مشکل اصلی گاز در کجا است؟

مشکل اصلی گاز در کجا است؟

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس هفتم تاکید کرد: اگر خلل و کوتاهی در بهره‌گیری از منابع میدان گازی پارس جنوبی وجود نداشت به طور قطع امروز مردم با مشکل قطع گاز روبرو نمی‌شدند.

حسن مرادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی آفتاب در باره بیانیه دولت ترکمنستان که در آن ایران را مقصر اصلی قطع گاز صادراتی خود دانسته است گفت: اطلاعی از مسائلی که ترکمنستان در بیانیه خود مطرح کرده است ندارم. ترکمنستان در این بیانیه اعلام کرده است که «خودداری ایران در عمل به تعهدات خود و عدم پرداخت هزینه‌های صادرات گاز از سوی تهران» باعث کندی و توقف تعمیرات خطوط گازی و درنهایت قطع گاز شده است.

مرادی افزود: اما ترکمنستان می‌تواست قبل از اقدام به قطع گاز در این سرمای زمستان، به ایران اطلاع دهد که به این دلایل امکان قطع گاز ایران وجود دارد.

وی تصریح کرد: عمل ترکمنستان خلاف اخلاق و قوانین بین‌المللی بود، اما اگر ایران در بهره گیری از میدان گازی مشترک پارس جنوبی چون قطر عملکرد مناسبی داشت امروز موقعیت ایران از نظر ذخایر گازی با شرایط کنونی بسیار متفاوت بود و چنین مشکلاتی برای مردم پیش نمی‌آمد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند تعلل در بهره‌برداری از فاز 9 و 10 پارس جنوبی و همچنین عدم بهره برداری کامل از فاز یک علت اصلی کاهش فشار و قطع گاز در پی سرد شدن هوا کشور بوده است.

نماینده اراک اظهارداشت: ما با کشوری دشمنی نداریم و بعد از این نیز می‌توانتیم با ترکمنستان بر سر میز مذاکره برای تنظیم یک قرارداد کامل و دقیق بنشینیم.

به گفته این نماینده از آنجا که تجارت گاز یک تجارت محلی است ترکمنستان نمی‌خواهد مشتریانی که در همسایگی خود هستند را از دست بدهد چراکه صدور گاز به کشور‌های دورتر نیاز به زیرساخت‌های گسترده و هزینه‌های گزاف دارد.

مرادی در مورد صادرات گاز ایران به ترکیه نیز گفت: وقفه ایجاد شده در صدور گاز به ترکیه هنوز برطرف نشده است و این مسئله برای ایران تحکم ایجاد می‌کند. همانگونه که ما از ترکمنستان انتظار قطع گاز را نداشتیم ترکیه نیز از وقفه در صدور گاز ایران نگران و معترض است.

babaktoronto - کانادا - تورنتو
تا اخوند گورشو از ایران گم نکنه وضع همینجوری میمونه. کار هرکس نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن
دوشنبه 24 دی 1386

hosein 578 - ایران - تهران
بابک جان حذف مشکلو کی حل کرده که این دومیش باشه باید تابلوهای شفافتری برداریم.
سه‌شنبه 25 دی 1386

nafas - ایران - ارومیه
babaktoronto - کانادا - تورنتو-حسابی دلت برا ایران تنگ شده نه.اونا زودتر گورشون رو گم کنن تا از اونا بهترون (کی از شما بهتر با این تءوری های شاهکارتون)بیان سر کار.تازگی یا زود از کوره در میری نکنه اونورا گاز قطعه و رو اعصابت تاثیر گذاشته و یا لابد زخم های بی علاج !!!!هموطنای داخل اینقدر آتیشیت رو تند تر کرده.
سه‌شنبه 25 دی 1386

