بازتاب قمه زنی روز عاشورا در میان اعراب سنی

بازتاب قمه زنی روز عاشورا در میان اعراب سنی

ماه محرم و مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام که می تواند نمادی از شکوه و عظمت محبان اهل بیت علیهم السلام باشد، با ندانم کاری ها و خرافه گرایی های برخی عزاداران، تبدیل به مستمسکی برای توهین و تمسخر شیعیان می شود.

به عنوان مشتی نمونه خروار، می توان به سایت عربی "محیط" اشاره کرد که با چاپ عکسی از قمه زنی(که مشاهده می کنید) با تیتر درشت، در بخش "ویژه" خود نوشته است: "تعجب نکنید.... این عاشورا است!" و ادامه داده است: مشاهده تصاویری از انسان های خون آلود، خود زنی با استفاده از خنجر یا شمشیر و یا زنانی که برگونه های خود سیلی می زنند یا خیابان های مملو از خون در تلویزیون بسیاری را متعجب می کند. اما تعجب نکنید چرا که ما هم اکنون در اوائل ماه محرم و برگزاری مراسم عاشورا هستیم . مراسمی که از کشوری به کشور دیگر تفاوت می کنند.

اما نظراتی که مسلمانان اهل سنت عرب زبان درباره این عکس و قمه زنی در زیر این خبر نوشته اند جالب توجه است و نشان می دهد معدود افرادی که اقدام به قمه زنی می کنند تا چه اندازه در وهن مذهب شیعه ، موفق بوده اند!

تعدادی از این پیام ها را بخوانید:

* ابوبکر سلفی از مصر - من خسته نباشید می گویم به همه شیعیانی که به وسیله زنجیر و چاقو و حتی دمپایی خودزنی می کنند تا اینکه بتوانند طرح های یهودی - صلیبی و مجوسی ایرانی را با هدف تخریب چهره اسلام به نام دوستی آل بیت اجرا کنند.
من به همه این افراد که مدعی اسلام و دوستی اهل بیت هستند می گویم که آیا شما سنت و رفتار صحیحی را در برابر اهل بیت دارید ؟جواب نه است. آیا سنت و رفتار صحیحی از رسول خدا دارید؟ جواب نه است... از نفاق این عده به خداوند پناه می برم که این نفاق آنها مثل روز روشن است روزی که نه ابری است ونه مه آلود است، ای رافضی ها  خود را ذلیل کنید خدواند می خواهد شما را قبل از روز قیامت ذلیل کند. خدا را شکر که میان خبیث و انسان خوب تفاوت قائل می شود.

* مسلم از مصر - اسلام دین تسامح و تساهل است و می بایست این شیعیان را به هدایت دعوت کنیم و باید بدانیم که این هدایت از طرف خداوند است و خدا را شکر می کنیم به خاطر این هدایت؛ اما شیعیان مردمی هستند که عقل های خود را از دست داده اند و هنگامی که عقل خود را از دست می دهند می توانی افرادی راببینی که گاو یا ... زن یا ... را می پرستند. به شیعیان می گوییم که به کتاب خدا بازگردید.

* الرمیساء - سلام ، شیعه ها مسلمان نیستند...تنها می توان گفت که خداوند آنها را به دین اسلام هدایت کند. اما اگر شیعیان این اقدامات را برای رضایت حسین رضی الله عنه انجام می دهند وی از این اقدامات شیعیان بری است.

* عبدالجواد از لیبی - در حقیقت برادران شیعه ما در حال حاضر مواضع اسلامی دارند که نشان دهنده غیرت آنها در باره دین اسلامی است از آن جمله می توان به موضع امام خمینی دربرابر سلمان رشدی، شکست دشمن اسرائیلی به دست حزب الله به رهبری برادر سید حسن نصر الله و مواضع مقتدی صدر در برابر اشغال عراق توسط آمریکا و دیگر مواضع مناسب در دفاع از این دین است که این گونه اقدامات و موضع گیری را در میان برادران اهل تسنن هم اکنون نمی بینیم.
اما این گونه مراسم ها به مناسبت عاشورا و به این صورت تنها به دشمنان خدا و پیامبر او کمک می کند و توهینی به اسلام در مقابل کفار است.

