موافقت روسیه با تشدید تحریمها بر علیه ایران

موافقت روسیه با تشدید تحریمها بر علیه ایران

وزرای خارجه گروه کشورهای موسوم به 5+1 که مسئل رسیدگی به پرونده اتمی ایران هستند، هفته آینده برای بررسی و مشورت در باره قطعنامه جدیدی بر علیه ایران در برلین جلسه خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب، در این رابطه  روزنامه روسی نزاویسمایا گازتا „Nesawissimaja Gaseta" ، سه شنبه 15 ژانویه، به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش می دهد که روسیه با صدور قطعنامه جدید و  تشدید تحریم ها بر علیه ایران موافقت کرده است. این قطعنامه قرار است بعد از 20 فوریه در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو دایمی شورای امنیت به همراه آلمان در برلین بار دیگر به بحث گذاشته شود. به نوشته روزنامه روسی نزاویسمایا گازتا ، این منابع مطلع تردیدی ندارند که قطعنامه آینده در برگیرنده تحریم های شدید تری بر علیه ایران است.

این موضع روسیه به گفته منابع مزبور ناشی از عدم توجه ایران به خواهش پوتین مبنی بر تعلیق موقت غنی سازی اورانیوم است. طبق گزارش این  روزنامه،  ولادیمیر پوتین در سفر سال گذشته خود به ایران از مقامات ایرانی خواسته بود که برای متهم نشدن به نقض قطعنامه شورای امنیت، غنی سازی را برای مدت کوتاهی تعلیق کنند؛ ولی  مقامات جمهوری اسلامی به این خواسته رییس جمهور روسیه اعتنائی نکردند.

منابع دیپلماتیک روسیه به این روزنامه گفته اند که ولادیمیر پوتین تا آخرین لحظه امیدوار بود، که جمهوری اسلامی به این پیشنهاد روسیه پاسخ مثبت دهد. اما از آن جاییکه مقامات ایرانی به خواسته روسیه توجهی نکردند، خبر اخیر توافق ایران با آژانس هم با شعف و استقبال روس ها مواجه نشد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب، ایران اخیرا با آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافق رسیده که تا چهار هفته دیگر برای حل و فصل  نهایی  به همه سوالات باقی مانده و ابهام برانگیز موضوع هسته ایش پاسخ دهد.

babaktoronto - کانادا - تورنتو
ایتارتاس خبرگزاری رسمی روسیه هفته پیش در گزارشی مبسوط که از قول کارشناسان اقتصادی ان کشور در ارتباط با دریای خزر و منابع نفتی ان ارایه میشد اعلام کرد که ایران بسیار سخاوتمندانه در این ارتباط عمل کرده(که این یعنی همان وا دادن اخوندهادر برابر نفت خزر). این همه باج میدهند و اخر سر بهشون هم پشت میکنند. ببینید دیگه اینها چقدر بدبختند
سه‌شنبه 25 دی 1386

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
تکه های پازل سیاست بازان چه زیبا در کنار هم قرار می گیرد؛ عدم صدور مجوز برای استفاده از اورانیوم غنی شده روسی با حق مسلم ایرانی در بوشهر؛ ابراز نگرانی چروکین از اقدام یکجانبه آمریکا علیه ایران بدون بازی دادن روسیه در شورای امنیت سازمان ملل؛ جهانگردی بوش در خاورمیانه؛ سفر هشدار برانگیز البرادعی به ایران؛ شکست شرکت روسی «تاتنفت» در برابر شرکت های «شل» و «اکسیدنتال» در لیبی و حالا مهر تایید برادر پوتین بر قطعنامه آتی. خوب اوضاع خنده داریست؛ خوب :-)
چهار‌شنبه 26 دی 1386

parviz1 - انگلستان - کترینگ
بابکـ -کاندا - تورنتو سلام .ایتها برای اینکه چند روز بیشتر حکومت کنند همه کار کردن ولی حالا که روسیه هم با غرب متحد شده اوضاع خطرناکی را در پیش خواهیم داشت.خداوند ملت و کشور ایران را از شر این حکومت سراسر فساد محفوز بدارد.
چهار‌شنبه 26 دی 1386

