وام پنج میلیاردی، نخستین سکانس یک جنایت خانوادگی

وام پنج میلیاردی، نخستین سکانس یک جنایت خانوادگی
مردی که با شلیک گلوله به پسر عمه اش او را قربانی تسویه حساب مالی کرده بود، دیروز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار ما ابتدای جلسه محاکمه صفر خاکی نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و در خصوص کیفرخواست صادره به قضات شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران گفت؛ امیرحسین 28 ساله متهم است سوم اسفندماه سال گذشته پسر عمه اش مصطفی را با شلیک گلوله از پای درآورده است.وی ادامه داد؛ پلیس زمانی در جریان این شلیک مرگبار قرار گرفت که ماموران ابتدا جسد غرق در خون مردی را داخل یک پژو 206 پیدا کردند. بازرسی از محل کشف جسد و پیدا شدن مدارک شناسایی که متعلق به مقتول بود نشان داد او مردی 42 ساله به نام مصطفی است. به دستور بازپرس پرونده جسد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای پیدا کردن عامل جنایت آغاز شد. ماموران بعد از شناسایی خانواده مصطفی آنها را مورد تحقیق قرار دادند و معلوم شد مقتول با پسر دایی اش امیرحسین که متهم حاضر در دادگاه است اختلاف مالی داشته است و روز حادثه هم به همراه او برای حل مشکل بیرون رفته بود. بنابراین پلیس امیرحسین را تحت تعقیب قرار داد. ماموران با دستگیری این مرد او را به اداره آگاهی انتقال دادند و سپس خانه وی را بازرسی و لکه های خون را روی دیوارها مشاهده کردند و این موضوع نشان داد مصطفی در آنجا به قتل رسیده است.

خاکی ادامه داد؛ امیرحسین نیز در بازجویی ها به قتل پسر عمه اش مصطفی اعتراف و انگیزه را از این قتل تسویه حساب مالی عنوان کرد. با توجه به مدارک موجود امیرحسین از نظر دادسرا مجرم شناخته شده است و اکنون تقاضای صدور حکم قانونی در خصوص وی را دارم.

در ادامه دادگاه ولی دم مصطفی در جایگاه حاضر شد و برای متهم تقاضای صدور حکم قصاص کرد.سپس نوبت به امیرحسین رسید. این جوان اتهام قتل را پذیرفت و گفت؛ من ناخواسته مصطفی را به قتل رساندم و اصلاً قصدم کشتن او نبود. ما با هم رابطه خوبی داشتیم.وی ادامه داد؛ اختلاف من و مصطفی زمانی آغاز شد که فهمیدم مصطفی قصد دارد یک وام پنج میلیارد تومانی بگیرد، او از من کمک خواست و من هم یکی از دوستانم را که می دانستم می تواند این کار را انجام دهد به او معرفی کردم. دوستم برای این کار 80 میلیون تومان خواست و مصطفی هم قبول کرد که این مبلغ را بدهد. مدتی بعد دوستم گفت مدارک مصطفی کافی نیست و نمی تواند وام بگیرد، مصطفی که از شنیدن این خبر ناراحت شده بود، مرتب از من می خواست که پولش را پس دهم. متهم ادامه داد؛ برای مصطفی توضیح دادم که پولی در دست من نیست و باید آن را از دوستم بگیرم اما مصطفی قانع نمی شد، تا اینکه روز حادثه به خانه من آمد و دوباره پولش را مطالبه کرد، به او گفتم هنوز آن را از دوستم نگرفته ام، مصطفی حرفم را قبول نکرد و فکر کرد دروغ می گویم. من از این تصور غلط مصطفی خیلی ناراحت شدم، به همین خاطر دسته چکم را آوردم تا برایش چک بنویسم ولی او عصبانی شد و بر سرم فریاد زد، من هم نتوانستم خودم را کنترل کنم و به او شلیک کردم.امیرحسین در ادامه گفت؛ سلاح را مدتی قبل تهیه کرده بودم، چون در محل کارم افغان های زیادی رفت و آمد داشتند، برای حفظ جانم آن را از یکی از دوستانم خریده بودم. بعد از پایان دفاعیات متهم قاضی کوه کمره یی - رئیس دادگاه- و چهار مستشارش برای صدور رای وارد شور شدند.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.