن
خدا بیامورزتش.چه جونی داشته تا حالا زنده مونده
دوشنبه 8 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.