دفاع احمدی نژاد از اوضاع اقتصادی در گفتگو با الجزیره

دفاع احمدی نژاد از اوضاع اقتصادی در گفتگو با الجزیره

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در گفتگو با شبکه خبری الجزیره این موضوع را که شعار اصلی او در انتخابات ریاست جمهوری بهبود وضع اقتصادی بوده است را رد و از عملکرد دولت خود دفاع کرده است.
اکنون دو سال و نیم از ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد می گذرد

به گزارش ایرنا وی در پاسخ به سوال شبکه تلویزیونی الجزیره در مورد وجود مشکلات گسترده اقتصادی در ایران گفت: "در انتخابات ریاست جمهوری هشت نفر نامزد شدند و من کمترین سخنرانی را در زمینه اقتصادی داشتم."

یکی از شعارهای انتخاباتی آقای احمدی نژاد در انتخابات دو سال و نیم قبل آوردن درآمد نفت سر سفره مردم و عدالت اقتصادی بود. بنابه گزارش بسیاری از کسانی که به او رای دادند از طبقه کم درآمد جامعه می آمدند و به تغییر اوضاع اقتصادی توسط او چشم امید بسته بودند.

دولت آقای احمدی نژاد ظاهرا در راستای همین شعار مقدار زیادی از درآمد نفتی را مستقیما - از طریق مصرف درآمد نفت - به اقتصاد کشور تزریق کرده است که باعث افزایش شدید نقدینگی شده و به گفته کارشناسان مشکلات زیادی از جمله تورم شدید را به دنبال داشته است.

وی در مصاحبه با الجزیره در مورد شعارهای انتخاباتی خود گفت: "سخنان من بیش از هر چیز دیگری مربوط به عزت و کرامت و پیشرفت عمومی ملت ایران، قدرت ملی، تحقق عدالت و دفاع از حقوق ملت در صحنه های جهانی و نیز درباره دفاع از اصول الهی و انسانی بود."

او افزود: "ملت مرا انتخاب کردند و من همین موضع را در داخل و خارج ادامه دادم و طبیعتا اگر بحث های اقتصادی داشته باشیم می توانیم با آمار و ارقام ثابت کنیم که ملت ایران حرکت سازنده ای به سوی جلو در اقتصاد داشت و هر روز شاهد آن هستیم که ملت ایران یک گام بلند در عرصه های اقتصادی و علمی و فنی و پزشکی برمی دارد."

 اما اکنون جای بحث راجع به اقتصاد ایران نیست، اگر افرادی مثل آقای بوش تصور می کنند با تکیه بر این مفاهیم می توانند بر اراده ملت ایران تاثیر داشته باشند، در اشتباه هستند همچنانکه در گذشته هم در اشتباه بودند
 
محمود احمدی نژاد

افزایش تورم، از جمله در بخش مسکن، و بالا ماندن نرخ بیکاری عمده ترین مشکلات اقتصادی است که دولت آقای احمدی نژاد علیرغم دو سال و نیم حکومت در رفع آنها موفقیتی نداشته است.

با این حال وی در گفتگو با الجزیره از عملکرد اقتصادی دفاع کرد: "گزارش پیشرفت های ایران هر روز منتشر می شود. در سال گذشته رشد اقتصادی به میزان 7 درصد بود و میزان بیکاری هم با سرعت زیاد درحال کاهش است."

رشد اقتصادی ایران درحالی هفت درصد باقی مانده است که درآمد نفتی در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به دلیل افزایش شدید بهای نفت در این چند سال نسبت به دوره های قبل چند برابر شده است.

در جریان مصاحبه با الجزیره به نظر نمی رسید که آقای احمدی نژاد از سوال مربوط به اوضاع اقتصادی خشنود باشد.

وقتی این سوال بلافاصله پس از پرسشی درباره اظهارات اخیر جورج بوش درباره ایران، مطرح شد، وی گفت: "من متوجه نشدم ارتباط پیام آقای بوش با شرایط داخلی ایران چیست".

و در پاسخ به توضیحات خبرنگار الجزیره با حالتی طعنه آمیز گفت: "به خاطر این توجه شما به ملت ایران تشکر می کنم."

وی پس از دفاع از عملکرد دولت خود گفت: "اما اکنون جای بحث راجع به اقتصاد ایران نیست، اگر افرادی مثل آقای بوش تصور می کنند با تکیه بر این مفاهیم می توانند بر اراده ملت ایران تاثیر داشته باشند، در اشتباه هستند همچنانکه در گذشته هم در اشتباه بودند."

