شناسایی یک مظنون در ارتباط با ترور ناکام قاضی دادگستری

شناسایی یک مظنون در ارتباط با ترور ناکام قاضی دادگستری
مرد مسلحی که سوار بر یک خودرو پژو 405 از سوی پلیس دستگیر شده بود به عنوان مظنون اصلی ترور ناموفق رئیس سابق دادگستری شهرستان ملارد شناخته شد.
به گزارش خبرنگار ما این مرد 32 ساله که مهران نام دارد روز 29 آبان ماه به همراه همدست 25 ساله خود به نام ناصر دستگیر شد و در حالی که تحقیقات از این دو ادامه داشت قاضی آقازاده که در پی ترور ناموفق در سال 84 یک چشم خود را از دست داده بود با مراجعه به پلیس آگاهی، مهران را به عنوان ضارب مسلح شناسایی کرد.

ترور

ساعت 50/6 صبح یکشنبه 6 شهریورماه سال 84 هنگامی که قاضی آقازاده- رئیس وقت دادگستری ملارد- قصد داشت خانه خود را واقع در خیابان 15 متری طالقانی پونک به مقصد محل کارش ترک کند، هنگام بستن در پارکینگ از سوی فرد ناشناسی هدف گلوله قرار گرفت. ضارب پس از تیراندازی به طرف این قاضی به سرعت پا به فرار گذاشت و مرد مجروح توسط خانواده اش به بیمارستان پیامبر منتقل شد. از آنجا که این ترور مسلحانه پس از به قتل رساندن قاضی مقدس و اسیدپاشی به رئیس دادگستری بخش بوستان رباط کریم به وقوع پیوسته بود این پرونده از حساسیت ویژه یی برخوردار شد و کارآگاهان تحقیقات وسیعی را برای شناسایی مرد مسلح آغاز کردند. در جریان تحقیقات زن جوانی که هنگام حادثه در نزدیکی محل مشغول ورزش کردن بود تحت بازجویی قرار گرفت و گفت؛ قاضی آقازاده ابتدا سوار خودروی پژوی نقره یی رنگش از پارکینگ خارج شد و پس از پیاده شدن از اتومبیل به طرف در ورودی خانه رفت تا آن را قفل کند اما در این هنگام مردی هراسان خودش را به وی نزدیک کرد و پس از شلیک گلوله فراری شد اما من چهره مرد مهاجم را ندیدم. در ادامه تحقیقات مشخص شد قاضی آقازاده با یک سلاح کالیبر 22 میلی متری هدف گلوله قرار گرفته است. در شرایطی که تحقیقات وسیع پیرامون این پرونده ادامه داشت مرد مجروح یک چشم خود را از دست داد و چندی بعد از بیمارستان مرخص شد اما پلیس نتوانست سرنخی از ضارب او به دست آورد.

دستگیری دو متهم

در حالی که پرونده ترور ناموفق رئیس سابق دادگستری ملارد به پرونده یی راکد تبدیل شده بود روز 29 آبان ماه سال جاری ماموران یگان گشت مبارزه با موادمخدر تهران به دو سرنشین یک پژو 405 مشکوک شدند و پس از متوقف کردن آن دو قبضه کلاشینکف و کلت کمری به همراه 300 تیر فشنگ جنگی کشف کردند. به این ترتیب با احتمال اینکه مهران و ناصر- دو متهم دستگیرشده- سارقان مسلح هستند آنها در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند و در جریان تحقیقات معلوم شد این دو دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت از منازل، ضرب و جرح و درگیری با ماموران، اخلال علیه امنیت کشور، مصرف مشروبات الکلی و... در تهران و خرم آباد هستند. در این میان مهران و ناصر اتهام هرگونه سرقت را انکار کردند و گفتند اسلحه را به قیمت 200 هزار تومان در خرم آباد خریداری کرده و قصد داشتند آن را به فرد دیگری در تهران تحویل دهند.

در حالی که بازجویی ها از دو متهم ادامه داشت قاضی آقازاده با مراجعه به پلیس آگاهی، مهران را به عنوان ضاربش شناسایی کرد و گفت؛ روز حادثه من چهره این مرد را که به طرفم آمد و گلوله شلیک کرد دیدم و خوب به خاطر دارم. با طرح این ادعا هم اکنون پلیس در تلاش است تا رابطه این متهم با ترور ناموفق را به دست آورد. این در حالی است که مهران ارتکاب این جرم را نیز انکار می کند.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.