اسناد جدید از نقش فرانسه در جنگ تحمیلی علیه ایران

اسناد جدید از نقش فرانسه در جنگ تحمیلی علیه ایران

سردار باقرزاده در خرمشهر اسناد جدیدی از تسلیح صدام به سلاحهای هسته ای توسط فرانسه ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «انتخاب»، سردار سرتیپ فیصل باقرزاده، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در یک افشاگری جدید از نقش دولت فرانسه در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پرده برداشت.

وی با استناد به سند شماره د/2099/4/53به تاریخ 1981/4/20 میلادی که در دفتر وزارت جنگ رژیم بعثی عراق به ثبت رسیده است، گفت: ژنرال عدنان خیرا... در نامه ای خطاب به دفتر ریاست جمهوری وقت عراق (صدام) مشروح گزارش خود را با فیلیپ روندو که به عنوان مشاور نخست وزیر فرانسه از عراق دیدار کرده بود، ارایه می کند تا به اطلاع صدام برسد.

وی افزود: براساس این سند، فیلیپ روندو با تحسین اقدامهای رژیم صدام در مقابله با نیروهای ایرانی، شادمانی خود را ابراز داشته و آن را منطبق با ایده ژنرال میرلاندا رئیس وقت ستاد ارتش فرانسه به هنگام سفر ماه جولای وی به عراق برمی شمارد و تمایل خود را برای آگاهی از اقدامهای آینده عراق در الخفاجیه (سوسنگرد) یادآور می شود. به گفته وی، عدنان خیرا... نیز با یادآوری فعالیتهای مهندسی عراق، نگرانی خود را از جنگ آب نیروهای ایرانی ابراز داشته و آمادگی خود را برای عمل به توصیه های ژنرال فرانسوی اعلام می دارد.

سردار باقرزاده افزود: براساس این سند، پروفسور فیلیپ روندو با اشاره به جلساتی که در ستاد ارتش فرانسه برای مقابله با تحرکات نیروهای ایرانی داشته، از اندیشه به کار گیری قایقهای فنری با خاصیت ارتجاعی یاد می کند که در واکنش، عدنان خیرا... به اطلاعات انبوهی که آمریکاییها با عکسهای ماهواره ای در اختیار عراق قرار داده اند، یاد می کند و از فیلیپ روندو درخواست راهنمایی می نماید و در پاسخ، فیلیپ روندو با تأکید بر ضرورت اشغال شهرهای ایران بر ضرورت اشغال آبادان تأکید می ورزد.

سردار باقرزاده با پرده برداری از این سند یادآور شد: براساس این سند، فیلیپ روندو از نقش تأثیرگذار خود در «الکی دورسیه» یا هیأت دولت فرانسه یاد می کند و مدعی می شود، در تأمین هواپیماهای میراژ و موشکهای رولاند برای عراق نقش مفیدی بازی کرده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رندو همچنین از فرود احتمالی چتربازان ایرانی در پشت خطوط عراق ابراز نگرانی می کند و اظهار می دارد، بزودی در فرانسه، کنفرانس محدود و محرمانه برای بررسی جوانب جنگ عراق و ایران برگزار می شود.

وی همچنین از عدم دقت کافی موشکهای زمین به زمین عراق انتقاد کرد و آشکارا می گوید که ما در فرانسه امکان دستیابی شما به سلاح هسته ای در فرم بسیار کوچک را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم و بعد با تأکید بر ضرورت حفظ این اسرار یادآور می شود که این مسأله برای تحمیل شرطهای عراق بر ایران مؤثر خواهد بود، هر چند که این سلاح کوچک باشد.

وی افزود: در پایان گفتگوی فیلیپ روندو با عدنان خیرا...، این مقام ارشد فرانسوی با اشاره بر ضرورت تعامل عراق با قومیتهای گوناگون ایرانی می گوید که براساس تحلیل دولتمردان فرانسوی این جنگ طولانی خواهد شد.