بابک - ایران - سبزوار
تا کشور را به باد ندهند دست بردار نیستند
چهار‌شنبه 26 دی 1386

nafas - ایران - ارومیه
یه قدم عقب تر بزاریم صد قدم جلوتر میان.با اون همه دب دبه و کب کبه گفتن عراق تسلیحات اتمی داره و بدون موافقت شورای امنیت(حالا از ما میخوان ازش اطاعت کنیم!!!!!)به اون کشور حمله کردند و نه تنها سلاحی پیدا نشد بلکه در بایکوت خبری عجیبی این نمایش غربی ها قبل از حمله که با چند تا انیمیشن و عکس های خیالی تو جلسه شورای امنیت که اینا دارن تو کامیون!!!!بمب اتم درست میکنند(که البته خود بوش از این حرفای مزخرف تو همون جلسه دستشوییش گرفته بود و از رایس اجازه گرفته بود که بره با عرض معذرت ... کنه برگرده)چنان فراموش شد که اگر امروز کسی از ماجرای حمله به عراق خبر نداشته باشد فکر میکنند لابد صدام تجاوز دیگری را شروع کرده بود که اینها اءتلاف تشکیل دادند و حمله کردند.
هنوز سیاست رسمی این نظام بر این اصل (نه شرقی و نه غربی )استوار است و به خوبی میدانیم که کسی برای نظامی که زلزله تاریخی قرن بیستم نامگذاری شد دل نمی سوزونه.اونایی هم که مدام بحث نفت کاسپین رو وسط میکشن فکر نمیکنن فردا که اصل قضیه رو شد باز اینجاها پیداشون نمیشه.باید به اطلاع این دوستان برسونیم که:
1) آرزوی قلبی هر ایرانی این است که نه تنها 50 درصد بلکه 100 درصد خزر و حتی تمام دنیا مال ایران باشد ولی مبانی حقوقی و واقعیت ها را نباید فراموش کرد.
2) خود قراردادهای 1921 و 1940 نیز ( صریحا و یا تلویحا) سهم برابر بین دو کشور تعیین نکرده است.
3) باید توجه داشت که طول سواحل شوروی 6 تا 7 برابر طول سواحل ایران بود.
4)طبق همین بند 4 ماده 12 قرارداد 1940 ،سهم شوروی از منطقه شیلاتی انحصاری حدود 7 برابر ایران بوده است. کجای این ماده حاکی از تقسیم 50 درصدی است؟ کافی است 10 مایل مورد اشاره در بند 4 ماده 12 قرارداد 1940 را در طول سواحل دو کشور ضرب کنیم. متوجه خواهیم شد که هم عملا و هم طی قرارداد، سهم شوروی چند برابر ایران بوده است.
5) آقایان ملتفت باشند که نباید توقعات را زیاد کرد. زمان شاه از ترس شوروی حتی یک کشتی درست و حسابی در خزر نداشتیم چه برسد به 50 درصد خزر!!
6)خوب است آقایان این دو قرارداد را کامل و با دقت و بدون پیش داوری بخوانند.
7) مفهوم نامه ضمیمه قرارداد 1940 صرفا بیان می کند که در خزر که فقط دو کشور ایران و شوروی در آن ساحل دارند افراد بیگانه و اتباع کشورهای ثالث نباید علیه کشور دیگر فعالیت سوء انجام دهند. همین و بس. هیچ صحبتی از تقسیم و درصد بیان نشده است.
8) از برابری رفتار در بنادر برای کشتیرانی نمی توان چنین برداشت کرد که در تمام موارد نیز برابری کامل وجود داشته است.آیا اگر دو نفر در یک مغازه شراکت و یا منافع مشترک داشته باشند به معنی شراکت در تمام دارایی ها از جمله مسکن، سهم الارث و ... می باشد؟
9) لذا همین حدود 20 درصد اعلام شده ،معقول و محکمه پسند است.
▪ ما در دریای خزر با 4 کشور روبرو هستیم. دقیقا توجه کنید! 4 کشور که اصل نظام بین الملل مبتنی بر حاکمیت برابر همه کشورها است. چطور می توانیم از 4 کشور بخواهیم حدود مرزی و دریای سرزمینی و فلات قاره خودشان را به شکل نظام تعاونی اشتراکی به اداره بین المللی بسپارند. اصلا این در شرایط فعلی نظام بین الملل شدنی است؟ این یعنی تحدید حاکمیت کشورهای مذکور . اینکه بگوئیم شما هیچ مرزی در دریای خزر ندارید و حقوق این کشورها بتوسط یک شرکت تعاونی بین المللی بعدا طی سیستم نوینی که اصلا در دنیا سابقه ندارد نقدا پرداخت می شود. اصلا قابل قبول است؟ درضمن هر حقوقدانی می داند تقسیم مشاع با تقسیم مساوی متفاوت است.در ثانی این آقایان هیچگاه نمی گویند کدام بند و ماده از معاهدات مذکور اعلام می کند که قبلا در این دریا سیستم مشاع حاکم بوده است؟ به هیچ عنوان نظام معاهدات گذشته دریای خزر در زمان شوروی سابق نظام بهره برداری مشاع نبوده است. بصورت عملی هم ایران بهره برداری مشاع از دریای خزر نداشته است. لطفا کسانی که مخالف این نظر هستند با سند و مدرک استدلال نمایند.با تشکر
--------------------------------------------
کاربر محترم , با تشکر از توجه شما به سایت
همان طور که ملاحظه می کنید بارها بارها نظرات محترم شما در سایت درج شده است ولی به کرات دیده شده است که نظرات شما از طولانی ترین نظرات این بخش می باشد و گاها از خود خبر نیز فراتر رفته است . خواهشمند است نظرات خود را مختصر تر بیان بفرمائید تا برای درج آن مشکلی پیش نیاید و در صورت نوشتن نظرات طولانی با پوزش پیشاپیش از درج آن معذور خواهیم بود.با تشکر
سایت ایرانیان انگلستان
چهار‌شنبه 26 دی 1386