برنامه های اقتصادی دولت احمدی نژاد از همان ابتدا با انتقاد گزنده گروه هایی از کارشناسان و اقتصاددانان همراه بود و اخیرا حتی محافظه کاران نیز به جمع منتقدان او در این زمینه پیوسته اند.

از جمله احمد توکلی، نماینده محافظه کار مجلس، آبان ماه دولت را به نداشتن برنامه ای روشن در عرصه اقتصاد متهم کرد و گفت برخی تصمیم های اشتباه دولت باعث شده "آثار ناهنجار آن در رشد شدید واردات و بیدار کردن غول تورم" پدیدار شود.

براساس آمارهای رسمی در شش ماه نخست سال جاری نرخ تورم از حدود 12 درصد به مرز 16 درصد رسید.

برنامه های دولت احمدی نژاد برای کاهش بیکاری نیز علیرغم هزینه کردن هزاران میلیارد تومان در برنامه های "زودبازده" بی اثر گزارش می شود.

انتخابات آمریکا
 به نامزدهای انتخابات آمریکا توجه کنید، نامزدهایی که سخنان صلح آمیز بیان می کنند رای بیشتری دارند و آنها که از جنگ سخن می گویند رای پایین تری دریافت می کنند
 
محمود احمدی نژاد

علیرغم موضعگیری امروز آقای احمدی نژاد در گفتگو با الجزیره و انکار ضعف عملکرد اقتصادی، دولت وی با ارائه طرحی به مجلس برای مهار تورم که محور آن "واردات کالاهای یارانه ای" است علنا به مشکل شدید گرانی اذعان کرده است.

رئیس جمهور ایران در ادامه مصاحبه مفصل با الجزیره همچنین از برنامه هسته ای ایران دفاع کرد و بار دیگر گفت "موضوع هسته ای از نظر ما پایان یافته است زیرا همه متوجه شدند که در اشتباه بودند."

او همچنین با اظهارات خود نشان داد که انتخابات مقدماتی آمریکا را دنبال می کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: "تعجب می کنم چرا آقای بوش و دوستانش متوجه نیستند که ملت آمریکا امروز خواهان تغییر ریشه ای و انتقال از ادبیات جنگ طلبی و تحقیر ملت هاست."

"به نامزدهای انتخابات آمریکا توجه کنید، نامزدهایی که سخنان صلح آمیز بیان می کنند رای بیشتری دارند و آنها که از جنگ سخن می گویند رای پایین تری دریافت می کنند."

جورج بوش در هفته جاری به چند کشور منطقه خاور میانه سفر کرد که یکی از اهداف عمده آن تلاش برای منزوی کردن ایران بود.

آقای احمدی نژاد در این مورد و روابط ایران و همسایگانش گفت: "... ما هزاران سال در کمال دوستی و برادری با هم زندگی کردیم. دین و کتاب و پیامبر و خدا و قبله ما یکی است و دلیلی وجود ندارد از وجود تشنج سخن بگوییم."

رئیس جمهور ایران در این مصاحبه از اظهار نظر درباره شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری بعدی که یک سال و نیم دیگر برگزار خواهد شد خودداری کرد.

