مرگ زن باردار در میان شعله های آتش

مرگ زن باردار در میان شعله های آتش
پرونده زن جوانی که پیش از مرگ ادعا کرده بود شوهرش او را به آتش کشیده است به جریان افتاد.

به گزارش خبرنگار ما نخستین روز آبان ماه سال 84 ماموران آتش نشانی ملارد کرج از وقوع حریق در یک منزل مسکونی مطلع شدند و پس از حضور در محل و مهار آتش زن جوانی را که به شدت سوخته بود به بیمارستان انتقال دادند. این زن که باردار بود بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد اما شدت سوختگی به حدی بود که پزشکان نتوانستند وی را از مرگ نجات دهند. در شرایطی که زن 21 ساله به نام زهره روی تخت بیمارستان آخرین روزهای عمرش را سپری می کرد از سوی ماموران تحت بازجویی قرار گرفت و درباره علت حادثه گفت به خاطر مشکلاتی که داشته با استفاده از نفت خودسوزی کرده است.

در حالی که پرونده زهره تحت عنوان اقدام به خودکشی دراختیار مرجع قضایی قرار گرفته بود زن 21 ساله پس از آنکه متوجه شد جنین 8 ماهه اش فوت شده است اظهارات اولیه خود را تغییر داد و به ماموران گفت شوهرش او را به آتش کشیده است.

این زن در توضیح ماجرا گفت؛ من و شوهرم سیروس از مدت ها قبل با هم اختلاف داشتیم تا اینکه روز حادثه من که به خانه مادرم رفته بودم به منزل خودمان بازگشتم و از همسرم خواستم او نیز برای افطار همراه من به خانه مادرم بیاید اما سیروس با پیشنهاد من مخالفت کرد و این مساله بهانه یی برای آغاز جر و بحث بین ما شد. شوهرم که به شدت عصبی شده بود در یک لحظه گالن نفت را برداشت و روی من پاشید. ابتدا تصور می کردم او شوخی می کند و هرگز مرا به آتش نمی کشد اما سیروس برخلاف تصورم با فندک آتش به پا کرد.

زهره افزود؛ در حالی که شعله های آتش تمام بدنم را احاطه کرده بود به طرف در رفتم تا از داخل خانه فرار کنم ولی در قفل بود. پس از آن همسایه ها به کمکم آمدند و مرا نجات دادند.

زهره 12 روز پس از انتقال به بیمارستان جان باخت و کارآگاهان تحقیقات خود را در خصوص صحت یا سقم آخرین گفته های وی آغاز کردند. آنان متوجه شدند روی دستگیره در خانه مقتول اثر دست او وجود دارد و این بخش از اظهارات زهره با واقعیت منطبق است.

پلیس در ادامه به بازجویی از همسایگان زهره و سیروس پرداخت. یکی از آنان گفت؛ من زمانی متوجه حادثه شدم که شعله های آتش همه خانه را محاصره کرده بود. در این هنگام با داد و فریاد سایر اهالی محل را باخبر کردم و سعی کردیم با استفاده از آب، آتش را مهار کنیم، اما نه من و نه هیچ یک از شاهدان از علت آغاز آتش سوزی اطلاع نداریم.

در ادامه تحقیقات سیروس - شوهر مقتول - تحت بازجویی قرار گرفت. وی ادعاهای همسرش در واپسین لحظات عمر را انکار و مرگ زهره را خودسوزی قلمداد کرد. این مرد جوان گفت؛ هنگام وقوع حریق من اصلاً در خانه نبودم و زمانی به منزل رسیدم که آتش خاموش شده بود. زهره نیز به خاطر اختلافاتی که با من داشت بی دلیل مرا متهم کرده است.

مرد متهم به قتل همچنین اعلام کرد می تواند یک زن را به عنوان شاهد به دادسرا معرفی تا ثابت کند هنگام وقوع حادثه در مکان دیگری بوده است.

در حالی که تا این مرحله از تحقیقات هیچ مدرک قاطع و قانع کننده یی که بر گناهکاری یا بی گناهی سیروس مهر تایید بزند به دست نیامده بود شوهر زهره با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شد و 6 ماه پیش زنی را که مدعی بود شاهد او است به دادسرا معرفی کرد اما این زن در اظهاراتش، این نکته را که سیروس هنگام حریق خارج از منزل بوده است، تایید نکرد. از سویی سایر همسایه ها نیز تاکید کردند که مرد جوان در زمان آتش سوزی در خانه اش حضور داشته است.

در نهایت با تجمیع مدارک و شواهد، دادگاه بخش ملارد اعلام کرد از آنجا که نمی توان به طور قطع درباره این پرونده اظهارنظر کرد باید مراسم قسامه برگزار شود و اولیای دم مقتول 50 نفر را به دادگاه معرفی کنند تا آنان با ادای سوگند بر قاتل بودن سیروس صحه بگذارند.

پس از کشمکش های بسیار این پرونده روز گذشته روی میز قاضی دادگاه بخش ملارد قرار گرفت تا مراسم قسامه برگزار شود، اما وکیل مدافع اولیای دم برگزاری این مراسم را در صلاحیت مرجع رسیدگی کننده ندانست و به این ترتیب گره تازه یی در پرونده مرگ مشکوک زهره به وجود آمد. محمد مصطفایی وکیل مدافع اولیای دم زهره در این باره به خبرنگار ما گفت؛ دادگاه بخش در واقع جانشین بازپرس است، حال آنکه مراسم قسامه باید در دادگاه در حضور قاضی برگزار شود به همین خاطر به برگزاری این مراسم اعتراض کردم و خواستار ارجاع پرونده به دادگاه کیفری استان تهران شدم که این درخواست من صورت جلسه شده و در حال رسیدگی است.
(1) سعید - ایران - تهران
خبر ناراحت کننده ای بود خدا آن خانم را رحمت کند و از سر تقصیر مسبب یا مسببین آن نگذرد.
شنبه 29 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.