حسن روحانی : برای حکومت ، نباید دروغ گفت و آمارهای دروغین به جامعه داد

حسن روحانی : برای حکومت ، نباید دروغ گفت و آمارهای دروغین به جامعه داد

حجت الاسلام حسن روحانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم شب عاشورا که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شده بود ، گفت: فرهنگ عاشورا به ما  می‌گوید یک مسلمان و یک شیعه نباید بگذارد تا ظلم در جامعه حاکم شود و دروغ و اتهام و تهمت به عنوان معروف قلمداد شده و کارها برای یک جامعه با هزینه بالا انجام شود.

وی افزود : حادثه کربلا می‌گوید حتی در جامعه اسلامی نیز باید با شهامت زندگی کنیم و در جامعه اسلامی هم باید برای استقرار معروفها و مبارزه با منکرها به پا خیزیم.

حجت الاسلام روحانی با ابراز تاسف از این که در جامعه امروز  معنای برخی منکرها و معروفها تنها در موضوعات خاص محصور و معدود شده ، ادامه داد:  حادثه کربلا به ما می‌گوید معروف تنها در برخی مبانی اسلامی و منکر تنها در گناهان روشن و واضح منحصر نشده در جامعه و حکومت اسلامی بسیاری از وظایف مهم به عنوان امر به معروف عنوان شده که باید آن را توسعه بدهیم.

وی افزود:  اگر مسلمانی روزه ماه مبارک رمضان و نماز را ترک کند برای خداوند بدتر است یا این که من مدیر بدون کارشناسی کاری را انجام دهم؟ اگر من بدون کارشناسی هزینه‌ای را بر ملت تحمیل کنم، این منکر بالاتر از خوردن روزه ماه مبارک رمضان است، چون روزه ماه مبارک رمضان را می‌توان با کفاره و طلب بخشش بخشید، اما اگر هزینه‌ای را به ملت تحمیل کرد چه زمان می‌توان آن را جبران کرد؟ درست است نماز به عنوان یک معروف است اما مشورت با کارشناسان برای امورعمومی یک جامعه معروفی بالاتر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اگر جامعه هوشیار و بیدار نباشد باید منتظر کنار گذاشتن یاران اصلی نظام اسلامی باشیم، عنوان کرد :  در زمان امیرالمومنین به عزیزترین و نزدیکترین فرد به پیامبر (ص) دشنام دادند و لعن فرستادند کار به جایی رسید که حتی خود امیرالمومنین گفت: اگر جان شما هم به خطر افتاد شما نیز هم به من دشنام دهید آیا باور کردنی است که در یک جامعه اسلامی یاران اصلی حرکت بزرگ اسلام مورد لعنت قرار بگیرند؟

حسن روحانی ادامه داد : نباید بگذاریم آن روزی فرا برسد که بگویند زمانی به تو فلان پست را می‌دهیم که فلان یار امام را لعن کنی، نباید آن روزی برسد که عزیزترین یاران امام خمینی (ره) مورد لعن قرار بگیرند.

وی در پایان گفت :  چگونه می‌شود جامعه ای به اینجا برسد که عده‌ای بگویند چون ما حق هستیم و چون دیگران سر کار می آیند به اسلام ضربه می‌زنند، می‌توانیم هر چه بخواهیم علیه آنها بگوییم و بگویند هدف وسیله را توجیه می‌کند. این در حالیست که تفاوت ما با قدرتهای شرقی و غربی در این مساله بود که آنها می گفتند : هدف وسیله را توجیه می‌کند و ما می گوییم هدف راه باید حق باشد و برای رسیدن به حکومت و مقام نباید حق را زیر پا گذاشت ، دروغ گفت و آمارهای دروغین به جامعه داد.

