قهرمان پاورلیفتینگ، عامل دستبرد به خانه مرد ثروتمند

قهرمان پاورلیفتینگ، عامل دستبرد به خانه مرد ثروتمند
قهرمان سابق پاورلیفتینگ که پس از سرقت مسلحانه از خانه صاحبکار همسرش قصد داشت اسناد مسروقه را به فروش برساند با تلاش کارآگاهان پلیس به دام افتاد.

به گزارش خبرنگار ما ساعت 11 صبح سه شنبه 20 آذر ماه امسال مردی در تماس با مرکز فوریت های پلیسی از به سرقت رفتن اموالش توسط مردی مسلح خبر داد و با اعلام خبر ماموران برای بررسی موضوع به خانه شاکی در خیابان ترکمنستان مراجعه کردند.

بررسی اولیه

با حضور ماموران در محل، شاکی و خدمتکارش تحت بازجویی قرار گرفتند و ایرج - مرد صاحبخانه - در توضیح ماجرا به ماموران گفت؛ من و سحر خدمتکارم در خانه بودیم که ناگهان مردی درشت هیکل که کلتی کمری در دست داشت وارد منزل شد. من که از دیدن مرد جوان شوکه شده بودم سعی کردم با وی مقابله کنم اما او مرا مورد ضرب و جرح قرار داد و دست هایم را با طنابی بست. پس از آن دست سحر را هم بست و به سراغ اتاق من رفت و بعد از برداشتن اسناد و مدارک و مبلغی پول از خانه خارج شد.

پس از پرس وجو از شاکی 54 ساله، خدمتکار وی تحت بازجویی قرار گرفت. دختر 23 ساله نیز در تحقیقات مدعی شد مرد ناشناس پس از ورود به خانه وی را نیز مجروح کرده و پس از بستن دست های او و صاحبکارش از محل گریخته است.

پس از انجام تحقیقات اولیه توسط ماموران کلانتری 104 عباس آباد پرونده برای رسیدگی به دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد و بازپرس محمد توکلی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران را مامور رسیدگی به این پرونده کرد.

نخستین مظنون

در ادامه تلاش ماموران برای دستگیری سارق مسلح، شاکی و خدمتکارش برای چهره نگاری متهم و تحقیقات تکمیلی به اداره یکم پلیس آگاهی فراخوانده شدند اما فقط مرد شاکی برای ادای توضیحات مراجعه کرد و مدعی شد که خدمتکارش به خاطر آسیب روحی - روانی که در پی این ماجرا به وی تحمیل شده از آمدن به مقر پلیس آگاهی امتناع کرده است.

در این میان حضور نیافتن سحر برای انجام تحقیقات ظن ماموران را برانگیخت و کارآگاهان را بر آن داشت تا بخشی از تحقیقات خود را بر سوابق این زن جوان متمرکز کنند. آنان در بدو امر از ایرج خواستند تمام اطلاعاتی را که در خصوص خدمتکار خود دارد در اختیار آنان قرار دهد تا آنها بتوانند احتمال ارتباط احتمالی سحر با این سرقت مسلحانه را بررسی کنند.

یک روز بعد زمانی که ماموران با دریافت حکم قضایی از بازپرس پرونده برای دستگیری سحر به خانه ایرج مراجعه کردند، متوجه شدند شب قبل، پس از آنکه ایرج وی را از ظن ماموران به او مطلع کرده، خانه را ترک کرده است.

با فرار سحر ظن کارآگاهان تقویت و تلاش برای یافتن این خدمتکار جوان وارد مرحله تازه یی شد. با آغاز ردیابی ماموران برای شناسایی محل اختفای وی سرانجام خانه مادر سحر در جنت آباد شناسایی شد و پس از 48 ساعت تحت مراقبت قرار دادن محل، ساعت 5 بعد از ظهر یکشنبه 30 دی ماه، زمانی که وی همراه مرد جوانی قصد داشت از منزل خارج شود توسط ماموران دستگیر و برای بازجویی به پلیس آگاهی تهران منتقل شد.

اعتراف متهمان

روز گذشته با انتقال سحر و مرد همراهش به دادسرای امور جنایی تهران بازپرس توکلی این دو را که زن و شوهر هستند تحت بازجویی قرار داد. مرد 31 ساله به نام عباس در توضیح ماجرا گفت؛ من و سحر از دو ماه پیش با هم عقد کرده بودیم و او به من گفته بود در شرکتی منشی است. اما یک روز به من گفت در خانه مردی ثروتمند و تنها خدمتکار است و با طراحی یک نقشه حساب شده می توانیم اسناد مربوط به املاک وی را سرقت و با فروش آنها مخارج ازدواج و ماه عسل مان را تهیه کنیم. من هم قبول کردم و قرار شد برنامه را در زمان مقرر انجام دهیم. اما من با توجه به اینکه زمانی قهرمان پاورلیفتینگ بودم روحیه ام با آزار رساندن به فردی بی دفاع سازگار نبود و برای اینکه آن روز بتوانم این سرقت مسلحانه را انجام دهم تصمیم گرفتم مقداری ماده مخدر شیشه مصرف کنم. پس از آن سرقت را انجام دادم.

سحر نیز در اعترافات خود به بازپرس توکلی گفت؛ من پس از طراحی نقشه سرقت با عباس قرار گذاشتم در زمانی که از قبل مشخص کرده بودیم در آپارتمان را باز بگذارم تا او بتواند به راحتی وارد خانه شود و سرقت را انجام دهد. من هیچ گاه گمان نمی کردم گیر بیفتیم اما پس از سرقت آنقدر ترسیده بودم که نتوانستم به اداره پلیس مراجعه کنم.

در حال حاضر تحقیقات قضایی پیرامون این پرونده در دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.