گنجشک - ایران - تهران
مشکل این دولت که هیچ کاری بلد نیست جز گند زدن و غلدری !
مشکل بی درد و عار بودن سران مملکت که مردم رو کردند موش آزمایشگاهی خودشون
سه‌شنبه 25 دی 1386

shayaan - المان - کلن
babaktoronto - کانادا - تورنتو
کاش میتونستم باور کنم که تو دلت برا ملت ایران سوخته من امثال شماها رو خیلی خوب میشناسم .جائی که من هستم پره از امثال تو. شماها حتئ به خودتونم رحم نمئکنید و اگه پاش برسه همو تیکه پاره مکنید اونوقت دلتون برا مردم ایران سوخته!!!!!
در ضمن زمان گاو نر مردم در صفهای فشرده نفت شب را به صبح میرساندند که مرد کهن امد و لوله کشی گاز اغاز شد.
سه‌شنبه 25 دی 1386

parviz1 - انگلستان - کترینگ
مشکل گاز کجاست؟خوب معلومه از بی لیاقتی ملاها و بیسوادی محمود جون و حامیان خون خوار و مزدور که همه چیزو به مسخره میگیرن مثل خودشون.جمهوری جهل و فساد کارتون تمومه بازم دستو پا بزنید .مردم بیدارند و انتقام خون بیگناهانی که در 28 سال جنایت و چپاول کردن اموال کشور و حتی فرهنگ کشور را زیر سئوال برده اید را از شما مزدوران میگیرند .مشکل فقط گاز نیست که حل شود مشکل بی مغزی و بی لیاقتی این مزدوران است که همه چیز را به مسخره گرفته اند.خیلی دوست داشتید که ایرنیان خارج از کشور در ایران بودند تا انها را هم میکشتید .البته خیلی ها را هم در خارج از کشور کشته اید ولی تمام ایرانیان را که نمیتوانید بکشید.ظمنا درست گفتی نفس ـایران ـارومیه ما وطنمان را دوست داریم و دلتنگ هم هستیم و انشا الله بزودی به کشورمان باز میگردیم اما شما کجا دارید بروید؟جنایت کاران را در هیچ کجای دنیا جائی نیست جز جهنم.پس هر چه زودتر خود را اصلاح کنید و بروید برای خودتان چاره ای کنید تا دیر نشده شما با جهل و جنایاتی که کرده اید خشم ملت ایران را در اورده اید و از ان بترسید.زنده باد ایرانیان وطن پرست سراسر جهان و پاینده باد ایران عزیز
سه‌شنبه 25 دی 1386

koohjar - هلند - ص
نفس جان صد رحمت به شاه
سه‌شنبه 25 دی 1386

jgreene75 - انگلستان - لستر
nafas - ایران - ارومیه
ما از کی باید بخواهیم که شما از داخل نظر ندی عزیزم؟؟؟
بابا این همه کانال تلویزیون، رادیو، ... مال آخوندها!! عزیزم برو اونجا نظر بده. به تو که ظاهرا در داخل بد نمیگذره؟؟؟
بزارین این حداقل امکان هم برای ما بمونه. عجب بابا شما دیگه کی هستین!
هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم!
سه‌شنبه 25 دی 1386

babaktoronto - کانادا - تورنتو
شایان بیا تو مطالب جدید جوابتو بگیر
سه‌شنبه 25 دی 1386

iranppp - آآلمان - دوسلدورف
من نمی دونم این نون انگلیس و حتی نون خراج گذارش کانادا چی تووشه که اینجوری آدمها رو خائن و وطن ستیز می کنه.کی گفته توو ایران هیچ مشکلی وجود نداره.اما این دلیلی برای استدلالهای وطن فروشانه نمیشه.اگر ایران اصلاح باید بشه این اصلاح فقط باید به دست ایرانی انجام بشه نه براون و دار و دسته اش و ایرانی نما های ریزه خوار سفره شون. مقیم لستر سیتی!کسی که با همه مشکلات مونده توو وطنش از بنده و جنابعالی که کنج غربت نشستیم خیلی بیشتر حق اظهار نظر داره.
سه‌شنبه 25 دی 1386

vira - ایران - تهران
پرویز جان 1 ! این چیزهایی که تعریف کردی مال یکی از فیلمهای بروس لی نیست ؟ شاید هم اخیرا کیل ! بیل رو دیدی - ندیدی ؟ شاید * اما تورمن * بوده که تونسته یک دفعه کلی ایرانی داخل ایران و کلی ایرانی خارج ایران رو(به جای ژاپنی ها ) در جا قتل عام کنه . به خدا ما بچه تو نکشتیم بلک مامبا !
سه‌شنبه 25 دی 1386

koohjar - هلند - ى
شتر گفتند...چرا پشتت کجه؟...گفت من کجام راسته!!!...
سه‌شنبه 25 دی 1386