* مسلم از سوریه-  دین راستین با نزدیکی به خدا محقق می شود نه با خون ریزی. اگر 10 نفر را اطعام دهند بهتر از آن است که خون بسیاری را جاری کنند.

* محمد - برادران شیعه می بایست در این رفتار خود تجدید نظر کنند که تنها توهین به اسلام را در پی دارد پیامبر می گوید از ما نیست کسی که یقه خود را بدراند و بر صورت خود بکوبد.

* یک سنی- چرا خودزنی می کنید و ادعا می کنید که مسلمانید به خدا سوگند که شیعیان دوازده امامی مسلمان نیستند.

* مها از مصر- مناسب است که همه از خدواند عزیز هدایت را برای همگان خواستار باشیم.

* علا - چرا این اقدامات را انجام می دهید خداوند می گوید که با دستانتان خود را به سوی نابودی نبرید. ای شیعیان هنگامی که شما را اینگونه می بینم قلبم پاره پاره می شود.

...
 
به راستی وقتی یک عمل که بسیاری از علما بر ممنوعیت آن فتوا داده اند تا بدین حد می تواند چهره شیعه و عزاداری سالار شهیدان را تخریب کند، معلوم نیست چرا عده ای همچنان بر این بدعت جاهلانه تاکید دارند؟
چند روز پیش نیز یکی از سایت های ضد اسلامی، دو تصویر را در کنار یکدیگر قرار داد:

تصویر اول: کودکی که والدینش او را محکم گرفته اند و می خواهند بر سر او قمه بزنند و کودک با چهره وحشت زده ناله می کند.
 
و تصویر دوم: زرافه ای که گردن درازش را کج کرده تا بر سر کودک خود بوسه زند.

و خود دریابید پیامی که از کنار هم قرار دادن این دو تصویر در ذهن مخاطب غیرمسلمان شکل می گیرد چیست.
 
راستی آیا قمه زنان را نباید به جرم وهن اسلام و مسلمانان مجازات کرد؟
farid_shapal - ایران - مازندران
واقعا تشیع مذهب سر تا پا خرافه پرستی و ...تا مردم ما تا خرخره تو این چیزا گیر افتادن نمیشه از چند تا ادم احمق توقع بیشتر از این داشت.هیچ کدوم نمیدونند واقعا جریان چی بود حسین واسه چی کشته شد.فقط بلدن بیان تو خیابون خودشونو با زنجیر کبود کنن وشکمو سیر کنن و برن خونه اخه این شد عزاداری؟متاسفانه باید این چیزا رو تحمل کرد
جمعه 28 دی 1386

jellypa - انگلستون! - لندن
اون عکس چهارشنبه سوری رو عشق است. ضمنا قمه زنی مال ایرونیها نیست و وارداتی خود عربهاست. ببین چقر این اخوندا ایرانو خار کردن که این عربهای پا پتی به خودشون اجازه میدن کثافتکاریهای خودشونو بچسبونن به ما. نه داداش ایرونی نه قمه میزنه نه از باطل پیروی میکنه. انگلیس چه حالی میکنه با این شیعه و سنی درست کردنش.همیشه دعوا!! همینه که میگن دین تخدیر توده هاست. باور ندارید یک نگاهی به این توده ها بندازید. نه!!؟؟
جمعه 28 دی 1386

amirmontreal - کانادا - منتریال
احمق تر از اینها هم پیدا میشه؟
جمعه 28 دی 1386

iroony - ایران - تهران
ببین چند تا عقب مونده چه آبرویی دارن ازمون میبرن....حالا هی بگید چرا به عربها میگیم موش خور بابا عربها هر روز دشمنیشونو به ما ثابت میکنن....در مورد این چندتا عقب مونده قمه زنم که منم میگم اینها مسلمان نیستند چه برسه به اون عربهای اسگل و دیوانه...
جمعه 28 دی 1386