babaktoronto - کانادا - تورنتو
اولا ویرا خانم این اصلا در شان یک خانم ایرانی نیست که با بی ادبی و مملو از عصبانیت کامنت بگذارد شما هر نظری که میخوانید بجای جواب منطقی به طرف میگردی یک نکته پیدا میکنی و همان را دست اویز میکنی و به جای پرداختن به اصل قضیه به پرت و پلا گویی حول و حوش ان میپردازی مثلا اگر کسی بگوید چشم و گوش و ... با ربط ان به کله پاچه و از این دست حرفای سخیف بحث را منحرف میکنی و به سخره میگیری(دقیقا کامنت قبلیت همینجوری کله پاچه ای بود). در هر صورت نکن خواهر درست نیست. و اما رییس بزرگ احمدی نژاد: اقای احمدی نژاد این رسم سیاسته اصلا اسمش روشه سیاست و بازی با کلمات و گاهی اوقات برای مصلحت دروغ گفتن و اصولا برای همین است که اعتقاد راسخ بر جدایی دین از سیاست دارم . شما یک روز یک شعارایی دادی و حالا که ...رتون از پل گذشته میتونید هر چیزیرو انکار کنید. حتی میتوانید ایران را جز بهترین کشورهای دنیا از نظر اقتصاد و فرصتهای شغلی و ... معرفی کنید کی به کیه اصلا کی جرات داره حرف بزنه امارهاتون هم که متعلق به بنگاه های خودتونه و طبق سلیقتون امار میده طرفداراتون هم که به ما خارج نشین ها به محض اعتراض انگ مزدور و خاین و وطن فروش و.. میزنند و به ما میگویند اگر مردی بیا داخل حرف بزن دیگه نمیگن که بگذار اونهایی که داخل ایران هستند و حرفاشونو زدند از اوین ازاد بشن تا نوبت به ما برسه. اخه این نظام به حرف کی گوش کرده که ماها دومیش باشیم. ایا تو ایران تریبون ازاد هست که مخالف های این نظام مقدس!! ازادانه ابراز نظر کنند؟ شماها همه جا از اخوند دفاع میکنید ایا داخل ایران هم صدای ازادی در مخالفت با ایران شنیده میشه تا به واسطه ان به این اقای احمدی نژاد بگیم اقای احمدی نژاد به پیر به پیغمبر به همه مقدسات عالم تا شکم مردم سیر نشه باقیش کشکه. اصلا اگر واقعا عملکرد اقتصادیت خوب بوده چرا از سوالهای اون بابا در مورد اقتصاد عصبانی شدی. و سوال اخر از دوستان احمدی نژاد: خداوکیلی اگر بالاشهر نشین نیستید ایا عملکرد احمدی نژاد در زمینه اقنصاد خوب بوده؟
جمعه 28 دی 1386

zeinabe - ایران - قم
مگه آقای کروبی نگفتند که ماهیانه 50 هزار تومان به هر کسی تو جامعه از هر طبقه ای می دن اگه ما پول می خواستیم خوب به کروبی رای می دادیم.بی کاری کم نشده ولی رشدش کم شده و از دو رقمی به یک رقمی تغییر کرده واین یعنی ما داریم خوب جلو می ریم.سهام عدالتم که همچنان داره میاد سر سفره مردم و نامه های ارسالی مردم هم با پول بر می گرده من خودم از دوستهای صمیمیم گرفتن پول رو شنیدم. بالا رفتن قیمت نفت رو حساب می کنید تورم ایجاد شده و بالا رفتن قیمت های جهانی و در واقع ایجاد گرونی رو حساب نمی کنید؟و می ذارید پای بی کفایتی دولت.
جمعه 28 دی 1386

بابک - ایران - سبزوار
علت اصلی تورم در ایران بی سوادی اجمدی نژاد و کابینه بی سوادش می باشد دلیل دوم این است که ایشان نوکر بی چون و چرای روحانیت انحصارگر و مرتجع می باشد و قکر می کند با سرکوب می تواند کاری از پیش ببرد عاقبت او همانند صدام است
جمعه 28 دی 1386

vira - ایران - تهران
این غول تورم رو که میگن غیر از بخش مسکن در جای دیگه نمیبینید ( غیر از تخم مرغ ! ) - ما که تورم 50 درصد رو تجربه کردیم و هیچوقت تو این مملکت تورم زیر 10 - 15 درصد ندیدیم این چیزا زیاد به چشممون نمیاد . بهانه ساز مخالف زن ها پارسال گوجه فرنگی بود امسال هم تخم مرغ . به قول یه نماینده خیلی متفکر و تحلیلگر املت . پس چرا ارزاق ارزون به چشمتون نمیاد ؟ نون بربری 100 تومن ( خشخاشی 150 تومن ! ) یه پاکت یه لیتری شیر تو میدون های تره بار 200 تومن . بال و گردن مرغ هر کیلوش زیر 1000 تومن . / کسی منکر مشکلات نیست ولی از تورم غول ساختن زیر سر همون اغا غولس . البته فکر کنم زیر این مطلب لیست قیمت ها ردیف بشه !
جمعه 28 دی 1386