babaktoronto - کانادا - تورنتو
اقای حسن اقای روحانی برای حکومتی که با دروغ سر کار اومده فکر نمیکنم اگر دروغ هم بگی کار بدی کردی. اینها شعارهایی بود که پایه حکومت را بنا نهاد: اب مجانی - برق مجانی .... مجانی حالا هم اذناب و دنباله های حکومت دارن دروغ میگن عیب داره؟
شنبه 29 دی 1386

behzad305 - کانادا - تورنتو
مرسی بابک جان.تمام نظرهای تو رو میخونم چون نظرهامون یکی هست.
شنبه 29 دی 1386

nazaneen - ایران - شیراز
اخوند = دروغ . ریا. تزویر. ظلم.غارت
یکشنبه 30 دی 1386

chinamroosh - ایران - ایران
ای آخوند دست کوتاه شده از مسند قدرت ، برای قوم تشنه قدرت شما و رقیبان مست از کامکاری تان دیر گاهی است که هدف وسیله را توجیه می کند و این « سیاست » آسمانی گروهی خداگوی خدانشناسی است که اعتقاد ژرفی به « خدعه » در قبض قدرت و حکومت داشته اند و تردیدی نیست که شمایان رهروان خلف آن پیشوایید .
یکشنبه 30 دی 1386

parviz1 - انگلستان - کترینگ
شما اگر تو این 28 سال کسی را میشناسی که دروغ به ملت ایران نگفته از خودت گرفته تا هر کس دیگری جایزه داری. مگر تو جیب بری اسلامی اصلا جایی برای راستگویی صداقت حقیقت پاکی هم وجود دارد؟
یکشنبه 30 دی 1386

alpar_aslan - فنلاند - واسا
بچه ها من هم مثل شما ها از این اخوندها خوشم نمیاد ولی بیان کج بشینیم راست صحبت کنیم اقا بابک از کانادا شما از اب و برق مجانی صحبت میکنید میخوام بگم که اب تو ایران اگه حساب کنیم مجانیی چون شما فکر اینجا شو نمی کنید این ابی که تا بیاد به دست مصرف کننده برسه چقدر خرج داره و در هر شهر چند نفر مشغول به کار هستن تا شما اب سالم مصرف کنید و این ادم ها هم احتیاج به پول دارن و نه میشه که همه این ها را مجانی بدن مثلآ شما نفت را حساب کن که چقدر هزینه صرف میشه تا این نفت استخراج بشه بعد پالایش بشه و بعد به دست مصرف کننده برسه اونم لیتری 12 تومان الان تو شهرهایی شمال وشمالغربی که پالایشگاه نیست والا 12 تومان برای لیتر حتی پول حملش نمیشه چه برسه به خرج مخارج استخراج وپالایش و اقا بابک منم مثل شما ایران نیستم ولی شما حساب کن الان بنزین تو اروپا به پول ایران 2200 تومانه اینم در حالی که از درامد ماهانه از 14 درصد گرفته تا 24 ذرصد هم مالیات میدی که هیچ. همه چیز هم باید پول بدی اونم 20 برابر ایران اب اینجا به متر مکعبه که 120 یورو قیمتشه برق هم همین تور ولی شاید شما اقا بابک و اوندوستتان بهزاد از سوسیال میگیرین ازهیچی خبر ندارین چون نه کرایه میدین نه پول برق نه اب فکر میکنین مجانیه ولی اینجور نیست فقط می خوام بگم که تو هر تبلیغاتی که بگی برای اینکه مردم را به سویی خودشان بکشن حرفایی میزنن که بعدن اگه هم بخوان نمیتونن بهش عمل کن این ما هستیم که باید هوشیار باشیم و زود باور نکنیم تو هیچ جایه دنیا اب . برق. و ... مجانی نیست ایران هم مثل همه کشور ها اقایی روحانی هم میکروفون زیاد جلوش گذاشتن جو گرفتتش کمی پرت پلا گفته شاید میخواد تو انتخابات مجلس ویا ریاست جمهوری شرکت کنه میخواد خودی نشان بده
یکشنبه 30 دی 1386