(1) سعید - ایران - تهران
مشکل اصلی در این جاست که طبق معمول کار دست کاردان نیست.
این مطلب که کار بزرگ دست افراد کوچک و کار کوچک دست افراد بزرگ است جز سیاستهای کلان نظام برای از بین بردن منافع ملی است. و تا این طرز تفکر در بین حاکمین وجود دارد باید منتظر بروز مشکلات متعدد برای مردم بود که بعضا به قیمت جان مردم تمام می شود و با یک عذر خواهی مسخره سر و ته همه چیز را هم می آورند انگار نه انگار که اصلا اتفاقی افتاده چون خوب فهمیده اند تا احمق در جهان است مفلس در امان است.
چهار‌شنبه 26 دی 1386

nafas - ایران - ارومیه
jgreene75 - انگلستان - لستر-فکر نکنم در فضای وسیع دنیای مجازی با وجود من و امثال من جا برای شما و همفکرای شما تنگ بشه.دلم خیلی برات سوخت شما راست میگین من نمیدونستم از هر چی تلویزیون و رادیو و سایته به کلی بی بهره اید!!و به خاطر اون به اینجور جاها پناه آورده اید.....
چه قدر ایرانی بازیچه دست امثال ژنرال سام بران بک در لس آنجلس و جاهای دیگر داریم که با این همه کانال های مختلف تلویزیونی که روز به روز مثل سوپر مارکت های شهرهای کوچک داخل کشور در حال تکثیرن مدام در حال فحش دادن هستن.حقیقتا خیلی دلم سوخت!!!!.اگه شما با حرفای من ناراحت میشید دیگه کامنت نمیزارم و از مسءو لین محترم سایت هم میخوام اجازه بدن شما اینجا تا دلتون میخواد فحش بدید تا شاید عقده هاتون خالی بشه.
parviz1 - انگلستان - کترینگ-عزیز دل برادر تو برگرد ما اگه هیچ کی و هیج جایی نداشته باشیم که بریم به قول خودت جهنم داریم که به آتیشش پناه ببریم.تو حالا برگرد من حتما خودم رو اصلاح میکنم....خا وکیلی بر میگردی یا از مظاهر تمدن نوین دل کندن برات سخته؟
اینو از ته دل دارم میگم این تنگ نظریه که آدم وجود هموطنش رو داخل کشور مضر بدونه.امیدوارم روزی برسه که هممون با هر ایده و نظر و رایی که داریم داخل چارچوب مرزهای خودمون حرفامون رو بزنیم انتقاد بکنیم و هر طوری شده ایران رو به سمت آبادانی ببریم.اینا رویا و آرزو نیست شدنیه اگه هممون یه خورده دیدگاه هامون رو تغییر بدیم و به قول سیاسیون آشتی ملی کنیم.
چهار‌شنبه 26 دی 1386

homan joon - ایران - کرج
کار و قت دست نادون بیافته همین میشه دیگه.
یه دیونه یه سنگ مینازه توی چاه 100 تا عاقل نمیتونن درش بیارن.
این همان کار رئیس جمهور و حامیان او مثل آخوندا است. حالا هی این مردم بیچاره زور بزنند هرکی حرفی عاقلانه بزنه بهش میگن غربزده
چهار‌شنبه 26 دی 1386

helia - ایران - تهران
سلام برادران و خواهران وطن فروش گاز در اینجا قطع شده به شما چرا فشار امده حالا از 365 روز سال یه چند روزی هم گاز قطع بشه ما تحمل میکنیم اتفاقا خوب شد یه جنبه مثبت داشت اینکه نشان داد ما به اتم نیاز واقعی داریم تا هیچ وقت محتاج و درمانده نباشیم و این درستی مواضع سیاسی داخلی را میرسونه اقا پرویز این گاز که به شهرهای مختلف حتی روستاها رسیده ثمره همت همین بیسوادهاست انشاالله شما که سواد دارید یه کمی هم انصاف دارید من میگم اینا که بی مغز و بی لیاقتند چه جوری 28 نه 29 سال شما را که اول معلومات و سیاست هستید پشت در نگه داشته اند البته شما که وضعت معلومه از شما بزرگتراش لنگ انداخته اند(ای استاد) اگرین هفتادوپنج نفس چرا بره شما برو برای شما سایت زیاده که واقعیت را نبینی برو خوش باش حالا مشکل اصلی گاز چیه اینه که دولت قبلی در رابطه با سرمایه گذاری و ساخت پالایشگاههای جدید کوتاهی کرده و این کار هم زمان میبره ما هم مثل یک ایرانی وطن پرست دادوقال نمیکنیم و صبر میکنیم درست بشه بالاخره زمستان میره و رو سیاهی به خاینین و این ترکمان های احمق میمونه که طرفشونو هنوز نشناختن
چهار‌شنبه 26 دی 1386