سردار باقرزاده افزود: فیلیپ روند و همچنین از آمادگی خود برای ارسال مجموعه ای از کتابهایی چاپ بریتانیا درخصوص جنگ روانی برای مسؤولان عراقی خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار ما، مسؤول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تأکید بر اینکه همه افرادی که در این پرونده و این سند از آنها نام برده شده است، به عنوان جنایتکار جنگی شناخته می شوند، از وزارت خارجه کشورمان و دیگر دستگاههای مسؤول درخواست کرد، زمینه تعقیب بین المللی این جنایتکاران جنگی را فراهم کنند.

iranppp - آآلمان - دوسلدورف
یکبار دماغ پرباد این جهانخوران استعمار گر رو که اون سگ هار رو به جون مردم بی گناهمون انداخته بودن به خاک ذلت مالیدیم.اگر لازم باشه جهان آرا وار جلوتون می ایستیم ووطن و خلیج فارسمون رو پاس میداریم و مثل شیردل قهرمان، ُُُُُفهمیده ترسی از هایتک هاتون به دلمون راه نمیدیم.
دوشنبه 24 دی 1386

farman666 - ایران - تهران
در این که اکثر کشورهای غربی از صدام حسین علیه جمهوری اسلامی حمایت کرده اند هیچ شکی نیست ... اما چه کسی آنها را علیه ایران تحریک کرده بود ... چرا قبل از انقلاب غربی ها موضوع ضد ایرانی نداشتند و برعکس طرفدار ایران علیه عربها بودند ... مسوول مستقیم جنایتهای صدام هیچ کس به غیر از مسوولان جمهوری اسلامی نیست چون اگر شاه بود هیچ گاه جنگی در نمی گرفت و اگر هم جنگ می شد پیروزی قطعی از آن ایران بود همان گونه که بارها اتفاق افتاده بود
دوشنبه 24 دی 1386

nafas - ایران - ارومیه
حالا اگه یکی پیدا شه بگه ما تو جنگ مقابل تمام دنیا ایستاده بودیم و با ابرقدرت شرق و غرب جنگیدیم نیش خند میزنن.فراموش نکنین دست خالی هم میشه از آرمانت دفاع کنی اگر مجهز به سلاح ایمان وشهادت باشیم.
اون از دیدار رامسفلد با صدام که خدا میدونه تو جلسات محرمانه شون چی گذشته بود اینم از این سند.ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.
دوشنبه 24 دی 1386

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
نشدنی است که بتوان منکر همکاری های اروپای غربی با عراق در جریان جنگ هشت ساله با ایران شد. همانطور که نمی توان همکاری های روسیه و چین را با ایران نادیده انگاشت. خدا بیامرزد سرلشگر شهید ستاری را که صادقانه فرمود « به حمد خدا هر چه سخت افزار جنگی می خواهیم به سهولت از هر کجا که بخواهیم تهیه می کنیم.»!
دوشنبه 24 دی 1386

nafas - ایران - ارومیه
farman666 - ایران - تهران-چه سفسطه جالبی خداییش تنهایی فکر کردی سر این موضوع یا کارت تحقیق و تفحص چندین ساله تاریخی بود؟
همه چیز راجع جنگ شنیده بودیم الا این یکی.
اما خداییش دلت برا امثال سارکوزی و بلر نسوخت.آخه اگه شاه ما بود کی اجازه به اینا میداد که اون موقع جان نثاری برا بوش کنن.(جلو خودم رو به زور گرفتم که از لقب معروف بلر برا شاه جونمون استفاده نکنم)
دوشنبه 24 دی 1386

chinamroosh - ایران - ایران
در روزهای گذشته یکبار بر روح پر فتوح « دایی جان ناپلیون و مش قاسم » رحمتی فرستادیم که لازم می آید باری دیگر چنان کنیم بر این افشا گری . البته برغم طبیعی بودن اختلاف دیدگاه در امور ،استهزای هم وطن گرامی و سفسطه دانستن دیدگاه هموطن دیگر در واقع پارادوکس جالبی است چه این دست از اسناد در اثبات خیانت و دشمنی با ملت و کشور ایران مختص روزگار جنگ هشت ساله و طولانی ترین جنگ کلاسیک و صد البته بیهوده جهان نیست که گاه و بیگاه انتشار می یابد بلکه این دوست گرانمایه که گوشه چشمی به پژوهش و تحقیق علمی دارند می توانند با کمترین جستجو حتی در اسناد انقلاب اسلامی به نقش رذیلانه ژیسکار دستن ها و کارترها و . . . در دگرگونی سرنوشت ملت ایران به حقایق گرانسنگ اما بسیار تلخی دست یابند که یقینا مانع از ریشخند ایشان نسبت به عقاید دیگران خواهد بود .
سه‌شنبه 25 دی 1386

