یک پرونده، ۳ دادگاه و ۳ بار حکم اعدام

یک پرونده، 3 دادگاه و 3 بار حکم اعدام

قضات دادگاه کیفری استان تهران برای سومین بار حکم به قصاص نفس جوانی دادند که سال 82 طی نزاعی خونین دوستش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود.

به گزارش خبرنگار ما، عصر دهم دی ماه سال 82  جوان 20 ساله ای به نام «ابراهیم» در درگیری با دوستش مورد اصابت 5 ضربه چاقو قرار گرفت و در بیمارستانی واقع در اسلامشهر جان سپرد.

با مرگ نامبرده، «سیاوش» عامل جنایت که پس از ارتکاب قتل متواری شده بود تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا اینکه یک سال بعد هنگامی که قصد داشت با دختر مورد علاقه اش در شهرستان اصفهان ازدواج کند، شناسایی و دستگیر شد.با صدورقرارمجرمیت علیه «سیاوش» از سوی دادسرای عمومی و انقلاب «اسلامشهر» وی اوایل اردیبهشت سال 84 در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران تحت محاکمه قضایی قرار گرفت و ضمن اعتراف به جرم خود ادعا کرد، ابراهیم را در دفاع از جان خود به قتل رسانده است و می تواند برای اثبات ادعایش شاهدی را به دادگاه معرفی کند.

این متهم 22 ساله در خصوص علت درگیری خود با مقتول در آن جلسه به هیأت قضایی گفت: روز قبل از حادثه مرحوم موتورسیکلتش را جلوی خانه ما پارک کرده بود و من به شوخی با پای راستم ضربه ای به آن زدم. این کارم باعث ناراحتی ابراهیم شد و به مشاجره لفظی با من پرداخت، اما با وساطت اطرافیان موضوع بدون هیچ درگیری فیزیکی پایان یافت تا اینکه فردای آن، هنگامی که مقابل خانه مان ایستاده بودم، وی به محض دیدنم با چاقو به طرفم حمله کرد و با آن ضربه ای به کتفم زد. بنابراین وقتی دیدم قصد جانم را کرده است به دفاع از خود پرداختم و با چاقو چند ضربه به کتف، پشت و پهلویش زدم.

بر پایه این گزارش، در پی دفاعیات متهم پنج قاضی شعبه 71 جلسه شور تشکیل دادند و با اکثریت آرا وی را به قصاص نفس محکوم کردند که رأی صادره از سوی سیاوش و وکیل مدافع او مورد اعتراض قرار گرفت.

این گزارش حاکی است، از سوی دیگر قضات دیوان عالی کشور پس از بررسی پرونده اعتراض متهم را وارد دانستند و با ارجاع پرونده به شعبه 71 کیفری خواستار احضار شاهد حادثه و اخذ اظهارات وی شدند.

بدین ترتیب، متهم برای دومین بار در هشتم مهرماه سال گذشته در حالی که تنها شاهد احضار شده به دادگاه از حضور در محکمه خودداری کرده بود. مورد محاکمه قرار گرفت و هیأت قضایی شعبه یاد شده بار دیگر با اکثریت، رأی به قصاص سیاوش دادند.با اعتراض متهم و وکیل مدافعش به رأی صادره پرونده این جوان 22 ساله پس از ارجاع به دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و این بار با به وجود آمدن شبهه دفاع مشروع، قضات دیوان خواستار رسیدگی مجدد پرونده شدند.

صبح دیروز قاضی عزیزمحمدی ریاست شعبه 71 به همراه چهار قاضی مستشار دادگاه کیفری به سومین جلسه رسیدگی جنایت اسلامشهر رسمیت بخشید.

در ابتدای این جلسه دلداری، نماینده دادستان با تأکید بر تقاضای قبلی اش خواستار قصاص متهم شد.

سپس متهم در برابر هیأت قضایی ایستاد و گفت: تمام حرفهایم را قبلاً گفتم و حرف جدیدی برای گفتن ندارم.

پس از آن هیأت قضایی وارد شور شدند و با اصرار بر حکم قبلی شان برای سومین بار رأی به قصاص نفس متهم دادند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.