nafas - ایران - ارومیه
با تشکر از دوستان محترم سایت ایرانیان یو کی
درسته تعدادی از کامنت ها تبدل به بیانیه میشه اما گاهی اوقات مطالبی از سوی بعضی از دوستان اینجا بی پایه و اساس در سطح کوچه بازاری نوشته میشه که آدم رو وادار میکنه به نوشتن واقعیاتی که داره کتمان میشه.با سپاس مجدد از فضای رسانه ای بازی که در سایت میباشدتا همه هموطنا از هر گروه و اعتقادی نظراتشون رو منعکس کنند.
چهار‌شنبه 26 دی 1386

vira - ایران - تهران
این منابع دیپلماتیک که خبر از موافقت روسیه با تشدید تحریمها علیه ایران در کنفرانسی که هنوز برگزار نشده میدن چه نوع منابعی هستند ؟ منابع دیپلماتیک امریکایی نیستند ؟ یا انگلیسی ؟ شاید هم فرانسوی ؟ در ضمن این نوع سخاوتمندیها نشانه بلوغ سیاسی یک کشوره - ما در هیچ دایرةالمعارفی ندیدیم سخاوتمندی مترادف با باج دادن باشه - ظاهرا بعضی دوستان و اساتید که دایما به کار تحقیق و تفحص مشغولند به افتخار چنین کشفی ناءل امدند .
چهار‌شنبه 26 دی 1386

babaktoronto - کانادا - تورنتو
ما تا حالا فکر میکردیم که مامورهای اخوندا اینجا جولون میدن حالا نگو رد پای ک گ ب هم اینجا پیدا شد . به به به دست ننه بزرگم درد نکنه . چی فکر میکردیم و چی بود. سایت ایرانیان یو کی لطفا یک متن از قرار داد بین ایران و روسیه در زمان شاه فقید را ایتجا درج کنید تا بعضیها که حافظ منافع روسیه در ایران هستند ان را ببینند. هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد. اسمشو گذاشته ایرانی اونوقت ببینید از روسها چه دفاعی میکنه . این که طرفداراشونه ببینید خودشون دیگه چی هستند و چقدر وا دادند. واقعا متاسفم. عهد نامه ترکمنچای و گلستان کجایید که یادتان بخیر
چهار‌شنبه 26 دی 1386

iranppp - آآلمان - دوسلدورف
کاش مطالب مرا هم چاپ میکردید.یا حداقل جوابی میدادید.
پنج‌شنبه 27 دی 1386

iranppp - آآلمان - دوسلدورف
این خبر تا امروز در هیچ خبر گذاری رسمی و معتبری مثل بی بی سی و سی ان ان و رویتر و دویچه وله و الجزیره و.... ثبت نشده.رایانه در مقابلتان است.می توانید رجوع کنید.هدف بمبارن اخبار منفی است برای خالی کردن دل مردم.
پنج‌شنبه 27 دی 1386