بهدین - امریکا - نشویل
بهدین از امریکا
اگه اشتباه نکرده باشم یه جایی خوندم که عزاداری برای حسین ورژن جدیدبعد از اسلامه ونسخه پیش ازاسلامش عزاداری واسه سیاوش بود
جمعه 28 دی 1386

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
ملعون فردی است که در آخر زمان می آید؛ سوار بر خر دجال نامی است که هر مویش سازی می نوازد؛ پشکل خرما رنگ می اندازد؛‌ از چاهی در اصفهان سر بر می آورد؛ پشکلش خرما و انجیر نما است و نادانان از آن خرما می خورند و چون در هان می گذارند می یابند که پشکل است. پالانی دارد که هر روز پاره می شود و آن را می دوزند؛ از گوشش نان یونجه می ریزد؛ چهار دست و پایش آبی است؛ سر او به قدر کوه است. قد این خر بیست زرع است. جشمی در میان پیشانی دارد. پشت اون موافق سر اوست. همگان پیرو اویند تا منجی بزرگ از چاه بیرون شده او را هلاک می کند.( زبده المعارف از کتب رفرنس تدریسی در حوزه های محترم علمیه)
جمعه 28 دی 1386

ali_salimi_tooyserkani - ایران - تویسرکان
من با عرب ستیزی یا هر گونه نژادپرستی مخالفم. به نظرم سنی ها حق دارن با دیدن صحنه هایی از این دست، شیعه ها رو کافر قلمداد کنن. حضرت حسین برای مخالفت و مبارزه با کسانی قیام کرد که عامل ایجاد خرافه در دین بودن یعنی معاویه و پسرش، که در ضمن خلاف آیین پیامبر، اموال بیت المال رو به فک و فامیل و پارتی کلفت ها می خوروندن، و کلی کارهای دیگه؛ شیعه حالا خودش شده مظهر خرافه و ادعای پیروی از اهل بیت رو هم داره!!! الان تو مملکت ما تمام راه و رسم حکومت معاویه داره پیاده میشه. معاویه یه زندون و شکنجه گاه مخوف داشت به اسم بهشت که عینشو الان تو اوین داریم مخصوص هر کی که حرف بزنه. کدوم ما شیعیان راستین جرأت داریم واقعا پا جای پای حضرت حسین بذاریم؟ چند نفر این قمه کش ها و قمه زن ها حاضرن جلوی ظلم ، حرف حق بزنن و چهار تا شلاق بخورن و شکنجه بشن؟ انصافاً من میگم شیعه های واقعی رو باید تو زندان ها پیدا کرد نه تو دسته ها و هیأت های قمه زنی و زنجیر زنی و غیره...
جمعه 28 دی 1386

saeed85 - ایران - تهران
جای تاسف است که یک سری اشخاص یرای اینکه در جامه نفوذ کنند خرافات را در دین رواج می دهند. دین واقعی از این مساپل غلط به دور است.
بزرگترین عذاب برای کسانی است که دین را آلت دست قرار می دهند. به امید روزی که دین از این خرافات پاک شود.
جمعه 28 دی 1386

azizjoon - مالزی - کوالالامپور
واقعا ابروریزیه.اینا تو بی بی سی هم پخش میشه.برا ما که تو غربتیم خیلی زشته.به خدا اگه.
شنبه 29 دی 1386

بابک - ایران - سبزوار
این وظیفه همه دانشمندان شیعه وسنی و......... است که این گروههای منحرف را نجات دهند البته دولت ها نباید اجازه چنین کارهای خشنی را بدهند از جمله کارهای اشتباه دیگر فعالیت های تروریستی و انتحاری است که باید از انجام ان جلوگیری کنیم
شنبه 29 دی 1386