babaktoronto - کانادا - تورنتو
اقای الپار اصلان که اسم عجیب و غریبی هم داری اگر تو کج میشینی و راست حرف میزنی من هم راست میشینم و هم راست حرف میزنم ببینیم مگر زمان شاه خدا بیامرز اب گرون بوده که حالا حضرت اقا وعده ارزون کردنش را به مردم داده بود؟ ضمنا ایشان گفته بود مجانی میدونی مجانی یعنی چی؟ یعنی مفت. که درست بعد از همون مصاحبه بود که صدای بازرگان دراومد و به ایشان گفت : اقا این چه حرفی بوده که زدید مگر میشود که اب و برق مجانی باشد پس به کارکنان سازمان اب و برق بجای حقوق چی بدهیم؟ که حالا هم که این نوار به شدت جرم دارد خوب اگر استدلال شما درست است دیگر چرا جرم دارد داشتن این نوار؟ نه اقا جون مغلطه نکن اگر حرفی حسابی داری مخلصت هم هستم اگر نه حقیقت تاریخی را مثل برخی از این طرفدارای احمدی نژاد قلب نکن . ضمنا من نمیدونم که شماها چه اصراری دارید که منو پناهنده خطاب کنید خوب باشه شما فکر کن که پناهنده ایا یک پناهنده حق اظهار نظر نداره؟ نکته اخر اینکه تو کانادا پول اب در دو ماه معادل حقوق 2 ساعت یک ادمه اون هم اب یک خانوانده 4 نفره که میشه تقریبا هیچ چی. ضمنا مقایسه برخی چیزهای اینجاها با ایران قیاس مع الفارقه اقا چرا به تناسب محاسبه نمیکنی؟ پس عوام فریبی ممنوع
یکشنبه 30 دی 1386

iraneman - ایران - تهران
آقا بابک جان که راست نشستی و راست هم حرف میزنی ( معلومه که احساس می کنی بر مسند حق نشستی و جز حق هم نمیگی ، تو که راست میگی . خوش به این جور سعادتها) ، اولاً وقتی که آب قابل شرب از آب مخصوص شستشو و چیزهای دیگه جدا باشه ، شاید قیمت اون تو ایران تحت تحریم و فشار اقتصادی ، قیمت یک ساعت کار کردن هم نباشه ( البته به نسبت حقوق کاری شما) ، و این طرز چیدمان خانه ها و مهندسی مخصوص شهرسازیش از گل کاری های عزیر شما محمد رضا پسر رضا چپاولگره ، در ضمن، ما تو ایرانیم ، ما داریم تو پیشرفتش تلاش می کنیم ، ما داریم سختی هاشو تحمل می کنیم به امید روزی که همه استعمارگر ها داندونهای تیزشون را از گردن کشور ما دور کنند تا بتونیم تمام برنامه ها را بدرستی انجام بدهیم ، شما در کانادا در رفاه کامل زندگی می کنی و شاید تنها کاری که برای ایران می کنی این باشه که زحمت تحقیر کردن دواتمردان این کشور را بکشی و یه نظری بدی و چند نفر را مایوس و چندتا مثل خودتو خوشحال کنی ، ولی اینو بدون هر چند دشوار ولی روزی میرسه که ایران عزیز بخاطر این استقلالش به حد اعلای تاریخی خودش میرسه و تویی که تنها کارش نظاره کردن و تحقیر کردنه اون موقع اگه زنده باشی نمیدونم باز تو کانادا مقیم میمونی یا با خواریو ذلت برمیگردی ایران ، بدون این طبیعیه که برای رسیدن به عذت سختی باید کشید ، ما الان جزء کشورهای جهان سومیم معلومه که راه سختی در پیش داربم . ما ایرانی های ایران دوست سختی و تحمل می کنیم ، در ضمن ً همه آخوندها مثل هم نیستند و همیشه افرادی هستند که فریب دنیا را بخورند ، مثل این حسن روحانی که برای خودش برج سازه بزرگیه . یادت باشه که امام خمینی فرد بزرگیه و انقلابی که بوجود آورده تنها در سطح ایران نیست و در تمام جهان رسوخ کرده و توی حقیری که افکارت تنها به درد behzad305 ها میخوره یادت باشه که از یک سری از افراد به بدی یاد نکنی چون مورد مذمت دیگران قرار میگیری و سبب خواریت میشه : کسی که به اون ظلم شده مثل امام حسین و کسی که بر علیه ظلم بپا خواسته مثل پیامبر عظم الشأن(ص) و امام خمینی (ره) . یه نصیحت بتو میکنم بزار صحنه مبارزه ایران فقط جلوش باشه و منتظره خنجره از پشت نباشه .
البته اینا میدونم که بعضی از ایرانیهای مقیم خارج مثل خود ساکنان ایرانی و شاید هم بیشتر از اونها به پیشرفت ایران کمک می کنند ما اونها را نمایندگان ایران در کشور های دیگه میدونیم ، نه افراد پناهنده شده به اون کشور ها .
دوشنبه 1 بهمن 1386