vira - ایران - تهران
هلیا مرسی . زیبا نوشتی دوست عزیز .
چهار‌شنبه 26 دی 1386

koohjar - هلند - آمستردام
هلیا جان ..... اگر خدای نکرده برادرت در اثر گاز گرفتگی می مرد باز اینطور جالب از رژیم دفاع می کردی؟.....ایا نمی بینی که دزدان بر سر کارند؟..در شهر شما چند نفر از بدبختی به فحشاه واعتیاد رو اورده اند؟...اگر تو نیز مثل .... مسلمانی جایت ته جهنم هست....
پنج‌شنبه 27 دی 1386

koohjar - هلند - آمستردام
خوب شد که شاه مرد....
وگرنه چه جوری باید از خجالت رویش را می دیدیم........13٪ مردم به گفته خود رژیم در فقر مطلق زندگی می کنند...فحشاه.و اعتیاد بیداد می کند...این همه حزب اله داد زد..خدایا تا انقلاب مهدی ... نگه دار...ولی خدا گوش نکرد...
پنج‌شنبه 27 دی 1386

nafas - ایران - ارومیه
koohjar - هلند - آمستردام
قرار نیست دوست خوبم که خدا همه خواسته های بنده هاشو برآورده کنه.حکمت خدا وسیع تر از اونیکه عقل آدمی اونو بشناسه.راستی خمینی های زیادی اومدن و رفتن اما موقع رفتنشون گفتن که:سر خم می سلامت شکند اگر سبویی
مهم تفکر و آرمان خمینیه که تو روح وجان ماهاست
پنج‌شنبه 27 دی 1386

koohjar - هلند - آمستردام
نفس عزیز.....ایا هیچ فکر کرده ای که چرا با ارمان.... کشور ما عقب افتاده تر از مالزی.سنگاپور.کره جنوبی.ترکیه.عربستان.هندوستان.....شده است.؟...چرا قدرت معنوی اسلام حالا کمتر از زمان شاه خائن است؟
پنج‌شنبه 27 دی 1386

helia - ایران - تهران
سلام کوه جار من اول از تو تشکر میکنم بخاطر امدنت اگر تعداد نظر دهنده ها بیشتر شود من خوشحال تر میشوم چون من هدفم امر به معروف است و دنبال وقت گذرانی نیستم و با عده بیشتر به هدفم نزدیکترم میدانی که منظورم عبادته در مورد مطلب اولت گاز گرفتگی در اثر وجود گاز ایجاد میشود و دلیل ان هم عدم رعایت اصول ایمنی است و از خدا میخواهم کسی گرفتار ان نشود کلمه جالب را بکار بردی واقعیت این است اگر در متن سخنی منطق نباشد ان سخن جالب به نظر نمی اید مطلب بعد این که من از اینها دفاع نمیکنم شما در نظر بگیر اگر شما در یک مورد بطور مثال حرکت درستی انجام داده باشید و دیگری تعریفتان کند در واقع این شمایید که از منطق و ادراک و فرزانگی خود دفاع کرده اید و او واقعیت را بیان کرده در مورد اوضاع قبل وبعد انقلاب واقعیت هایی وجود دارد که من لمس کرده ام و من چون ان موقع را هم دیده ام و در حال در اینجا زندگی میکنم پس قبول بفرمایید به لحاظ منطقی صلاحیت بیشتری برای اظهار نظر در مورد فقر و اعتیاد و مسایل اجتمایی قبل و بعد انقلاب دارم حتی شاه و دزدان و غیره سایت امر کرده کم حرف بزنم وگرنه خاطرات عینی مورد تایید و مستند در این مورد زیاد دارم ارادتمندم
جمعه 28 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.