انحلال شورای شهر کرمانشاه تائید شد

انحلال شورای شهر کرمانشاه تائید شد

دادگاه گفته است که وجود این شورا به ضرر مردم است
شعبه دوم دادگاه عمومی دادگستری تهران، حکم انحلال شورای شهر کرمانشاه را تائید کرده است.

مجید غفوری، استاندار کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرگزاری نیمه رسمی مهر این خبر را تائید کرده و این رای را قطعی و لازم الاجرا دانسته است.

قدرت الله مولایی، معاون سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی نیز به خبرنگار ایسنا گفت: دلایل عنوان شده از سوی اعضای شورا مورد قبول دادگاه واقع نشد و به همین جهت رای به انحلال این شورا داده شد

وی افزود که با تشخیص دادگاه، وجود این شورا به ضرر مردم است.

سه دلیل برای انحلال این شورا اعلام شده که هر سه آنها از سوی وکیل مدافع اعضای شورای شهر کرمانشاه رد شده است.

دلایل انحلال این شورا، اختلاف میان اعضای شورای شهر، ناتوانی در انتخاب شهردار و وقفه در امور شهر و شهرداری ذکر شده است اما علی دشتی، وکیل هفت تن از اعضای شورای شهر کرمانشاه به قاضی دادگاه گفته بود که صرفنظر از درستی و یا نادرستی این دلایل، هیچ کدام از آنها نمی تواند باعث انحلال این شورا بر اساس قانون اساسی و قانون شوراها شود.

این در حالی است که معاون اجتماعی و شوراهای وزارت کشور از ناتوانی شورای شهر کرمانشاه در انتخاب شهردار خبر داده و گفته بود که تعاملی میان اعضای این شورا و استانداری کرمانشاه وجود نداشت.

پیش از این و به دنبال بروز اختلاف میان اعضای شورای شهر با یکدیگر و با فرمانداری، هیات مرکزی حل اختلاف شوراهای اسلامی شهر نیز رای به انحلال این شورا داده بود.

مهمترین دلیل این هیات برای انحلال، ناتوانی در انتخاب شهردار از سوی شورای شهر بود.

وکیل هفت تن از اعضای شورای شهر منحل شده کرمانشاه به خبرگزاری ایسنا گفته است که علی رغم رای دادگاه، وی این پرونده را از طریق کمیسیون اصل 90 و از طریق رئیس قوه قضائیه پیگیری خواهد کرد.

beh3rad - ایران - تهران
با سلام
در مورد این رای و قاضی صادر کننده رای جالب است بدانید ابتدا رییس شعبه دوم دستور موقت جلوگیری از اجرای رای انحلال که از سوی وزارت کشور صادر شده بود را صادر کرد اما استانداری کرمانشاه رای برگشت شورا را اجرا نکرد.
در روز جلسه دادگاه هم 1 ساعت مانده به وقت رسیدگی رییس شعبه را به زور به مرخصی فرستادند و دادرس دست نشانده ای را برای رسیدگی انتخاب کردند تا بلافاصله موضوع را به نفع دولت جمع کند.
البته رییس شعبه که قاضی مستقلی بود به خاطر همین مساله از شغل قضاوت استعفا داد.
این است اوضاع عدالت در ایران عزیز ما.
یکشنبه 30 دی 1386

helia - ایران - تهران
سلام خوب اگر واقعا شورا محق است بالا خره دوباره رای گیری که میشه ملت هم که موضوع را میدونن تحریم کنن اگر تحریم کردن انوقت معلوم میشه کار دولت میلنگه اگر نکردن به هر دلیل پس دیگه هیچی تورا به خدا نگو رای از خودشون میارن میریزن صندوق
یکشنبه 30 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.