عقب نشینی مصر از تلاش برای بازگرداندن فلسطینی ها

عقب نشینی مصر از تلاش برای بازگرداندن فلسطینی ها

مصر خود را برای چهارمین روز مقابله با فلسطینی هایی که در جستجوی سوخت و غذا از مرز غزه وارد آن کشور شده و می شوند، آماده می کند.
پلیس مصر تلاش کرده بود مانع از ورود فلسطینی های بیشتر شود

اما نیروهای امنیتی مصر پس از ناکامی در بستن مجدد منطقه مرزی رفح از آن عقب نشینی کرده و اکنون به نظر می رسد که فلسطینی ها به راحتی به مصر می روند و به غزه برمی گردند.

این فلسطینی ها در پی محاصره غزه توسط اسرائیل، در جستجوی مایحتاج اولیه حصارهای مرز رفح را در هم شکستند و وارد مصر شدند.

پلیس مصر روز جمعه پس از درگیری های خشونت بار با اهالی غزه از این بخش عقب نشینی کرد. برخی از این اهالی برای تخریب بخشی از حصار جدید مرزی، از بولدوزر استفاده کرده بودند.

ایان پنل، خبرنگار بی بی سی که به گذرگاه مرزی رفح رفته، گفته است کوتاهی مصر در برقراری آرامش در منطقه مرزی یک عقب نشینی است که برای دولت این کشور موجب سرافکندگی است.

به گفته خبرنگار بی بی سی اکنون مصر ناچار است به این موضوع فکر کند که آیا باید با جنبش حماس مذاکره کند یا نه. مصر قبلا مذاکره با حماس را رد کرده بود.

حسنی مبارک، رییس جمهور مصر از اقدام اسرائیل در محاصره غزه انتقاد کرده است.

ناکامی شورای امنیت در صدور قطعنامه

در همین حال اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نتوانسته اند بر سر قطعنامه ای به توافق برسند که در آن از اسرائیل خواسته شده به محاصره غزه پایان دهد و از فلسطینی ها نیز خواسته شده به حملات موشکی خود به شهرهای اسرائیلی پایان دهند.

سازمان ملل متحد می گوید دست کم 700 هزار فلسطینی یعنی نزدیک به نصف جمعیت غزه، برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود وارد خاک مصر شده اند.

خیابان اصلی این منطقه به صورت بازار بزرگی درآمده است که در آن همه چیز از جمله مواد سوختی، احشام زنده و سیگار به فروش می رسد.

اسرائیل که نگران قاچاق اسلحه به داخل نوار غزه است از مصر خواسته هرچه زودتر گذرگاه مرزی را مسدود کند.

جمعیت غزه حدود یک و نیم میلیون نفر است که همگی این افراد در محدوده ای زندگی می کنند که طول آن چهل کیلومتر و عرض آن ده کیلومتر است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.