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
با نظر آقای فرمان موافق هستم؛ چرا که تحریک صدام برای حمله به ایران نتیجه بی تدبیری و کم خردی مسوولین محترم در حمایت از اشغال سفارت آمریکا بود. گذشته از آن تئوری صدور انقلاب که همواره توسط بزرگان درجه اول مطرح شد در انگیزش صدام برای شروع جنگ به شدت تاثیر گذار بود. از همه اینها گذشته تضعیف ارتش قدرتمند ایران بوسیله اعدام های فله ای؛ بی مبالاتی و بی انضباطی در سامانه دفاعی؛ تئوری طنزگونه ادامه جنگ تا فتح بیت المقدس؛ باعث شد تا کشور شانزده میلیون نفری عراق برای مدت دو سال قدرتمند ترین ارتش غیر اتمی جهان را زمین گیر کند. تاریخ قضاوت خواهد کرد که تخریب منابع ملی و ریخته شدن خون ده ها هزار جوان بی گناه در شرایطی که پس از فتح خرمشهر و خروج ارتش بعث از ایران اجماع کشورهای عربی حاضر به پرداخت غرامت هزار میلیارد دلاری ایران به قیمت تمام کردن جنگ شدند؛ به چه انگیزه ای ادامه یافت. ( هر چند پس از انتشار نامه محرمانه ...به حضرت آقای رفسنجانی در روزهای پایانی جنگ؛ هر گونه شبهه ای در این زمینه برطرف شد)
سه‌شنبه 25 دی 1386

nafas - ایران - ارومیه
alireza.ch - سوییس - نوشاتل-نظرت متین.اما دوست عزیز اگه بعد آزادی خرمشهر دلمون رو خوش میکردیم به قول شما به غرامت اعراب و جاهای دیگه مونده رو ول میکردیم به امون خدا و امروز فردا کردن های صدام فکر نمیکنی که مثل بلندی های جولان و مزارع شبعا اون شهرها بعنوان بخشی از خاک عراق امروز دست آمریکایی ها افتاده بود؟این هم ناگفته نمونه که تءوری صدور انقلاب که از طرف مردان درجه یک نظام!!در آن موقع بیان شده بود همچنان به عنوان یکی از سیاستهای اولیت دار نظام بعد از مدتی مسکوت ماندن مطرح است و شاید کمی چشمتان را باز تر کنید می بینید که موفقیت هایی نیز در این زمینه به دست اومده که قابل کتمان نیست.در کنار سیاست تنش زدایی که نمیتونیم دست رو دست بزاریم تا دشمن مدام دایره مرزهای کشور رو تنگ تر کنه و ایدءولوژی های دهن پرکنش مثل لیبرال دموکراسی جامعه مدنی حقوق بشر را به خورد ملت های مسلمان منطقه بده و استیلای خودش رو به نفت و تاریخ منطقه بیشتر و بیشتر کنه.
چهار‌شنبه 26 دی 1386

helia - ایران - تهران
سلام همه میدانند و اثبات شده است که اگر امام بعد از فتح خرمشهر کوتاه می امد انها نه تنها غرامت نمیدادند بلکه عقب نشینی هم نمیکردند و تازه اوضاع پیچیده تر هم میشد هر که هم این حرفها را باور کند واقعا ساده دل است صدام دنبال فرصت بود تا خودش را جمع وجور کند و در داخل حالت دو دلی ایجاد کند حوادث بعدی این را ثابت میکند که صدام چه قصدی داشت و همین مسیولین بقول شما کم خرد و بی تدبیر این را فهمیدند و نمیدانم چه جوری با این بی تدبیریشان 8سال جنگ را اداره کردند و در مقابل 36کشور ایستادند و بعد با بی تدبیریشان کشور را ساختند با این همه تحریم و دشمنی تا جاییکه امروز با بی تدبیریشان 5کشور شورای امنیت بلکه همان 36کشور مانده اند چه طور از پیشرفت هسته ای این بی تدبیرها جلوگیری کنند اصل بی تدبیریشان به نظر من این بوده که این خاینین وطن را جوری دک کرده اند که صدایشان از انگلیس و امریکا و کانادا و غیره با ان همه رسانه و ماهواره و اینترنت و ..... به گوش ما که در ایرانیم خنده دار میرسد بابا اینا خیلی بی تدبیرند اه ه ه
چهار‌شنبه 26 دی 1386

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.