MSO MSO - ایران - مشهد
این اعمال فقط از سر جهل است وفقط عده اندکی دنبال این کارهاهستند که با برخوردمناسب علما ومراجع ان شائ الله به زودی ریشه کن شود.
شنبه 29 دی 1386

dokhtare khoshkele irooni - استرالیا - ملبورن
سلام.اغای جلیپا ازانگلستون مثل اینکه ازخود شما پاپتی تر پیدانمیشه هرکسی وهرقبیله ای برای خودش یه عقایدی داره مانمی تونیم واجازه نداریم که پشت سر قبایل ومذهب های دیگه صحبت کنیم . وشما اغای ایرونی ازایران تهران عقب مونده خودتونید موش خورهم کسی جز شما نیست بین عمین صد نفرعربی پنجاه نفرشون ایرانی هستن ومتولدوبزرگ شده ایرانن میگی نه خودت برو ببین وشمااغای امیر ازکانادا مونتریال ... ترازشماهمپیدانمیشه چون شمادارید به کسای دیگری توین می کنید من کلا از اینکه پشت سر نژادهای دیگه ای حرف بزنیم مخالفم . از مسوولین این سایت هم خواهش می کنم که حرفاهای من رو پخش کنن برای اینکه اگر من دارم به کسی توهین می کنم فقط دارم جواب توهین های بقیه رو میدم وخواهش می کنم نوشته هام رو بذارید پخش بشه . مرسی
شنبه 29 دی 1386

irani59 - ایران - تهران
من هم با نظر شما در مورد پرهیز از تفکر ضد نژادی موافقم ولی نباید فراموش کرد که اولین بار این تفکر رو در اسلام همین عربها رواج دادند و حالا هم باید پاش بایستند. ضمنا هر مذهبی و هر طریقتی منحرفانی هم به دنبال داره که نباید اعمال اونها رو به حساب اون مذهب گذاشت. فقط میتونم دعا کنم که ان شا الله خدا هدایتشون کنه تا این جوری بهانه به دست اون احمقها ندهند که کل شیعه دوازده امامی رو تکفیر میکنه.
شنبه 29 دی 1386

ramtin57 - ایران - تهران
آقایون .... شما حرف نزنید لطفا. اگر من هم پسر رسول خدا را دعوت می کردم بعد علاوه بر نقض پیمان با لب تشنه خود و تمام جوانانش را با شمشیر و نیزه چاک چاک کرده و می کشتم و خیمه هایش را آتش زده و گوشواره از گوش کودکانش می کشیدم و حرمش را به اسارت می گرفتم بعد از انجام چنین ننگی هرگز حاضر نمی شدم خاطره آن ماجرا تکرار و بزرگ شود. اما ما شیعیان آن جنایت را هرگز فراموش نکرده و آماده ایم تا با ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان (ع) انتقام خون مظلومش را بگیریم. (از ساین ایرانیان انگلستان هم درخواست دارم این نظر را حتما منعکس فرمایند. ممنونم)
دوشنبه 1 بهمن 1386

irani59 - ایران - تهران
من فقط میخواستم بگم که برادران مسلمان حالا که اسلام توسط دشمنان بزرگی تو همه جای دنیا از جمله فلسطین و عراق و ... داره تهدید میشه و مسلمونا بی دلیل دارن کشته میشن ما نباید بشینیم تو سر هم بزنیم و به هم سر فرقه توهین کنیم . این همون چیزیه که دشمنای اسلام میخوان. از سایت محترم هم میخوام لطفا این اخباری که احساسات تعصب بی جا رو تحریک میکنه و باعث بدبینی برادران مسلمان به هم میشه رو تا حد امکان مطرح نکنه با تشکر
سه‌شنبه 2 بهمن 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.