azi_joon - ایران - تهران
موندم از این همه دروغ ...
جمعه 28 دی 1386

خرگوش خندان - ایران - تهران
هیسسسسسسس
اینجا یه جای خلوت دور از چشم انصار حزب الله و حجج الاسلام نفس و ویرا و زینب گیر آوردم تا بسیجیا نریختن سرم از سخنان احمقی نژاد سرمسار باشم از تمام آخوندا و غیر آخوندا که چیزی به نام تقیه پیشه اوناس اظهار شرمساری کنم از احمقی که هندوانه را با نمک می خورد و با همان عقل ناقصش شد ... در برابر دنیا شرمسار باشم از اینکه 15 ساله فوق لیسانس الکترونیکم و به قول این ویرا باید از ببخشید حجه الاسلام والمسلمین نفس (دامت نفسه) باید چیز یاد بگیرم بعد از اینکه نتونم به 300 تا دانشجوی مهندسی پاسخ واقعی سوالات تاریخی و اعتقادیشان را بدون رعایت سبک مداحی و موعظه ای و پوسیده بدهم شرمسار می شوم از اینکه با وجود یک دانشجوی بسیجی در کلاس 150 دانشجوی دیگر حق اظهار نظر نداشته باشن چون از دانشگاه اخراج می شن شرمگین می شم و .... احمقی نژاد هم یکی دیگر از تبلیغاتش مردی از جنس مردم بود که معلوم شد منظور از مردم همان عده معدود گروه فشار و انصار حزب الله اند
جمعه 28 دی 1386

vira - ایران - تهران
بابک جان حالا چند دفعه ازت غلط دیکته گرفتم چرا انقدر ناراحت شدی عزیز . در ضمن کله پاچه بر خلاف نظر شما چیز سخیفی ! نیست . همچین ارزونم نیست - یه کله پاچه ای سراغ دارم بیا و ببین که چه صفی میشه ! / سایت عزیز یه موقع این کامنت منو به خاطر کله پاچه ای بودن حذف نکنی .
جمعه 28 دی 1386

farid_shapal - ایران - مازندران
دروغگو دروغگو دروغگو دروغگو دروغگو دروغگو دروغگو دروغگو دروغگو دروغگو
جمعه 28 دی 1386

iranppp - آآلمان - دوسلدورف
ویرای عزیز بابک خان غربی شده و کله پاچه و دیزی برایش د-مده و به قول خودش سخیف هستند.ایشان لازانیا با سس گوجه فرنگی خور !شده اند.ضمن تشکر از دفاعی که در مطلبی از من کردی خواهش می کنم از دفاع از شخص من خودداری کن چرا که باعث جبهه گیری و جبهه سازی دوستان دیگر می شودواز اصل مطلب دور می شویم.ناگفته نماند از داشتن همفکر و هموطنانی مثل توخوشوقتم و از دانسته هایتان سعی میکنم حداکثر بهره را ببرم.
جمعه 28 دی 1386

amir-m - ایران - تهران
زینب خانم... لطفا درباره موضوعی که تخصص نداری با اطمینان صحبت نکن. کدام نرخ بیکاری یک رقمی؟!! یک روز در روزنامه ها اعلام کردند فرداش همه اقتصاددانان این موضوع را رد کردند اما دیگه صداشو در نیاوردند.مگه میشه با این اقدامات احساسی و لجوجانه احمدی نژاد در عرصه اقتصاد تورم مثل قبل بمونه و بیکاری کم بشه؟!!! حتما چون آقا امام زمان یاورشه هر معجزه ای ممکنه اتفاق بیفته.
جمعه 28 دی 1386

vira - ایران - تهران
دوسلدورف دوست عزیز حق با شماست و مرسی از تذکر شما . در ضمن ما همگی در این سایت جدا از اختلاف نظر ها و تفاوت ها در حقیقت در جبهه ایران هستیم . از هلیا گرفته تا استرالیا.سیدنی و بابک.تورنتو .
جمعه 28 دی 1386

helia - ایران - تهران
سلام امیر خان من یک مثال میزنم دوست دارم دقت کنی بدون کینه از ما وامثال ما فقط بگی درسته یا نه در نظر بگیر شما دوست داشته باشی رو پای خودت بایستی زن و زندگی هم داشته باشی اول سال به زنت بگی مثل احمدی (انشاالله)مثلا در خودم میبینم این توان راکه 10ماه بعد ماشین بخرم شروع کنی واقعا هم تلاش کنی ولی مثلا مشکلی پیش بیاد و مجبور بشی پولت را خرج جای دیگه کنی یا درامدت کم بشه یا خرجت بالا بره اونوقت درسته نمیگم زنت بچت حالا هی نق بزنه با نق زدنش تمرکز را ازت بگیره و عقلش نرسه که در نهایت این اول تو بعد کل خانواده که اتفاقا باید باهم زندگی کنند یعنی جدایی اتفاق بدتریه از مثلا نداشتن ماشین و خوردن چلو پلو این وضعیت رو درست کنید و هر کس هم کمکتون کنه بی توقع نیست بلکه هم حسرت استقلال و مردانگی تو را میخوره و میخاد ذلیلت کنه
شنبه 29 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.