parviz1 - اانگلستان - کترینگ
اوی خیلی جوش نزن(ایران من-ایران-ایران) بابک که جیز بدی نگفته .میگه دروغ بده.قبول دارییا نه .بعد هم میگه آقای شما اول انقلاب فرمودن که اب و برق مجانی است .حالا خوب است که تمام سخنرانی را ننوشته .راستی اگر تمام وعده ها را مینوشت چه حالی بشما دست میداد.بهتر است بروی کمی اب یخ بخوری.
دوشنبه 1 بهمن 1386

alpar_aslan - فنلاند - واسا
اقا بابک که راست میشینی وراست هم صحبت هم میکنی به شما بگویم که زمان شاه به گفته شما خدا بیامرز تو شهرها اب خوردن پیدا نمی شد چه برسه به دهاتش ولی میخوام بهت بگم که زمان شاه نسبت به درامد ماهیانه اره پول اب برق گران بود من نمیگم الان ارزان هست ولی الان هر جایی ایران که بری اب شرب پیدا میشه دیگه لازم نیست با وسایل نقلیه بری از شهر اب بیاری پس الان را با زمان شاه مقایسه نکن که شاهتان هم هیچ دسته گلی به سرمان نزده بجز اینکه نوکری امریکا را بکنه در ضمن من معنی مجانی را نمیدونم چون مثل شما به کشورم پشت نکردم تا از سوسیال بخورم و معنی مجانی را بدانم ولی بازم میگم من طرف دار این اخوند ها نیستم ولی کشورم را دوست دارم و موتقدم که اگه ملت ما بخواهد بازم میتواند این حکومت را عوض کند و لازم به دخالت هیچ کشور عجنبی نیست اقا بابک منم میدونم تو کانادا پول اب اندازه درامد 2 ساعت بنده هست ولی فقط اب شرب ولی ابی که برایی شستن استفاده میکنی وبرای دوش همان اب فاضلاب تصفیه شده است که اگر جلو حیوان بریزی نمی خوره ودر ضمن ابی که مصرف میکنی مثلآ 2 یورو باید برایی فاضلابش 6 یورو بدی پس سنگ کانادا را به سینه نزن که تو این اروپا اقا من میگم ما ایرانی ها را ادم حساب نمیکنن در هر مدرکی که باشیم ولی چون بعضی از اقایان مفت میخورن ومی نوشن فکر میکنن مثلا اروپا عجب جای خوبیه دیگه فکر اینجا شو نمی کونن که زمانی که همین اروپایی ها فقط انجیل داشتن ما همه چیز داشتیم ولی الان ما هیچی نداریم اروپا همچی داره اونم بگم اقا بابک که این نتیجه کار همه حانبه وهمکاری نه مثل ماکه از کشور دوریم کاری هم نمیکنیم ولی حداقل کسانی را که هم دارن برای ابادانی کشور کار میکن دلسرد میکنیم میخوام یه ضربالمثل بگم ولی بهتون بر نخوره از قدیم گفتن گربه دهنش به گوشت نمی رسه میکه کثیفه اقا مثال ما هم همینه اگه الان بگن ازادین بیان بخدا با پایه پیاده میان ایران اقا بابک من عوام فریبی نمیکنم برای این دو تا را باهم مقایسه کردم که بدانی که هیچ جایه دنیا اب وبرق مفت نیست مگر برای خود فروش ها که از سوسیال میگیرن
دوشنبه 1 بهمن 1386