helia - ایران - تهران
سلام من از (نفس )تشکر میکنم اصل مطلب را گفت به زبان ساده تر در زمان شوروی حق ایران از خزر راس به راس بوده این را حتی در کتابهای جغرافیای ان زمان به طور گذرا تدریس میکردند ولی در عمل حق ما بسیار محدود تر بود شوروی ابر قدرتی بود که به مرزهایش حساسیت زیادی داشت حالا هم باید واقع بین بود 20درصد حق برای ما در عمل سود بیشتری دارد زیرا عمق دریا سمت ما بیشتر است و منابع ما به حمد خدا غنی تر است و کلا غیر از روسها بقیه برای بهره برداری و تعادل در عرضه به ما نیاز دارند و عملا ما فرصت و استعداد بیشتری داریم وسیاست هم این نیست که همه چیز را برای خود بخواهی بلکه با سیاست همه چیز خود به خود به سمت سیاس روانه میشود و این نمیشود جز با وحدت و همدلی داخلی و کاردانی سیاست مداران که انشاالله به نتیجه برسند
پنج‌شنبه 27 دی 1386

nafas - ایران - ارومیه
babaktoronto - کانادا - تورنتو وقتی مدیر مسءول کیهان از بحرین به عنوان استانی ایرانی نام برده بود همین آقایون با خاله زنک بازی میگفتند ایوا خواهر چه حرفا!!!!با این کاراشون تمامیت ارضی بحرین!!!رو دارن زیر سوال می برن اما امروز میخوان با حلوا حلوا گفتن دهنشونو شیرین کنن.اگه این ملت و این نظام میخواستن باج بدن 27 سال پیش عطای خرمشهر رو به لقایش بخشیده بودند نه اینکه برای انرژی هسته ای به قول شما حاتم بخشی کنن.ماها اگه دل به تءوری های امثال بنی صدر تو اول انقلاب داده بودیم امروز این عزتی هم که برا خودمون جمع کردیم هم نداشتیم زمانیکه ایشون موقع حمله صدام گفته بودند بزارین بیان تا کوه های خرم آباد مثل اشکانی ها(معلوم نیست این سند رو از کجا اورده بود)جلوشون می ایستیم.(لابد شما اون موقع هم مدام بیانیه صادر میکردید که بابا بزارین صدام بیاد میخواد برامون دموکراسی بیاره!!!)چی شده امروز شما مدافع تمامیت ارضی این کشور شدین و ما رو مامور اطلاعاتی رژیم معرفی میکنی و البته یه روز مامور سیا و یه روز هم ک گ پ.بابک جان حیفه که بلدی یا فحش بدی یا برا مردم اسم ولقب پیدا کنی.گفتم سند داری رو کن.سندی که نشانگر تقسیم (قطعیه)خزر(کاسپین)بین ایران و شورویه.
امیدوارم یو کی های عزیز این جوابیه رو منعکس بدن.ممنون
پنج‌شنبه 27 دی 1386

iranppp - آآلمان - دوسلدورف
هموطن عزیز از ارومیه.اشاره جالبی به بنی صدر داشتی که می خواست با جنتلمن بازی کار دستمون بده.خرمشهر رو جهان آرا های قهرمان آزاد کردن.البته من زمان شهادت اون شیر مردها یکی دو سال بیشترنداشتم.اما اون خونی که در رگ اون وطن پرستها می جوشید هنوز در رگ خیلی از جونان باغیرت ایران زمین می جوشه.بابک وار فهمیده وار رئیسعلی وار .
پنج‌شنبه 27 دی 1386

tolua_110 - ایران - قم
ما نباید به امید وفای دیگران باشیم از طرفی هم شاید خدا بخواد مردم ایران زمین - محبین سالار شهیدان- را مثل آنحضرت جان نثار و مطیع ببینه
با توجه به احادیث و روایات محوریت جهان اسلام و اتفاقات عصر ظهور در دست ایرانیان است
ایرانی عزیز نه روسیه نه فرانسه و نه آمریکا و .. هیچکدام قرار نیست امام زمان یاری کنه ولی نمگم این ایرانیان هستند که بیشترین یاری به اون حضرت می رسونند ولی هر کسانی که هستند باید نشون بدن عاشقن باید نشون بدن به هیچ کسی دل نبستند بهای عشقشون بدن و ...
جمعه 28 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.