عملیات ویژه برای دستگیری قاتل منشی مطب های دندانپزشکی

عملیات ویژه برای دستگیری قاتل منشی مطب های دندانپزشکی
عملیات گسترده پلیس آگاهی برای دستگیری مردی که نقشه قتل سریالی منشی مطب های دندانپزشکی را طراحی کرده بود، مانع افزوده شدن تعداد قربانیان وی شد. این مرد 33 ساله هم اکنون ارتکاب دو جنایت را گردن گرفته است و تحقیقات از وی ادامه دارد.

اولین قتل

به گزارش خبرنگار ما روز 10 مردادماه سال گذشته کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تبریز از وقوع قتلی در یک مطب دندانپزشکی مطلع شدند و پس از حضور در محل جسد دختری 19 ساله را مشاهده کردند که با روپوش مخصوص خودش خفه شده بود. تحقیقات اولیه مشخص کرد مقتول که از چندی قبل به عنوان منشی در این مطب کار می کرده در ساعات پایانی کار و زمانی مورد هجوم فرد یا افراد ناشناس قرار گرفته است که پزشک و بیماران در آنجا حضور نداشتند.کارآگاهان در ادامه با بازرسی از مطب دندانپزشکی بر این فرضیه مهر تایید زدند که قاتل یا قاتلان با انگیزه سرقت دست به این جنایت زده اند چرا که جواهرات دختر جوان و پول نقد موجود در مطب به یغما رفته بود.

پس از بررسی های مقدماتی پیکر دختر 19 ساله به پزشکی قانونی سپرده شد و کارآگاهان به تحقیقات خود برای شناسایی قاتل یا قاتلان وی ادامه دادند.

دومین جنایت

20 روز پس از این جنایت، پلیس در جریان قتل دختر جوان دیگری قرار گرفت که او نیز به عنوان منشی در یک مطب دندانپزشکی کار می کرد. این بار نیز قربانی در ساعت پایانی کار مطب با استفاده از شیء نرم و قابل انعطافی به کام مرگ کشانده شده بود و عامل یا عاملان جنایت اقدام به سرقت کرده بودند.تشابه نحوه وقوع دو جنایت و تکرار انگیزه سرقت در قتل دو دختر جوان کارآگاهان را به این نتیجه رساند که جانی یا جانیان هر دو پرونده یک گروه هستند و احتمال دارد برای به دست آوردن پول بیشتر نقشه های مرگبارشان را بار دیگر به اجرا بگذارند. در حالی که بیم وقوع قتل های سریالی در تبریز شدت یافته بود، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام عملیات گسترده تحقیقاتی نام 90 مجرم سابقه دار را که می توانستند در ردیف مظنونان قرار گیرند از بایگانی استخراج کردند و ضمن تشکیل چندین تیم ویژه تمامی این 90 مرد پیشینه دار را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

نجات یافتگان

در حالی که کاوش های گسترده پلیس برای یافتن مدرک هایی که به دستگیری قاتل اصلی بینجامد ادامه داشت، کارآگاهان از وقوع حادثه یی مشابه مطلع شدند اما این بار منشی مطب دندانپزشکی از مرگ گریخته بود. این دختر جوان پس از دعوت به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و گفت؛ آخر شب بود و به غیر از من هیچ کس در مطب حضور نداشت. ناگهان مردی وارد شد و با تهدید به سویم حمله کرد. او قصد داشت با شیئی مانند کابل مرا خفه کند. او گلوی مرا آنقدر فشار داد تا از حال رفتم پس از آن وجوه نقد را برداشت و فرار کرد ولی من با زحمت خودم را نجات دادم.در حالی که اظهارات این دختر جوان سرنخ های مهمی را در اختیار پلیس قرار داده و مشخص کرده بود که عامل این حوادث فقط یک نفر است به فاصله 20 روز از دومین جنایت بار دیگر جانی فراری وارد یک مطب دندانپزشکی شد و ضمن تلاش برای خفه کردن و کشتن منشی جوان آن طلا و جواهرات و پول های نقد را به یغما برد. اما این بار نیز دختر منشی تسلیم مرگ نشده بود. دومین نجا ت یافته نیز در بازجویی ها اظهارات دختر قبلی را تکرار کرد و کارآگاهان را به این یقین رساند که اگر هرچه سریع تر سارق جنایتکار شناسایی و دستگیر نشود به تعداد قربانیان وی افزوده خواهد شد.در این میان تیم های ویژه یی که برای پیگیری قاتل در مطب های دندانپزشکی تشکیل شده بود به صورت مرتب اطلاعات به دست آمده از 90 مظنون را با یکدیگر مبادله می کردند و نتیجه تحقیقات آنان سبب شد از 84 نفر از افراد زیر نظر گرفته شده رفع اتهام و ثابت شود که آنها در این جنایات نقشی نداشته اند.

با تمرکز تفحص های پلیسی پیرامون شش مظنون باقیمانده، کارآگاهان فرصت مناسبی پیدا کردند تا قاتل اصلی را به تله بیندازند. آنان به تحقیقات مخفیانه خود ادامه دادند و این شش تن را زیر نظر گرفتند تا اینکه نام چهار نفر دیگر از آنان از این گردونه خارج شد. با باقی ماندن نام دو نفر در فهرست سیاه کارآگاهان متوجه شدند یکی از آنان که جوانی 33 ساله به نام جواد م. است چندی قبل به جرم سرقت دستگیر و روانه زندان شده است.

به این ترتیب جواد از زندان به پلیس آگاهی انتقال یافت و تحت بازجویی قرار گرفت اما زیر بار اتهام قتل نرفت و مصرانه بر بی اطلاعی اش از این جنایات صحه گذاشت. به رغم انکارهای جواد کارآگاهان تدبیر تازه یی اندیشیدند و تصمیم گرفتند دو دختر نجات یافته را با مظنون 33 ساله رودررو کنند. در این مواجهه حضوری هر دو نجات یافته تصدیق کردند جواد همان سارق جنایتکار است. این جوان سابقه دار که دیگر راهی برای کتمان حقیقت نداشت به جرم خود اعتراف کرد و گفت؛ من پس از شناسایی مطب های دندانپزشکی، زمانی که از خلوت بودن آنها مطمئن می شدم داخل می رفتم و با یورش به منشی ها نقشه سرقت را عملی می کردم.وی درباره دلیل کشتن دو منشی و تلاش برای قتل دو تن دیگر گفت؛ اگر منشی ها زنده می ماندند با اطلاعاتی که به پلیس می دادند خیلی سریع دستگیر می شدم به این خاطر نیز آنان را با دستمال، روپوش یا کابل خفه می کردم.

سرهنگ مجتبی امانی رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی درباره این پرونده به خبرنگار ما گفت؛ پس از وقوع دومین قتل بلافاصله جلسه هایی را با تمامی عوامل انتظامی و قضات تبریز برگزار کردیم تا راهکارهای شناسایی قاتل را پیدا کنیم و در این مدت ده ها تیم عملیاتی مظنونان شناسایی شده را زیر نظر داشتند تا اینکه بالاخره به دستگیری قاتل منجر شد.

وی افزود؛ جواد پنج مورد سابقه کیفری دارد و به هروئین معتاد است و صرفاً با انگیزه سرقت دست به این دو قتل زده است.
بابک - ایران - سبزوار
انشااله عوامل قضایی به توانند ریشه ای با این جنایتکاران برخورد نمایند در این مورد هم از انها تشکر می کنم
دوشنبه 1 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.