iraneman - ایران - تهران
پرویز عزیز من قبول دارم این حرف را ولی مگر مردم برای آب و برق مجانی انقلاب کردند ، اگر این طور بود چطور 11 سال بعد از اون روز که هنوز چنین قولی عملی نشده باز به مبارزه سرسختانه خودشون ادامه دادند . در ضمن این توهین به مردم فهیم و متمدن ایرانه که بگی بخاطر آب و برق مجانی انقلاب کردند . هیچ موقع ایرانیها را شبیه اعراب گشنه ندون ، ایرانی ها عزت را بالاتر از هر نیاز اولیه زندگی میدونند . کمترین دستاورد انقلاب اینه که ما دیگه برای غربی ها از سگ کمتر نیستیم و شما با افتخار در انگلستان میتونی بگی یک ایرانی هستی .
دوشنبه 1 بهمن 1386

parviz1 - انگلستان - کترینگ
ایران من-ایران-تهران.ببین عزیز دل برادر من که نمیدونم شما چند سالته و اصلا اون جنگ و حال و هوای اون روزها را دیدی و یا برات نقل کردن .ولی به هر صورت ملت اگر امروز هم برای مبارزه با دشمنی که به ناموس و کشورش تجاوز کند باز هم بر پا خواهند شد ولی هیچ دلیلی ندارد اگر ملت برای دفاع از کشور جان میدهد بگوئید این جان دادن برای ملایان و حمایت ملایان است. شما هنوز فرق ملت وطن پرست و ملای وطن فروش را نمیدانی؟!!!!!!!!!
دوشنبه 1 بهمن 1386

babaktoronto - کانادا - تورنتو
اقای الپار اینجا با اروپا فرق داره ما دو نوع اب نداریم عین ایران اب شرب ما با اب شستشوی ماشین و با اب دستشویی فرقی نمیکنه. دوما من که به زبان .... صحبت نمیکنم دارم فارسی میگم من هم نمیگم که حرف ملت نون و اب بود اما اینو میگم ایا اقای خمینی وعده اب و برق مجانی را در بهشت زهرا داد یا نه؟ جوابش دو کلمه است اره یا نه؟ پس چرا به گفته اش عمل نکرد؟ پس از اینجا میشه نتیجه گیری کرد که به خیلی چیزهای دیگر هم عمل نشده و بقول معروف سالیکه نکوست از بهارش پیداست که واقعا هم پیدا شد. ضمنا اقای ایران من در هیچ کجای دنیا ایرانی با اعمال این احمدی نژاد به ایرانی بودنش دیگر نمیتواند افتخار کند. ضمنا اقای الپار ما باید به جای فحش به اداره به قول شما سوسیال کانادا که به برخی از هموطنان ما پول مجانی میده( که دولت ایران باید ازش یاد بگبره) باید ازشان ممنون هم باشیم. حالا اگر اصرار میکنی من هم برم بگیرم
سه‌شنبه 2 بهمن 1386

vira - ایران - تهران
اقای اصلان فنلاند : باید به خاطر کامنت های بسیار زیبات تشکر کنم ٬ واقعا دمت گرم . // ما متاسفانه عادت کردیم فقط غر بزنیم و ایراد بگیریم ٬ اگرم خدای نکرده ! یه موقع کار مثبتی انجام شد نباید به روی خودمون بیاریم چون بلافاصله محکوم به دفاع از تحجر میشیم . جالب اینجاست خیلی از اقایونی که منو متهم به جیره خواری ! میکنن از من صد بار مومن مقدس ترن !
چهار‌شنبه 3 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.