نوشیدن قهوه خطر سقط جنین را افزایش می دهد

نوشیدن قهوه خطر سقط جنین را افزایش می دهد

در بریتانیا به زنان باردار هشدار داده شده که از نوشیدن بیش از سه فنجان قهوه در روز اجتناب کنند.
میزان کافئین به نوع قهوه و نحوه آماده کردن آن بستگی دارد

بنا به تحقیقی جدید در آمریکا خطر سقط جنین در زنان بارداری که در روز بیش از دو فنجان قهوه می نوشند، بیست و پنج درصد افزایش می یابد. این در حالی است که خطر سقط جنین در زنان بارداری که مواد خوراکی کافئین دار مصرف نمی کنند دوازده درصد است.

در این تحقیق که در کالیفرنیا انجام شده است، هزار زن باردار شرکت داشته اند.

محققان همچنین متوجه شدند که مصرف هر نوع نوشیدنی حاوی کافئین، مانند نوشابه های گازدار و چای، باعث افزایش خطر سقط جنین می شود.

کافئین از طریق جفت به جنین منتقل می شود و به باور کارشناسان انتقال کافئین ممکن است بر روی رشد سلول های جنین تاثیر سوء داشته باشد.

یکی از سخنگویان "کالج سلطنتی متخصصین زنان و زایمان" بریتانیا، پس از مطالعه نتیجه تحقیق جدید در آمریکا گفت او به زنان بریتانیایی توصیه می کند که از نوشیدن نوشیدنی ها و نوشابه های کافئین دار در دوازده هفته اول بارداری به طور کامل اجتناب کنند.

پت اوبراین، متخصص زنان و زایمان، گفت دوازده هفته اول بارداری دوره آسیب پذیری جنین است و "احتمال سقط جنین از هر زمان دیگر بیشتر است."

او گفت به هر حال اغلب زنان در اوایل دوره بارداری از مزه نوشابه های کافئین دار خوششان نمی آید و به همین دلیل منع کردن آنها از نوشیدن این گونه نوشیدنی ها نباید کار مشکلی باشد.

اما این کارشناس و سخنگوی کالح سلطنتی متخصصین زنان و زایمان گفت ضرورت اجتناب از کافئین در ماه های آخر بارداری هنوز روشن نیست.

مقامات "انجمن قهوه بریتانیا"، نماینده تولید کنندگان قهوه در این کشور، گفته اند که لزومی برای اعلام چنین توصیه ای نمی بینند.

سقط جنین دلایل مشخص و مختلفی دارد از جمله سن مادر، سابقه سقط جنین و ناباروری.

اما دلایل اصلی سقط جنین به طور کامل شناخته نشده است.

خطرآفرینی مصرف کافئین برای زنان باردار پیش از این هم مطرح بوده اما نتیجه تحقیقات در این زمینه همواره متناقض بوده است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.